Gå til innhold

Dårlig isolert hus, varmeløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi bor i et litt eldre hus, med ganske dårlig isolasjon, som vi forhåpentligvis får gjort noe med neste år. 

Nå varmer vi med vedfyring og noen eldre panelovner, og det merker vi veldig godt på strømregningen, spesielt på vinteren. 

Vi tenker nå å bytte ut noen av panelovnene, ihvertfall i stuen og på soverommene. Har sett på litt forskjellige løsninger på nett, bla. nyere vanlig panelovner, varmepumpe og kom også over infrarøde panelovner. 

Ble veldig nysgjerrig på sistenevnte, da jeg leser at det kan forhindre muggdannelse, skaper ikke svevestøv, og skal visstnok varme raskere. 

Her kan dere se et eksempel https://www.solvarm.no/product-page/norsk-katt-ir-varmepanel-veggbilde-panelovn

Er det noen som har erfaringer med slike produkter? Synes de er veldig fine med bilder, og ser også at de selger modeller som monteres i taket. Kunne tenkt meg en takmontert variant i stua, og kanskje bilder på soverommet. 

Kjenner jeg blir litt usikker, da det er første gang jeg ser en ovn som dette, så hadde satt veldig pris på å høre andre erfaringer!

Tenker som nevnt også på varmepumpe, da det er kjent for å være veldig effektivt. Er det noen her som kan anbefale en leverandør? Og er det så effektivt som folk flest sier? 

 

Anonymkode: 92e8a...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...