Gå til innhold

FrP sier "f**k nynorsk"! 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

FrP har vært konsekvent motstander av innføring av alle velferdstiltak. Det er svært ironisk av Listhaug prøver seg på denne tonen. Sykelønnsordninger, fødselspermisjoner, pensjon, rett til ferie etc. Alt dette har vært innført av venstresiden. Det er venstresiden som har bygget opp velferdsstaten, og det er venstresiden som vil utjevne forskjeller. 

Anonymkode: d03a7...dd9

FrP har vært en sterk forkjemper for velferdssamfunnet. Det er venstre siden som ønsker å rasere velferden i samfunnet. Det er venstresiden som ønsker å skape ulikheter i samfunnet. Fordi jo flere som har dårlig råd, jo flere som stemmer på venstresiden.

image.thumb.png.304ed602d85c8e3d2ee6fd6934e88395.png

https://www.frp.no/nyheter/frp-vil-stoppe-slosingen-og-bygge-norge

Anonymkode: 4a9d1...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

FrP har vært en sterk forkjemper for velferdssamfunnet. Det er venstre siden som ønsker å rasere velferden i samfunnet. Det er venstresiden som ønsker å skape ulikheter i samfunnet. Fordi jo flere som har dårlig råd, jo flere som stemmer på venstresiden.

image.thumb.png.304ed602d85c8e3d2ee6fd6934e88395.png

https://www.frp.no/nyheter/frp-vil-stoppe-slosingen-og-bygge-norge

Ja, dette er jo en veeeeldig god kilde. Helt sant 🤦‍♀️

Anonymkode: b1d33...87b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan ellers tenker du at vi bygger velferdssamfunnet uten et samfunn med velferd?

Velferdssamfunnet er tuftet på fellesskap, omfordeling og utjevning, solidaritet og likhet. Det må det bygges videre på! Vi trenger ikke et samfunn basert på økte forskjeller der kun de rike har tilgang til velferdsgoder. Det oppnås bl.a. ved at de som evner å bidra mer, gjør det, og at de som evner å bidra med bare litt får de samme mulighetene til goder likevel. Solidaritet, kalles det. 

Anonymkode: 32a6c...2a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Velferdssamfunnet er tuftet på fellesskap, omfordeling og utjevning, solidaritet og likhet. Det må det bygges videre på! Vi trenger ikke et samfunn basert på økte forskjeller der kun de rike har tilgang til velferdsgoder. Det oppnås bl.a. ved at de som evner å bidra mer, gjør det, og at de som evner å bidra med bare litt får de samme mulighetene til goder likevel. Solidaritet, kalles det. 

Du prater ned de rike av ren sjalusi. Hvis du er så opptatt av solidaritet, hvorfor har du ikke solidaritet med de rike da? Hvor er din solidaritet med de rike?

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du prater ned de rike av ren sjalusi. Hvis du er så opptatt av solidaritet, hvorfor har du ikke solidaritet med de rike da? Hvor er din solidaritet med de rike?

"Eg tykkjer stendig det høver best, å hjelpe dei som det trenger mest."

Og det er som regel ikkje dei rike som treng det mest. 

Skrevet

Jeg kommer aldri, aldri noensinne til å fatte og begripe hvordan noen kan stemme på FRP. Alle andre partier på Stortinget anser jeg som anstendige partier, selv om jeg kan være fullstendig uenige med dem. Men FRP? Du skal lete lenge etter anstendighet og ikke minst intelligens der. De jeg kjenner som stemmer FRP er gjerne mennesker som tenker «først meg selv og så meg selv», og ikke så farlig med alle andre. Klima? Hva er det? Osv. Politikerne i partiet fremstår heller ikke som spesielt intelligente mennesker. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal stemme, men en ting er ihvertfall alltid bombesikker: aldri FRP!

Anonymkode: 3fa5d...4af

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en oppfatning av at du ikke har forstått begrepet solidaritet. Det handler om at alle skal ha like muligheter, rettigheter og plikter. Det betyr at de som har (for) mye skal bidra til at de som har  (for) lite oppnår samme muligheter som de "rike". Det betyr i praksis at de som kan bidra mye til fellesskapet må gjøre det, altså at de "rike" må betale mer enn de "fattige" - rett og slett fordi de kan. Dette kalles også utjevning. Norge trenger ikke en økonomisk elite. Vi er så få i dette landet at alle må kunne hjelpe hverandre. 

Å være rik betyr enkelt sagt at man har (mye) mer penger enn man trenger. Da er det bare rett og rimelig at man betaler mer til fellesskapet enn de som har (for) lite penger. Penger i banken gir ingen lykke for de rike  eierne, mens en slump ekstra til de som har (for) lite, kan bety så uendelig mye. 

Nei, jeg er overhodet ikke sjalu på "de rike", jeg har penger så jeg klarer meg, men at noen skal ha enorme summer i banken fatter jeg ikke poenget med. 

Skrevet

Jeg kommer aldri til å stemme FRP noen gang og er stort sett uenig i det meste av politikken, men jeg synes det er noe ordentlig tull at barn må lære nynorsk på skolen (spesielt her på østlandet). Det er noe tull at barn får karakterer på ungdomsskolen og vgs i nynorsk. Nynorsk burde være valgfritt ikke obligatorisk!!

Anonymkode: 8a319...ac7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg kommer aldri til å stemme FRP noen gang og er stort sett uenig i det meste av politikken, men jeg synes det er noe ordentlig tull at barn må lære nynorsk på skolen (spesielt her på østlandet). Det er noe tull at barn får karakterer på ungdomsskolen og vgs i nynorsk. Nynorsk burde være valgfritt ikke obligatorisk!!

Det blir jo dei med nynorsk hovedmål veldig fornøgde med trur eg. Og så lett det blir for læraren deira å berre setje karakter i sidemålet! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du, vær så snill, da... Nynorsk er hovedmål for en god slump mennesker, altså. Skal ikke ungdommene med nynorsk som hovedmål få karakter, altså? 

Lære seg forskjellen på sidemål og nynorsk, det tenker jeg er en god idé. 

Og barn på Østlandet skal ikke lære nynorsk? Ikke lære hovedmålet sitt? Østlandet er _litt_ mer enn Oslo-området, altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.8.2021 den 13.08):

😂 Må le. Er det bedre med de som velger MDG mener du?

Anonymkode: ab945...ed3

JA!!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.8.2021 den 21.42):

Enig med Frp med alt bortsett fra én ting. Å det er lavere skatt til høytlønnede. 

Anonymkode: ab945...ed3

Og du skulle fulgt bedre med i norsktimene ser jeg. 

Anonymkode: 543db...d4e

Skrevet

Der har du jammen et parti som bryr seg om «norske verdier»… 😆 Men norsk språk og kulturarv, slik de manifesterer seg i nynorsk, det liker de ikke! Oioioi. Hvor begynner man? 

Anonymkode: 271c1...ae8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Der har du jammen et parti som bryr seg om «norske verdier»… 😆 Men norsk språk og kulturarv, slik de manifesterer seg i nynorsk, det liker de ikke! Oioioi. Hvor begynner man? 

Anonymkode: 271c1...ae8

De liker ikke at det settes karakter i nynorsk som sidemål, ikke selve nynorsk. 

Anonymkode: ed897...776

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

De liker ikke at det settes karakter i nynorsk som sidemål, ikke selve nynorsk. 

Det er ikke det jeg leser ut i fra F***K nynorsk, signalet de gir der er at de vil gi faen og fjerne nynorsk for godt. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 time siden):

Det er ikke det jeg leser ut i fra F***K nynorsk, signalet de gir der er at de vil gi faen og fjerne nynorsk for godt. 

En slik tolkning faller på sin egen urimelighet - de kan jo ikke forby folk å kommunisere på nynorsk skriftlig og muntlig. Vi har språkloven som blant annet setter regler for bruk av de to forskjellige målformene. Jeg er for så vidt enig i at slagordet er populistisk og misvisende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...