Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 I en alder av 37 år er altså min første visdomstann på tur frem 😬 Den har presset seg frem gjennom et par år nå og det skal være god plass til den. I perioder får jeg vondt som varer alt fra 2- 7 dagerish og noen ganger har det vært ganske så vondt. Så kan det være helt smertefritt i flere måneder I helgen fikk jeg vondt igjen. Banker litt og vondt å gape høyt og er avhengig av ibux igår og idag. Kjenner at en større del av tannen er kommen frem, men det gjør veldig vondt og være borti med tungen- noe det forøvrig har vært før også i perioder. Er dette "vanlig"? Noen med erfaringer ift dette periodevise? Anonymkode: c3c12...331
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Jeg har hatt masse problemer med visdomstennene. Det har blitt mange betennelser etter hvert som de bryter frem. Det kommer fort matrester og dritt innimellom, og da blir det betent. Jeg har ikke kunnet gape flere ganger pga smerter. Mulig du har fått betennelse å må ha antibiotika. Anonymkode: 4c1ac...ea3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Har ikke hatt noen problemer med de. Ingen tannpine Anonymkode: 3d1fa...5da
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg har hatt masse problemer med visdomstennene. Det har blitt mange betennelser etter hvert som de bryter frem. Det kommer fort matrester og dritt innimellom, og da blir det betent. Jeg har ikke kunnet gape flere ganger pga smerter. Mulig du har fått betennelse å må ha antibiotika. Anonymkode: 4c1ac...ea3 Takk for svar. Har det gått over når du har hatt det sånn da eller det antibiotika som må til? Har jo vært vondt før også men aldri på denne måten. Anonymkode: c3c12...331
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Det var litt vondt da de brøt frem, men ikke ellevillt, tok aldri noe smertestillende eller noe. Sønnen min hadde en del smerter, virket som de stanget litt. Han ble bare henvist til kirurgisk fjerning og vekk med dem. Skaper de smerter og ubehag er det bare å kvitte seg med dem, vi trenger ikke tenner langt baki der altså. Anonymkode: 63bec...850
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Har det gått over når du har hatt det sånn da eller det antibiotika som må til? Har jo vært vondt før også men aldri på denne måten. Anonymkode: c3c12...331 Har stort sett måttet få en antibiotikakur. Har ikke gått over av seg selv. Anonymkode: 4c1ac...ea3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): I en alder av 37 år er altså min første visdomstann på tur frem 😬 Den har presset seg frem gjennom et par år nå og det skal være god plass til den. I perioder får jeg vondt som varer alt fra 2- 7 dagerish og noen ganger har det vært ganske så vondt. Så kan det være helt smertefritt i flere måneder I helgen fikk jeg vondt igjen. Banker litt og vondt å gape høyt og er avhengig av ibux igår og idag. Kjenner at en større del av tannen er kommen frem, men det gjør veldig vondt og være borti med tungen- noe det forøvrig har vært før også i perioder. Er dette "vanlig"? Noen med erfaringer ift dette periodevise? Anonymkode: c3c12...331 Ja helt vanlig Anonymkode: f1d00...4c2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Men hvis det er betent rundt behøver du kanskje antibiotika Anonymkode: f1d00...4c2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Mine har bare vært «ømme», sånn i tannkjøttet liksom og når jeg presset tunga ned på tanna akkurat i de periodene de brøt ut, men aldri vondt slik at jeg trengte smertestillende. Ville tatt en telefon til tannlegen og tatt en sjekk, er så fort gjort at det blir betent inni der. Anonymkode: ef41a...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå