Gå til innhold

Liker ikke og holde andres babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Fordi de er kjedelige, gulper, bæsjer på seg, er tunge å holde, krever mye osv. Jeg på min side lar meg fascinere stort over at folk liker andre babyer enn sine egne. Altså, andres babyer kan godt være søte og sånt, men babyer generelt er ikke noe jeg liker. Da mine egne barn var små, elsket jeg dem og koste meg med dem også som babyer, men lengtet også hele tiden etter at de skulle bli større. Nå som de er store, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri noen sinne har savnet babytiden og småbarnstiden så mye som et sekund. Derimot skulle jeg gjerne ønsket at de var 8-12 år litt lengre, og jeg synes det er veldig koselig med tenåringer i hus.

Anonymkode: d38c9...c60

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er ikke det at jeg ikke LIKER babyer, men jeg bryr meg ikke om dem! Totalt uinteressant for meg, derfor slår det meg ikke at jeg burde holde en sånn heller. Gi meg en valp derimot, da faller jeg i staver!

Anonymkode: 1822c...0e2

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hva gjør at du liker de? Jada, noen babyer er litt søte, men hva annet? Noen er jo ikke søte en gang.

Anonymkode: 08b82...a97

De er jo små individer. Det er jo ikke som å holde en dukke? Sier dere det samme om andre mennesker også? «Jeg liker ikke gamlinger»?

Anonymkode: 86211...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ser ikke noe stort i og holde folks eller søsteren min sitt barn/baby. Liker ikke å bli sendt babyer til meg for og holde dem heller. De er søte da, men redd for at de skal gulpe på meg. Spesielt min søsters 11 måneders gammel baby som har reflux problem siden han kaster veldig ofte opp. Blir kalt dramatisk men synes ikke det er så stas me gulp og lukt i klærne mine når jeg er ute på besøk. Har et barn selv men aldri gulpet mer en nesten 4-5 ganger. 

er bare ikke så glad i og holde babyer så ser nesten ut som ei kjipe tante. De spør heller ikke om jeg vil holde babyen men bare gir han til meg. Andre som heller ikke synes er så rå stas med og holde babyer?

Anonymkode: 644f2...481

Naboens barn skjønner jeg at du ikke orker å bære på, men din søsters barn? Veldig rart at du ikke liker å holde familiens babyer. Har dere ett dårlig forhold? 

Anonymkode: df7a5...dec

Skrevet

Jeg liker heller ikke babyer eller kvinner. Eller tenåringsgutter. Eller folk over 65. Men jeg liker Finn, Anne, Gunnar og Tora. 

Anonymkode: 87fd0...139

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De er jo små individer. Det er jo ikke som å holde en dukke? Sier dere det samme om andre mennesker også? «Jeg liker ikke gamlinger»?

Nei, nettopp, det er ikke en dukke. Og jeg slipper heldigvis å få både fremmede eller mer nære oppå fanget mitt og helt oppi ansiktet mitt også. Jeg ønsker rett og slett ikke fysisk nærkontakt med andre mennesker enn de i samme husstand som meg selv, om nå er 2 mnd, 35 år eller 93 år. Og jo eldre de små individene blir, jo enklere er det å danne seg en mening om dette er noen jeg føler kjemi med og dermed liker, eller ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, nettopp, det er ikke en dukke. Og jeg slipper heldigvis å få både fremmede eller mer nære oppå fanget mitt og helt oppi ansiktet mitt også. Jeg ønsker rett og slett ikke fysisk nærkontakt med andre mennesker enn de i samme husstand som meg selv, om nå er 2 mnd, 35 år eller 93 år. Og jo eldre de små individene blir, jo enklere er det å danne seg en mening om dette er noen jeg føler kjemi med og dermed liker, eller ikke.

Jøss, så rare folk er. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg tenke meg at det finnes normale folk som ikke liker babyer.

Man lærer stadig noe nytt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss, så rare folk er. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg tenke meg at det finnes normale folk som ikke liker babyer.

Helt seriøs: du har ikke gått rundt å trodd at absolutt alle liker det samme som deg?? Finns en haug med folk som IKKE liker babyer, eller barn eller hunder eller katter eller..... Sannsynligvis liker de én av delene. Jeg liker ikke unger under 12 år! Skitne, ufordragelige, masete...  Æsj! Hater all bråk og støy og rot som følger med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Helt seriøs: du har ikke gått rundt å trodd at absolutt alle liker det samme som deg?? Finns en haug med folk som IKKE liker babyer, eller barn eller hunder eller katter eller..... Sannsynligvis liker de én av delene. Jeg liker ikke unger under 12 år! Skitne, ufordragelige, masete...  Æsj! Hater all bråk og støy og rot som følger med. 

Nei, altså, jeg har jo selvsagt hatt forståelse for at det er mange varianter av liker og liker ikke. Men å ikke like uskyldige små barn… Det trodde jeg det bare var psykopater som ikke gjorde. 

Og så lurer jeg litt på i hvilke verden du lever i hvor alle barn under 12 år er kronisk skitne. 

Skrevet

Da er det nok du som har veldig dårlig fantasi. Det er helt normalt å like og ikke like ulike ting, dette burde virkelig ikke komme som en overraskelse på noen. Men det kan jo være noe å tenke over før man lemper babyer over på andre eller insisterer på at den lille gullkampen skal gi nattasuss til gjestene, at noen faktisk ikke ønsker denne nærkontakten med ditt barn. 

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, altså, jeg har jo selvsagt hatt forståelse for at det er mange varianter av liker og liker ikke. Men å ikke like uskyldige små barn… Det trodde jeg det bare var psykopater som ikke gjorde. 

Og så lurer jeg litt på i hvilke verden du lever i hvor alle barn under 12 år er kronisk skitne. 

Det er jo ikke det at jeg har et intenst hat eller ønsker små barn og babyer vondt, jeg bare liker å ha de på litt avstand. Jeg ønsker ikke å holde babyer og småbarn som bråker og maser blir jeg sliten av. Det er jo alltids noen som er hyggelige, men i lengden er jeg veldig glad for at jeg ikke har egne barn. 

Anonymkode: 08b82...a97

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du må forøvrig skille mellom å ikke like og det å hate. Jeg går ikke rundt og hater babyer heller, jeg kan godt synes de er veldig søte og ville helt klart løftet opp, holdt og beskyttet/trøstet en vilt fremmed baby om jeg plutselig fant en som lå der helt alene. Men det må være lov til å ikke synes babyer er stas, synes de er kjedelige, ikke ville holde dem osv.

Skrevet

Nei, liker ikke å holde babyer. På babybesøk så er det tydelighvis vanlig å sende den nyfødte rundt til alle venninnene slik at alle får holde, jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Jeg holder gjerne babyen for å hjelpe mor/far hvis de trenger det, men bare for å holde, nei takk 😄

Anonymkode: aa0c3...f5d

Skrevet

Jeg har ikke noe imot babyer, det bare gir meg ingenting å holde dem.

Anonymkode: f3e02...d08

Skrevet (endret)

Nei, liker ikke å holde babyer. På babybesøk så er det tydelighvis vanlig å sende den nyfødte rundt til alle venninnene slik at alle får holde, jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Jeg holder gjerne babyen for å hjelpe mor/far hvis de trenger det, men bare for å holde, nei takk 😄

Anonymkode: aa0c3...

Endret av lolla96
Skrevet

Anonymkode: aa0c3...f5d

Pleide og holde litt tanteungen min da han bare var noen uker gammel for og hjelpe litt. Da de skulle lage middag osv. Men så blir de større og tungere og gulper veldig mye. Da var det ikke så fristendes og holde hele tiden som hun ville jeg skulle.

spesielt ikke vis vi var ute på restauranter og cafe og spiste, var små redd for og bli gulpet på for det lukter surt melk og ville ikke gå rundt og lukte siden lukten er sterkt.. han har reflux så gulper veldig ofte og mye opp.. og blir ikke spurt om og jeg vil holde heller men bare satt han på fanget mitt, for det er tante og det er det tanter gjør... Så nei ikke så stas når man ikke har så lyst og holde. Og synes ikke dette gjør meg til et monster, som en nevnte tidligere her man kan vær glad i noen uten å ha fysisk kontakt me dem.

jeg har aldri forventet at noen skal holde mitt barn da hun var en baby. Eller slengte henne til andre uten at dem ønsket det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Pleide og holde litt tanteungen min da han bare var noen uker gammel for og hjelpe litt. Da de skulle lage middag osv. Men så blir de større og tungere og gulper veldig mye. Da var det ikke så fristendes og holde hele tiden som hun ville jeg skulle.

spesielt ikke vis vi var ute på restauranter og cafe og spiste, var små redd for og bli gulpet på for det lukter surt melk og ville ikke gå rundt og lukte siden lukten er sterkt.. han har reflux så gulper veldig ofte og mye opp.. og blir ikke spurt om og jeg vil holde heller men bare satt han på fanget mitt, for det er tante og det er det tanter gjør... Så nei ikke så stas når man ikke har så lyst og holde. Og synes ikke dette gjør meg til et monster, som en nevnte tidligere her man kan vær glad i noen uten å ha fysisk kontakt me dem.

jeg har aldri forventet at noen skal holde mitt barn da hun var en baby. Eller slengte henne til andre uten at dem ønsket det.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg holder ikke gamlinger på fanget. 

HI, du trenger ikke løfte armene og ta imot. Ingen slipper babyen ned på deg fra stor høyde.

Anonymkode: 85d4b...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så legg barnet tilbake da. 

Anonymkode: 85d4b...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...