Gå til innhold

Hvorfor er det så stas å bo i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle kjendiser og sånne influensere ønsker å bo der...?

Anonymkode: e12ee...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oslo er fantastisk ! Derfor . 

Skrevet

Fordi det er så fint, hyggelig og mye gøy å gjøre her! 🤩

Anonymkode: fb179...f92

Skrevet

Er det så stas da? Har aldri ønsket å bo der selv. Men for en god del yrkesgrupper er det nok praktisk og lurt å bo i Oslo.

Anonymkode: 465ad...85e

Skrevet

Det er veldig mange ulike tilbud og det skjer noe hele tiden.

Anonymkode: 3cac2...23a

Skrevet

Muligheten til å veksle mellom det nære lokalmiljøet og total anonymitet.

Anonymkode: 060d6...22f

Skrevet

Aner ikke. Oslo er ikke så fint som oslofolk skal ha det til. Men det er nok kort vei til fester som gjør det. Kunne aldri bodd i byen

Anonymkode: 3e9a9...b7d

Skrevet

Varme somre og skiføre om vinteren. 

Anonymkode: 73d6b...167

Skrevet

For min egen del er det ikke mulig å finne en tilsvarende jobb andre steder. 

Og så liker jeg at det er mye som skjer, mye å velge i, både av butikker, kafeer, parker, uteliv, mange steder å oppdage. 

Og hvis man vil, kan man reise ut til øyene med båt eller ta en t-bane til skogs.  

Men jeg synes det bare er rart med de som mener at 'oslofolk' er sånn eller slik, det bor jo mange hundre tusen her. 

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg liker kombinasjonen passe stor by, rikt kulturliv og den koselige lille plassen vi bor på, midt i byen nesten. Her kjenner vi de fleste og har gangavstand til mye. Barna leker i gata og flyr inn og ut hos hverandre. Det er helt topp!

Anonymkode: c0b77...3ff

Skrevet

Har dessverre flyttet, men savner Oslo hver dag. I Oslo er det storbystemning og det elsker jeg. Har ingen andre grunner enn det.

Anonymkode: e9472...476

Skrevet

Hadde ikke vært stas for meg. Jeg trives på Sørlandet med stort hus, på ei stor tomt ved sjøen. Det hadde jeg ikke hatt råd til i Oslo.
Leilighet, rekkehus, få kvm, tett på andre mennesker, voldsom trafikk og mye tid i kø, sosiale utfordringer på mange skoler/barnehager osv er grunner til at jeg aldri hadde flyttet. 
Men kulturlivet, utvalget av butikker og restauranter, og bredt aktivitetstilbud gjør at det er en fantastisk by å besøke innimellom, så får vi heller tåle trafikkork. 

Anonymkode: a2e14...253

Skrevet

Jeg bodde i Oslo fra jeg var 2 år til jeg var 28 år, og nei Oslo er ikke stas. Glemmer aldri gleden ved å flytte fra Oslo, og har aldri angret meg de 17 årene etter at jeg flyttet.

Anonymkode: 8a3b3...9c1

Skrevet

Jeg liker kontrastene. Småbyfølelsen her i bydelen jeg bor, hvor de ansatte på butikken kjenner oss igjen og hilser når vi handler, folk hilser på hverandre når vi går turer i nærområdet, masse hyggelige naboer, et rikt dyreliv (har aldri hatt så mye ville dyr i Hagen vår hjemme på bygda som i Hagen min her i Oslo - rådyr, fugler og ekorn hver eneste dag, pinnsvin, rev og grevling osv), fantastiske turmuligheter for folk på alle nivåer både i nærområdet/bydelen og andre steder i byen, nydelige, bortgjemte badeplasser osv. Samtidig er kollektivtilbudet godt utbygd og man kan komme seg hvor som helst i byen enkelt og (relativt) raskt med buss/båt/trikk/t-bane. Her jeg bor tar det meg 10-15 min med trikk, så er jeg midt i Oslo-gryta om jeg trenger det. Her i Oslo får du beste av begge deler - småby/bygde-følelsen og anonymiteten i storbyen, om du ønsker det. 

Jeg liker også at her vil finnes muligheter for min datter til å gjøre det meste, uansett hva hun måtte fatte interesse for og hvor smalt det måtte være. 

Jobbmulighetene er svært gode og varierte. 

Anonymkode: 0bb6c...ce0

Skrevet

Jeg bor på Sørlandet men mannen ukependler og vi har derfor leilighet i Oslo som vi bruker som hytte. Skulle si pleide å bruke som hytte for det har vi mer eller mindre sluttet med etter korona kom. Jeg tok turen inn for første gang på nesten et år nå i juli og det blir nok en stund til neste gang. Det var som regel kultur eller shopping som fikk meg ta turen inn og shopping har jeg kuttet ned til, har innsett at det meste var totalt unødvendig. Kultur trekker heller ikke for tiden. Så for min del kan jeg konstatere at jeg savner Oslo ikke i det daglige  og litt overraskende ikke ellers heller.

Anonymkode: 42d04...d97

Skrevet

Fordi det er det eneste stedet i Norge som.har visjon, mangfold og kulturtilbud.

Anonymkode: 0c96d...84f

Skrevet

Det er jo hovedstaden da, alle land har jo en ganske tett befolket hovedstad.

Det er mye mennesker, mye som skjer, mange tilbud.

Jeg personlig bodde og jobbet noen år i Oslo da jeg var i 20 årene og det var veldig fine år.

Men jeg synes det var helt greit å flytte da jeg etablerte meg med mann og familie 

Anonymkode: 0c9d6...566

Skrevet

Jeg har bodd og jobbet i Oslo og syntes det var pyton! Stress, mye folk, og opplevde mye ekkelt. Jeg følte meg faktisk ofte truet, og var mye utrygg. Så en del vold. Vanskelig å få kontakt med folk, alle har nok med sitt. 

Anonymkode: 75fec...78a

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og elsket Oslo. Men bor der ikke, da jeg ble enslig mor til 2, måtte jeg flytte ut av Oslo, om jeg skulle få meg bolig. Bor bare 30 min unna da.

Anonymkode: 2b6a7...806

Skrevet

Det er ikke stas. Byen har økt med 200.000 innbyggere på under 20 år. Det er bare overfylt og ubehagelig. 

Anonymkode: ea532...4ee

Skrevet

Det er hovedstaden og her alt skjer. Jeg likte også å bo i Oslo når jeg var i 20 og 30 årene. Nå er jeg i 40 årene og er drit lei av Oslo. Det er for mye folk, stress, mas, bråk, trafikk. Ønsker bare å flytte, men barna har alle vennene her og jeg og mannen har gode jobber. Vi flytter så fort barna har flyttet ut.

Anonymkode: 0b5f0...a6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Har dessverre flyttet, men savner Oslo hver dag. I Oslo er det storbystemning og det elsker jeg. Har ingen andre grunner enn det.

Anonymkode: e9472...476

Hva er storbystemning?

Anonymkode: cae96...f45

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva er storbystemning?

Virkelig??

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Virkelig??

Ja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...