Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Jeg er grønn når det gjelder politikk, men jeg prøver å orientere meg litt og ser at endel sier de aldri vil stemme på Senterpartiet, så da blir jeg litt nysgjerrig på hvorfor? Anonymkode: db18a...6d0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Fordi de vil ut av EØS-avtalen. Anonymkode: ab5db...113
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Fordi Sp er fullt av skapnasjonalister. De har heller ingen ideologi. Anonymkode: 5e4e3...1dd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 De er mot dyrevelferd. De støtter bønder uavhengig om de tar godt vare på dyrene sine eller ikke. Anonymkode: ef20b...02d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Fordi Sp er fullt av skapnasjonalister. De har heller ingen ideologi. Anonymkode: 5e4e3...1dd Nettopp! Anonymkode: 545a0...3e9
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Fordi de vil samarbeide med AP Anonymkode: d2e6a...57d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Fordi de vil samarbeide med ap og reversere alle sammenslåing av kommuner osv. med skal gå baklengs inn i fremtiden. jeg jobber selv i kommune og mange av de små kommunene uansett hvor fine de er trenger mer kompetanse. De klarer ikke å løse de lovpålagte oppgavene selv. Anonymkode: 35d3d...1b9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Fordi de vil drepe all ulv( Jeg bor i ulvesonen. Å utrydde en hel art for å kunne slippe hunden sin løs i skogen er en skremmende holdning til livet). Fordi de er vil bevare vår kristne kulturarv..som i grunnen betyr nei til kvinner, homofile, innvandrere og retten til å bestemme over eget liv Anonymkode: d669b...804
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Kinder, Küche, Kirche. Eller vent, var det noen andre? I tillegg skyter de villig vekk ulv og bjørn i stedet for å faktisk passe sine egne beitedyr. Anonymkode: d2b85...e62
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Først og fremst deres miljø- og dyrevernspolitikk, eller skal vi heller si mangel på miljø- og dyrevernpolitikk. Jeg blir også helt matt av by-mot-land- retorikken deres. Anonymkode: 81116...631
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Fordi de er hykleriske! snakker nasjonalromantisk om lokale verdier, jordbruk, dyr og demokrati. Men det er ingen substans i dette. Anonymkode: 9b342...e7d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 Bare av nysljerrighet. Hva er det som får dere til å mene at partiet ikke har ideologi og at det ikke er substans i politikken? Er det noe dere mener spesielt om sp eller gjelder det for de andre partiene også? Anonymkode: 3d5e3...163
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Bare av nysljerrighet. Hva er det som får dere til å mene at partiet ikke har ideologi og at det ikke er substans i politikken? Er det noe dere mener spesielt om sp eller gjelder det for de andre partiene også? Anonymkode: 3d5e3...163 Nei, dette gjaldt spesifikt Sp. De har ingen ideologi, bare en visjon om at fortida var best. Anonymkode: 5e4e3...1dd
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, dette gjaldt spesifikt Sp. De har ingen ideologi, bare en visjon om at fortida var best. Anonymkode: 5e4e3...1dd Bør et parti ha en egen ideologi og hva mener du med ideologi i denne sammenhengen. (Du tar forøvrig feil om visjonen til sp, men det regner jeg med at du vet.) Anonymkode: 3d5e3...163
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 Hvis Sp fikk bestemme, kan vi bare glemme arbeid for bedre klima og bevaring av natur. De vil aktiVT gå inn for å UTRYDDE ulv. De er usolidariske - her er det kun VI og OSS og Norge som gjelder - de vi melde oss ut av EØS-avtalen Og som tidligere nevnt: de har ingen ideologi. Bare for å nevne noe. Anonymkode: 938d0...ab8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis Sp fikk bestemme, kan vi bare glemme arbeid for bedre klima og bevaring av natur. De vil aktiVT gå inn for å UTRYDDE ulv. De er usolidariske - her er det kun VI og OSS og Norge som gjelder - de vi melde oss ut av EØS-avtalen Og som tidligere nevnt: de har ingen ideologi. Bare for å nevne noe. Anonymkode: 938d0...ab8 "Min stemme" har en ganske grei oppsumering av hva dp står for. Hvorfor er det biktig at de skal ha utgangspunkt i en spesiell ideologi? En ideologi er jo egentlig bare et idesystem eller samfunnsyn. Det har de jo akkurat som alle andre partier, selv om de ikke har sprunget ut direkte av noen av de klasdiske ideologiene fra 1700 og 1800 tallet. "I sitt partiprogram legger partiet ingen av de kjente ideologiene til grunn. I sitt verdigrunnlag vil partiet bygge samfunnet nedenfra. I det ligger det at partiet ønsker en desentralisering av eiendomsrett, makt, kapital og bosetting. De ønsker også større likestilling mellom ulike grupper i samfunnet, og de er motstandere av de frie markedskreftene og økonomisk liberalisering. SP sitt mål for det politiske arbeidet er å utvikle et samfunn av frie, selvstendige mennesker, som med tro på egne evner tar ansvar for sitt eget liv, for fellesskapet og for natur og miljø. Et viktig redskap her er et nærmiljø laget av og for enkeltmennesket. Frihet for enkeltmennesket er viktig, og alle har et medansvar for å skape gode lokalsamfunn. SP vil ta hele Norge i bruk slik at alle deler av landet skal ha et næringsliv i utvikling, og at folk kan bo og arbeide der de ønsker. Partiet er en garantist mot norsk EU-medlemskap." https://www.minstemme.no/elevproduksjoner/Hva_star_de_politiske_partiene_for Anonymkode: 3d5e3...163
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Fordi de har tatt over etter frp og har en umulig politikk hvor alle skal få mer av alt. populistiske og substansløse. Ang bildet av Quisling, det er teit. NS hadde stor oppslutning i Norge før krigen, veldig mange som byttet side underveis da de så hvordan det gikk.. Anonymkode: c1401...a92
prebs Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 Blant annet fordi de er ekstremt lite dyrevennlige.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Senterpartiet er det partiet jeg er mest enig med på de fleste saker bortsett fra to ting; de vil skyte all ulv i Norge og melde oss ut av EØS. Liker heller ikke at de vil samarbeide med AP. Hadde egentlig bestemt meg for å stemme for SP, men tror jeg har ombestemt meg. Men, det er ingen andre partier å stemme på heller, sukk.. Anonymkode: 870f0...fb0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Slapp av folkens, dere er utrolig bombastiske nå. Sp vil ikke utrydde all ulv, de vil holde rovdyr unna buskapen og gjøre det tryggere. Det er en bra ting. Og når det gjelder EØS så er vi nok trygge på å beholde det også, fordi de ønsker å forhandle om en handelsavtale med EU som skal erstatte dagens eøs, men mest sannsynlig går ikke dette gjennom og på spm om de da fortsatt vil ut av eøs så svarer jo Vedum ikke hverken ja eller nei, så for meg virker det som de da ikke går ut av eøs. De er for dyrevelferd. Tenk på alle dyrene som lider under all rovdyrene. Skal vi ha norsk mat må bønder få ha sine dyr ute, i trygghet for rovdyr. Det sier seg jo selv. Hvorfor, HVORFOR er ulv så himmelsk viktig for dere? Anonymkode: e517f...e2f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #21 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi de har tatt over etter frp og har en umulig politikk hvor alle skal få mer av alt. populistiske og substansløse. Ang bildet av Quisling, det er teit. NS hadde stor oppslutning i Norge før krigen, veldig mange som byttet side underveis da de så hvordan det gikk.. Anonymkode: c1401...a92 For deg som er ukjent med norsk historie, Vidkun ble altså forsvarsminister (og kjente slik til en lang rekke av norske militærhemmeligheter som han fortalte videre til tyskerne) på vegne av Senterpartiet (som da het Bondepartiet). Anonymkode: 545a0...3e9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #22 Skrevet 1. september 2021 prebs skrev (1 time siden): Blant annet fordi de er ekstremt lite dyrevennlige. På hvilken måte da? Anonymkode: db18a...6d0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #23 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): For deg som er ukjent med norsk historie, Vidkun ble altså forsvarsminister (og kjente slik til en lang rekke av norske militærhemmeligheter som han fortalte videre til tyskerne) på vegne av Senterpartiet (som da het Bondepartiet). Anonymkode: 545a0...3e9 Strengt tatt var vell aldri Quisling medlem av Bondepartiet, selv om han var minister før 1933? Det blir omtrent som å gi Høyre skylden for Listhaugs uttalelser. Anonymkode: 3d5e3...163
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #24 Skrevet 1. september 2021 Fordi jeg bor midt i byen. For meg er buss og lensmann på bygda riv ruskende likegyldig. Anonymkode: 54fc4...9cd
Anonym bruker Skrevet 1. september 2021 #25 Skrevet 1. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slapp av folkens, dere er utrolig bombastiske nå. Sp vil ikke utrydde all ulv, de vil holde rovdyr unna buskapen og gjøre det tryggere. Det er en bra ting. Og når det gjelder EØS så er vi nok trygge på å beholde det også, fordi de ønsker å forhandle om en handelsavtale med EU som skal erstatte dagens eøs, men mest sannsynlig går ikke dette gjennom og på spm om de da fortsatt vil ut av eøs så svarer jo Vedum ikke hverken ja eller nei, så for meg virker det som de da ikke går ut av eøs. De er for dyrevelferd. Tenk på alle dyrene som lider under all rovdyrene. Skal vi ha norsk mat må bønder få ha sine dyr ute, i trygghet for rovdyr. Det sier seg jo selv. Hvorfor, HVORFOR er ulv så himmelsk viktig for dere? Anonymkode: e517f...e2f Tenk på alle husdyrene som lider under alle menneskene. Ulv er en del av naturen, vi skal ikke bare ta oss til rette fordi vi vil drepe sauene våre selv. Anonymkode: 938d0...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå