Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hva tenker dere i år? Og hvorfor? Jeg skulle veldig gjerne ha stemt Venstre, men vil ikke ha en regjering med en dårlig klimapolitikk, så hvis Venstre-stemmer er som å støtte Høyre, vil jeg ikke det i år. Og da vet jeg ikke hva jeg skal stemme Har vurdert SV, de er faktisk på linje med Venstre i veldig mange saker. Anonymkode: 90130...331
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Jeg har stemt (og vært medlem av) Venstre i mange år. Jeg synes samarbeidet med FrP har vært spsielt problematisk. Jeg vil ha et varmere samfunn. Og jeg er nok sosialdemokrat i bunn. Jeg stemmer Ap i år. Anonymkode: cbb39...e92
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Har stemt Venstre som er nærmest meg politisk. Kommer ikke til å stemme Venstre igjen da de samarbeider med FRP og Høyre. For meg er det uforenlig. Anonymkode: 4b077...021
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har stemt Venstre som er nærmest meg politisk. Kommer ikke til å stemme Venstre igjen da de samarbeider med FRP og Høyre. For meg er det uforenlig. Anonymkode: 4b077...021 HVa kommer du til å stemme i år da, og hvorfor? Jeg er helt enig i at man ikke kan stemme på noen som samarbeider med FrP! Anonymkode: 90130...331
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Har vurdert det tidligere, men siden de er for søndagsåpne butikker og er villige til å sitte i regjering med de borgerlige, så blir det uaktuelt! Anonymkode: a7ddb...f6d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Jeg har stemt på Venstre en gang i kommunevalget. Dette var kun basert på en sak, nemlig bro i stedet for tunnel over Oslofjorden. Bor rett ved tunnelen, og den er i gjennomsnitt stengt flere ganger hver uke. Fryktelig irriterende å bruke 40 minutter ekstra gjennom Oslo. I år stemmer jeg Høyre som vanlig. Anonymkode: e625c...a7e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Jeg treffer best med venstre, men jeg har også problemer med ett samarbeid med FrP. Det er så langt unna mine fanesaker. Klima må være pri en. Tror jeg lander på SV, for å få mer klima inn i samarbeid med AP, det er eneste partiet jeg tror har en reell sjanse til å sitte i en regjering i år av klimapartnere. Samtidig trenger vi alle stemmer på den borgerlige siden hvis det går den veien en periode til. Synes SV helt bak mål når det gjelder skatt og avgifter, forhåpentligvis blir klima deres største forhandlingssak, sammen med tannlege og skolemat. Da kan AP holde en mer moderat linje innen skatt og avgift. Anonymkode: bd009...429
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg treffer best med venstre, men jeg har også problemer med ett samarbeid med FrP. Det er så langt unna mine fanesaker. Klima må være pri en. Tror jeg lander på SV, for å få mer klima inn i samarbeid med AP, det er eneste partiet jeg tror har en reell sjanse til å sitte i en regjering i år av klimapartnere. Samtidig trenger vi alle stemmer på den borgerlige siden hvis det går den veien en periode til. Synes SV helt bak mål når det gjelder skatt og avgifter, forhåpentligvis blir klima deres største forhandlingssak, sammen med tannlege og skolemat. Da kan AP holde en mer moderat linje innen skatt og avgift. Anonymkode: bd009...429 Ja, jeg er ganske enig med deg. Men en annen ting jeg har betenkeligheter med er å på noen måte hjelpe det grusomme partiet Sp inn i regjering. Fins ikke noe mer populistisk, bakstreversk og miljøfiendtlig parti. Anonymkode: 90130...331
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg er ganske enig med deg. Men en annen ting jeg har betenkeligheter med er å på noen måte hjelpe det grusomme partiet Sp inn i regjering. Fins ikke noe mer populistisk, bakstreversk og miljøfiendtlig parti. Anonymkode: 90130...331 Jo større SV er, jo mindre blir SP sin makt i den treparten der. Jeg har stemt SV i år. Anonymkode: 61af7...0d3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jo større SV er, jo mindre blir SP sin makt i den treparten der. Jeg har stemt SV i år. Anonymkode: 61af7...0d3 Ja, det er et poeng Anonymkode: 90130...331
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 "Alltid" stemt Venstre, men i år blir det SV, troor jeg, har ikke bestemt meg 100% enda, men det står vel mellom SV, AP og Rødt, av alle ting. Anonymkode: 89808...6aa
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Jeg skal stemme Venstre i år men har aldri stemt det tidligere. Er flere grunner til at jeg har havnet på Venstre i år men en av grunnene er at jeg ønsker et borgerlig styre men vil absolutt ikke at frp skal være med i regjering. Derfor stemmer jeg Venstre da frp (utifra hva jeg har forstått) sier at det er uaktuelt å gå inn i regjeringen igjen sammen med Venstre👍 Anonymkode: 945e4...2c5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg er ganske enig med deg. Men en annen ting jeg har betenkeligheter med er å på noen måte hjelpe det grusomme partiet Sp inn i regjering. Fins ikke noe mer populistisk, bakstreversk og miljøfiendtlig parti. Anonymkode: 90130...331 Jeg vil påstå at FrP er hakket mer populistisk, bakstreversk og miljøfiendtlig, selv om jeg er enig med deg i at SP er krise. Hvis jeg skulle stemt helt fritt, ville min stemme gått til V. Men siden vi må tenke koalisjoner og blokktilhørighet blir det SV i år. SV har også god skolepolitikk. Ja til et varmere og grønnere samfunn, og til styrking av velferdsstaten. Anonymkode: 97bcc...06d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Jeg har stemt venstre før, når det har gått mot høyreregjering, for å få inn et parti som kan moderere dem litt. I år stemmer jeg Mdg. Anonymkode: eef2d...4e1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Jeg kommer til å stemme Venstre ene og alene på grunn av Guri Melby. Anonymkode: c820c...66d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Jeg har stemt Venstre tidligere. Gikk noen runder med meg selv, i forhold til samarbeidet med FrP. Det jeg da innså var at til tross for at de ikke er kjempestore, har de fått mye gjennom. De har også fått en ny leder med Guri Melby. Sveinung Rotevatn er også en utrolig dyktig politiker. MDG har sittet på gjerde, har Venstre gjort noe. Det gjør at jeg fremdeles har stor tiltro til dem. SP, og populismen de fører, er noe jeg faktisk frykter mer enn FrP. SV er heller ikke et alternativ grunnet deres syn på skatter og avgifter. Dermed blir det Venstre også i år. Grunnet miljøet først og fremst. Anonymkode: 95e2b...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå