Gå til innhold

Faktura / inkasso spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nettside mann som skulle bygge nettside for meg. Han har ikke bygd noe av det vi var enige om. Han sendte meg nå en faktura med inkasso varsel. Hvor langt kommer han med dette? Jeg nekter selvfølgelig å betale dette. Vi har ingen skriftlig avtale. 

Anonymkode: 56083...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du bestride kravet direkte til inkassobyrået. Slik jeg tolker det har han ingen sak når han verken har skriftlig dokumentasjon eller har utført en jobb.

Skrevet
Østerdølen skrev (1 minutt siden):

Da må du bestride kravet direkte til inkassobyrået. Slik jeg tolker det har han ingen sak når han verken har skriftlig dokumentasjon eller har utført en jobb.

Han har utført en dårlig jobb som jeg ikke er enig i tillegg vært ekstremt vanskelig underveis i prosessen. 

Skrevet
Østerdølen skrev (1 minutt siden):

Det er ikke inkasso byrå men fiken. Han har sendt det selv

Skrevet

Avtalen var at han skulle levere en komplett nettside til 5900,-. Den er ikke nærheten av ferdig, og han har fakturert 9500,-. Mitt spørsmål er hvor langt han kommer med denne cowboy oppførselen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Avtalen var at han skulle levere en komplett nettside til 5900,-. Den er ikke nærheten av ferdig, og han har fakturert 9500,-. Mitt spørsmål er hvor langt han kommer med denne cowboy oppførselen?

Da er det viktig å dokumentere alt. Skriv et brev tilbake,der du bestrider kravet og forklarer hvorfor. Så får han bare prøve seg. Har han et firma?Da er jo muligheten der til å gi han en dårlig tilbakemelding under erfaring,i hvertfall.

Men som sagt,kan han ikke dokumentere noen ting,vil han uansett ha en dårlig sak. Eventuelt kan du ta saken igjennom Forliksrådet.

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Da er det viktig å dokumentere alt. Skriv et brev tilbake,der du bestrider kravet og forklarer hvorfor. Så får han bare prøve seg. Har han et firma?Da er jo muligheten der til å gi han en dårlig tilbakemelding under erfaring,i hvertfall.

Men som sagt,kan han ikke dokumentere noen ting,vil han uansett ha en dårlig sak. Eventuelt kan du ta saken igjennom Forliksrådet.

Ja fikk hjelp via MittAnbud, men han har slettet at han har hjulpet meg sånn at jeg ikke får gitt han tilbakemelding. Hva skriver jeg i en innsigelse? Har aldri skrevet det før

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Ja han har et enkeltmannsforetak 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja fikk hjelp via MittAnbud, men han har slettet at han har hjulpet meg sånn at jeg ikke får gitt han tilbakemelding. Hva skriver jeg i en innsigelse? Har aldri skrevet det før

Ta kontakt med MittAnbud. De er også interessert i å luke ut useriøse.

Anonymkode: e43e4...175

Skrevet

Har gitt han tilgang til baksiden av mailen min for å opprette nettsiden, men han har tydeligvis logget seg inn på min mail, og slettet all korrespondanse. Han er gal han her.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.9.2021 den 8.27):

Har gitt han tilgang til baksiden av mailen min for å opprette nettsiden, men han har tydeligvis logget seg inn på min mail, og slettet all korrespondanse. Han er gal han her.. 

Da ville jeg snakket med politiet. 

Anonymkode: 590f0...514

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da ville jeg snakket med politiet. 

Anonymkode: 590f0...514

Enig.

Anonymkode: 5f6ad...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...