Gå til innhold

MyHeritage, noen som har sendt inn DNAet sitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant du ut noe nytt? Er det verdt pengene? 

Anonymkode: 3ed16...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt sender jeg ikke mitt DNA til et slikt selskap. Det er jo ekstremt naivt å gjøre.  Jeg vet det jeg trenger å vite om min slekt langt baker u mange generasjoner. 

Anonymkode: 38eb1...757

Skrevet

Du mener har jeg sendt det mest private som.finnes av informasjon om meg til et kommersielt selskap? Nei merkelig nok ikke.

Anonymkode: 653e8...c1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, selvsagt sender jeg ikke mitt DNA til et slikt selskap. Det er jo ekstremt naivt å gjøre.  Jeg vet det jeg trenger å vite om min slekt langt baker u mange generasjoner. 

Vil for øvrig opplyse deg om at dette skjer nå ift MyHeritage: 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/L56pqR/gentest-selskap-risikerer-millionbot

Skrevet

Jeg har ikke, men slektning sendte sitt og dermed mitt. Fant søskenbarn. Så kan du jo dvele litt ved hvor mange hemmeligheter som blir oppdaget på denne måten. Man avdekker ikke bare sitt eget liv, men også hemmeligheter generasjoner tilbake.

Skrevet

Hadde ALDRI sendt mitt dna til et slikt selskap. Egentlig synes jeg dette er spennende men vil ikke sende det til et så useriøst selskap. 

Anonymkode: e9313...28d

Skrevet

Jeg har mistet mye rart opp gjennom årene, men heldigvis ikke vettet. Selvfølgelig sender man ikke fra seg DNA-et sitt til et slikt useriøst selskap. 

Anonymkode: cba25...4f5

Skrevet

Sånn damer, da tror jeg hi har skjønt at dere synes hun er en idiot som stilte dette spørsmålet. Trengs nok ikke at enda flere henger seg på nå.

Anonymkode: 0520d...647

Skrevet

Jeg går mot strømmen og sier ja. Jeg fikk er veldig glad for å ha gjort det og jeg har et stort hull i slektstre et mitt som jeg håper å tette. Jeg har ikke klart det ennå, men jeg har brukt testen som et verktøy i annen slektsforskning.

Anonymkode: 04a9c...3bd

Skrevet

De virkelige problemene med dette starter når andre selskap kjøper informasjon fra disse selskapene, som feks forsikringsselskaper. Du får ikke uføreforsikring fordi testen 3 meningen din sendte inn for 10 år siden viser at dere har en mutasjon i familien som gir økt fare for brystkreft. Det er ikke lov nå, men hva om 10 år? 

Anonymkode: 267e1...b45

Skrevet

Ja, det har jeg. Har blitt en hobby for meg, kommer i kontakt med mange slektninger både i Norge og utlandet.

image.png

image.jpeg

Anonymkode: 1f28a...f8c

Skrevet

Hadde aldri gitt min DNA til et privat selskap, og enda mindre et som ikke en gang holder til i Norge. 

Jeg vet hvor jeg kommer fra, men det viktigste er å vite hvor jeg er nå og hvor jeg skal. 

Anonymkode: fb978...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...