Gå til innhold

Hun vasket ikke hendene etter dobesøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er voksen, hun er 37 år, og har to barn. Jeg har en venninne som tilsynelatende er som oss alle andre. Sminker seg, lukter godt og ser veldig bra ut. I helgen var vi to på hotell. Hun måtte bæsje, så hun gikk inn på do. Tenkte ikke noe mer over dette. Men når hun var ferdig hørte jeg at hun ikke vasket hendene. Jeg spurte henne om hun vasker seg, hun svarte om det var så nøye... Selvfølgelig er det nøye, sa jeg. Hun ble selvfølgelig sur, sa at jeg var prippen og hysterisk. Hun gikk etter mye om å men å vasket seg, så jeg lot det ligge. Jeg mener, er det ikke normalt å vaske seg etter man har vært på do når man er voksen? Er det noe her som ærlig kan si at de aldri vasker hendene etter dobesøk? 

Anonymkode: 12f61...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun huleboere som ikke vasker hendene. Finnes ikke noe eklere enn dårlig hygiene

Anonymkode: 7cfd0...56b

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kun huleboere som ikke vasker hendene. Finnes ikke noe eklere enn dårlig hygiene

Anonymkode: 7cfd0...56b

Lurer på hva hun lærer barna ang håndhygiene. Tenker på alle de gangene vi har spist potetgull av samme bolle. Tenk på alle de tarmbakteriene som er i overalt hos henne, huff... 

Skrevet

Æsj! Hadde ikke spist hjemme hos henne. 

Anonymkode: 32bd9...0ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Æsj! Hadde ikke spist hjemme hos henne. 

Anonymkode: 32bd9...0ca

Ser for meg at det er avføringsbakterier i hele huset hennes 🤮

Anonymkode: a3e00...7a2

Skrevet

Normale folk vasker selvsagt hendene etter dobesøk. Hadde ALDRI spist hos henne igjen eller hatt samme chipsbolle e.l. Usj🤢🤮

Skrevet

Å ikke vaske hender etter bæsjing er helt utrolig kvalmt. Etter tissing ogsp, men ikke på samme nivå 

Anonymkode: 4baa4...194

Skrevet

Jeg skjønner dette både er uhygienisk og direkte uappetittlig. Og jeg ville aldri ha forlatt toalettet selv uten en håndvask. 

Men, kommenterer dere virkelig slik til voksne mennesker? For meg så hadde dette vært normalt å ta opp hvis det hadde vært ett barn. Men, ikke ovenfor en voksen.

I tillegg, hvordan vet hi at venninnen skulle bæsje? Er dette også noe som annonseres stort når man skal benytte toalettet? Jeg trodde det var man ferdig med i ganske ung alder.

Anonymkode: 78319...00c

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ser for meg at det er avføringsbakterier i hele huset hennes 🤮

Anonymkode: a3e00...7a2

Det gjør jeg òg🙁

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner dette både er uhygienisk og direkte uappetittlig. Og jeg ville aldri ha forlatt toalettet selv uten en håndvask. 

Men, kommenterer dere virkelig slik til voksne mennesker? For meg så hadde dette vært normalt å ta opp hvis det hadde vært ett barn. Men, ikke ovenfor en voksen.

I tillegg, hvordan vet hi at venninnen skulle bæsje? Er dette også noe som annonseres stort når man skal benytte toalettet? Jeg trodde det var man ferdig med i ganske ung alder.

Vel, når man deler et hotellrom, så ber jeg henne vaske seg, ja! Vi delte dobbeltseng! Vi klasser også på samme ting som fjernkontroll, lysbryter osv. Visste at hun skulle bæsje fordi hun ganske enkelt sa det. Verre enn det er det altså ikke... 

Skrevet

Det er morsomt at alle er så nøye på håndvasken. Jeg hadde kontor vegg i vegg med toalettet tidligere og hørte stort sett hva damene gjorde der. Langt under halvparten vasket hender etter toallettbesøk hvis de var alene og ingen vaset dem så lenge som anbefalt.

Anonymkode: 15833...705

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Dette…

Anonymkode: 3e4ed...a3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er morsomt at alle er så nøye på håndvasken. Jeg hadde kontor vegg i vegg med toalettet tidligere og hørte stort sett hva damene gjorde der. Langt under halvparten vasket hender etter toallettbesøk hvis de var alene og ingen vaset dem så lenge som anbefalt.

Den siste der må jeg innrømme at jeg nok passer litt innunder. Jeg har alltid tenkt at jeg vasker hendene mine godt nok, altså såper inn alle sider, under gifteringen osv, men må innrømme at jeg ble overrasket over at man faktisk skal holde på i 20 sekunder. Det er faktisk veldig lenge, det. Nå har jeg blitt enda flinkere, men 20 sekunder hver gang er jeg nok ikke helt oppe i.

Anonymkode: 9e2c6...272

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Den siste der må jeg innrømme at jeg nok passer litt innunder. Jeg har alltid tenkt at jeg vasker hendene mine godt nok, altså såper inn alle sider, under gifteringen osv, men må innrømme at jeg ble overrasket over at man faktisk skal holde på i 20 sekunder. Det er faktisk veldig lenge, det. Nå har jeg blitt enda flinkere, men 20 sekunder hver gang er jeg nok ikke helt oppe i.

Anonymkode: 9e2c6...272

Jeg har Apple watch som registrerer når jeg vasker hender, teller ned 20 sek, og spør hvorfor om jeg ikke vasker lenge nok hvis jeg avslutter før.  Det hender at jeg ikke vasker så lenge som anbefalt. Men det hender aldri at jeg ikke vasker hender. Etter toalettbesøk, før matlaging, etter håndtering av skittentøy, etter jeg har vært ute. 

Men jeg vasker alltid hender, mellom fingre, tommelbue, fingertupper osv. Går bare litt fort i svingene av og til. 

Anonymkode: 0d435...5c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.8.2021 den 21.56):

Vi diskuterte dette på jobb, og de fleste av oss har faktisk aldri opplevd at noen på offentlig toalett går ut uten å vaske hendene. Forskning viser jo at mange ikke gjør det, men vår svogerforskning viser at de fleste i det minste vet at det bør gjøres og altså gjør det når andre ser på.

Om jeg hadde hatt kontor som var så lytt at man hørte at folk gikk på do og om de vasket hendene eller ikke så hadde jeg lagt inn en protest. Det er bare uffent. 

Anonymkode: 46ec6...898

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har Apple watch som registrerer når jeg vasker hender, teller ned 20 sek, og spør hvorfor om jeg ikke vasker lenge nok hvis jeg avslutter før.  Det hender at jeg ikke vasker så lenge som anbefalt. Men det hender aldri at jeg ikke vasker hender. Etter toalettbesøk, før matlaging, etter håndtering av skittentøy, etter jeg har vært ute. 

Men jeg vasker alltid hender, mellom fingre, tommelbue, fingertupper osv. Går bare litt fort i svingene av og til. 

Anonymkode: 0d435...5c0

Er det ikke et halvt minutt som er anbefalt da? Mener at det er det som står på de plansjene vi fikk fra FHI da pandemien brøt ut. 

Anonymkode: 46ec6...898

Skrevet

ÆSJ!! Håper virkelig alle jeg kjenner vasker seg etter at de har vært på do!

Anonymkode: 8097c...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...