Gå til innhold

Liker ikke og holde andres babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke noe stort i og holde folks eller søsteren min sitt barn/baby. Liker ikke å bli sendt babyer til meg for og holde dem heller. De er søte da, men redd for at de skal gulpe på meg. Spesielt min søsters 11 måneders gammel baby som har reflux problem siden han kaster veldig ofte opp. Blir kalt dramatisk men synes ikke det er så stas me gulp og lukt i klærne mine når jeg er ute på besøk. Har et barn selv men aldri gulpet mer en nesten 4-5 ganger. 

er bare ikke så glad i og holde babyer så ser nesten ut som ei kjipe tante. De spør heller ikke om jeg vil holde babyen men bare gir han til meg. Andre som heller ikke synes er så rå stas med og holde babyer?

Anonymkode: 644f2...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg kan holde andres babyer hvis jeg er i rett humør og fort kan lempe den videre, men jeg hater å få en baby i armene når jeg ikke ønsker det, noe jeg som regel ikke gjør. Dette gjelder, som hos deg, uansett relasjon. Og ja, jeg har barn selv, fire faktisk, og nei, jeg har aldri forventet at andre skulle holde dem.

Anonymkode: d38c9...c60

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jepp! Jeg kan holde andres babyer hvis jeg er i rett humør og fort kan lempe den videre, men jeg hater å få en baby i armene når jeg ikke ønsker det, noe jeg som regel ikke gjør. Dette gjelder, som hos deg, uansett relasjon. Og ja, jeg har barn selv, fire faktisk, og nei, jeg har aldri forventet at andre skulle holde dem.

Nei nettopp da jenta mi var baby har jeg aldri bare sittet henne i andres armer. Vis de ville holde henne sa jeg ok at det var greit men aldri bare gi henne til dem uten at de vil og ønsker det.

Skrevet

"Andre folk" er da noe annet enn "tanteungen". Litt folkeskikk og interesse for familiemedlemmer er det vel vanlig å ha? 

Anonymkode: 4b58c...555

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

"Andre folk" er da noe annet enn "tanteungen". Litt folkeskikk og interesse for familiemedlemmer er det vel vanlig å ha? 

Venninner osv, man kan godt ha folkeskikk uten at man vil holde babyer da

Skrevet

Å HOLDE!

Ja jeg liker å holde andres barn, spesielt tanteungene. 

Anonymkode: 18a45...24c

Skrevet

Det liker ikke jeg heller. Husker da jeg gikk gravid med nr 2 og ei nabo sendte babyen over for å fikse noe, litt selvfølge at hun gravide skulle synes baby er stas. Jeg kjente fullstendig panikk, herregud, skal jeg holde på med dette hele neste året 😅 Heldigvis annerledes med egne. 

Anonymkode: ff231...eb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Venninner osv, man kan godt ha folkeskikk uten at man vil holde babyer da

I mine øyne har du ikke mye folkeskikk om du ikke ønsker å holde din egen tanteunge altså. 

Skrevet

Elsker babyer, og holder gjerne andres babyer.❤ Jeg er den som alltid ønsker å holde, og det vet heldigvis alle rundt meg!

Anonymkode: 78b47...3fd

Skrevet

Du er en veldig dårlig tante ja. Det bør være noe helt annet for deg med din søsters barn enn hvilken som helst fremmed. Stakkars søsteren din.

Anonymkode: 9792c...949

Skrevet

Jeg liker ikke babyer. Kan til nød holde nieser/nevøer. Barn etter fylte 6 er ok 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du er en veldig dårlig tante ja. Det bør være noe helt annet for deg med din søsters barn enn hvilken som helst fremmed. Stakkars søsteren din.

Det er noe annet ja, men liker bare ikke å holde dem når de er så små, så forstår ikke problemet, man kan godt snakke, bable med dem uten å trenge å holde dem. Gjør meg ikke til en dårligere tante. Mammapoliti her ja😂

Skrevet

Synes det er kjempekos å holde babyer jeg❤

Anonymkode: e6826...982

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er noe annet ja, men liker bare ikke å holde dem når de er så små, så forstår ikke problemet, man kan godt snakke, bable med dem uten å trenge å holde dem. Gjør meg ikke til en dårligere tante. Mammapoliti her ja😂

Selvsagt gjør det deg til en dårlig tante. Hvis du hadde vært glad i barnet hadde du ikke hatt noe imot å holde det. Akkurat som man føler at det er annerledes med egne barn enn fremmede bør man også føle det er annerledes med sin søsters barn. Jeg er ikke spesielt interessert i andres barn sånn generelt, men det er selvsagt noe annet med min søsters barn!

Skrevet

Nei, er livredd for å skade dem😂

Anonymkode: dc49c...8a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Syns du det gjør deg til en god tante? 

Anonymkode: 86211...c6b

Skrevet

Samme her. Liker barn best når de kommer opp i skolealder🙈 Man MÅ jo holde nieser og nevøer feks. Så jeg gjør det jo, men det er kun av høflighet og ikke glede. Har tenkt mange ganger at jeg håper dette endrer seg om jeg blir bestemor. (Var selvfølgelig ikke et problem med egne barn). 

Anonymkode: 6c962...a79

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Selvsagt gjør det deg til en dårlig tante. Hvis du hadde vært glad i barnet hadde du ikke hatt noe imot å holde det. Akkurat som man føler at det er annerledes med egne barn enn fremmede bør man også føle det er annerledes med sin søsters barn. Jeg er ikke spesielt interessert i andres barn sånn generelt, men det er selvsagt noe annet med min søsters barn!

Det er faktisk ikke sant. Man kan godt være (veldig) glad i noen uten å ønske fysisk kontakt med dem. 

Skrevet

Jeg synes det er rart å ikke ville holde tantebarn. Jeg elsker babyer og holder de gjerne. Helst lenge. Skal snart bli tante igjen❤️ Eneste triste er at de bor langt unna så minimalt med holding.

Anonymkode: 503a3...f2d

Skrevet

Hvordan går det an å ‘ikke like babyer’? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Fordi de er kjedelige, gulper, bæsjer på seg, er tunge å holde, krever mye osv. Jeg på min side lar meg fascinere stort over at folk liker andre babyer enn sine egne. Altså, andres babyer kan godt være søte og sånt, men babyer generelt er ikke noe jeg liker. Da mine egne barn var små, elsket jeg dem og koste meg med dem også som babyer, men lengtet også hele tiden etter at de skulle bli større. Nå som de er store, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri noen sinne har savnet babytiden og småbarnstiden så mye som et sekund. Derimot skulle jeg gjerne ønsket at de var 8-12 år litt lengre, og jeg synes det er veldig koselig med tenåringer i hus.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke det at jeg ikke LIKER babyer, men jeg bryr meg ikke om dem! Totalt uinteressant for meg, derfor slår det meg ikke at jeg burde holde en sånn heller. Gi meg en valp derimot, da faller jeg i staver!

Anonymkode: 1822c...0e2

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva gjør at du liker de? Jada, noen babyer er litt søte, men hva annet? Noen er jo ikke søte en gang.

Anonymkode: 08b82...a97

Skrevet (endret)

Er vel ikke mye holding med en på 11 mmd? Mine har vært på farten på den alderen og det er enten full fart eller så sover de

😄

Endret av Pobie
Skrevet

Smileyen ødela svaret mitt så skriver nytt. 

Synes ikke det er urimelig å ikke ville gulpes på altså. Jeg vil heller ikke gulpes på av egne barn, forventer ikke at andre vil at mine barn skal gulpe på dem. Barn nr 2 gulpet ekstremt mye, måtte bytte på både meg og henne tre ganger om dagen minst pga vi var våte og stinket av oppgulp. Hvis noen andre ville holde henne fikk de også en stor gulpeklut som jeg plasserte slik at de ikke ble gulpet på, og advarte om at hun gulpet mye. 

Jeg holder gjerne andre sine babyer, men er jo fint at de spør om jeg vil holde og sender med en gulpeklut hvis det er veldig sannsynlig at de gulper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...