Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg er en frisør som har lyst til å spesialisere meg på én ting. Hva savner dere av en frisør? Jeg synes det meste innen frisørfaget er morsomt, men jeg føler jeg står på stedet hvil. Jeg har lyst til å bli skikkelig god i et eller annet. Men vet ikke hva. Har dere forslag? Anonymkode: c0d6b...4ea
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Å komme med frisyreforslag og å tilrettelegge farge av etterveksten for å stoppe å farge håret totalt, altså i overgangen fra farge til grå. Anonymkode: 9a4ee...83c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å komme med frisyreforslag og å tilrettelegge farge av etterveksten for å stoppe å farge håret totalt, altså i overgangen fra farge til grå. Anonymkode: 9a4ee...83c Takk for svar! ❤ Anonymkode: c0d6b...4ea
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Enig med 83c! Jeg synes det er flott når frisøren kommer med sin egen, oppriktige mening om hva som bør gjøres og hva jeg kler. Det er dere som er fagfolka her, tenker jeg, så jeg stoler på den vurderingen. Og ettervekst/grå hår/slutte å farge-problematikk vil jeg gjerne også ha hjelp til (hvilket jeg heldigvis får). Anonymkode: 98d71...404
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Jeg ønsker en frisør som er skikkelig god på permanent - og gjerne permanent til halvlangt eller skulderlangt hår. Og foruten spesialisering ønsker jeg en frisør som har tid til å benytte 2 minutter til å høre, forklare og bli enig med barna om hvilken sveis de ønsker/får. Ellers støtter jeg de over her og ønsker også konkrete råd om hvilke farger/sveis osv som ville kledd meg. Så bra du trives i jobben. Lykke til Anonymkode: ed01b...053
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Klipp, alt for mange frisører som mangler ferdighetene til å klippe fine korte frisyrer. Kommer nok av at alle har langt hår og ingen forbilder med kort hår dei siste 20 åra. Anonymkode: 7bb97...9b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Å klippe en skikkelig fin kort frisyre som kler en. Blir ofte bare klipt genrelt litt kjedelig kort, lite variasjon desverre. Anonymkode: db9f9...ea4
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Ikke helt det du spør etter, men mine favorittfrisører er de som forstår og godtar av mange av oss IKKE ønsker småprat. Jeg dør litt inne meg når jeg må snakke om ferieplaner med frisører Anonymkode: fca8a...45a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Å klippe saks over kam. De aller fleste kjører på med maskin, eller de bruker fingrene slik at det blir en del hakk, som gjør at det tar lenger tid. Det virker som er bortglemt teknikk. Anonymkode: b241b...968
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Det og faktisk klare å klippe rett. Min datter har langt hår, og HVER gang hun skal klippe det noen cm kortere, så blir det skjevt. Har vært hos forskjellige frisører, og alle er like ræva på det. Anonymkode: 4ad74...11a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Sveis tilpasset hårtype. Jeg har et stort og «rotete» hår med mye naturlig fall og volum. Jeg ødelegger håret mitt med overforbruk av rettetang, og har forsøkt mange frisører for å finne noen som forstår hva slags klipp og lengde som fungerer for meg slik at jeg ser fin ut uten å rette ut håret hver eneste dag. De klipper det litt for mye opp, så volumet blir ennå villere, og for kort rundt ansiktet, og tynner slik at frizz og brus får fritt spillerom. Uansett hva jeg sier og forklarer… Drømmer om en frisør som skjønner håret mitt, når jeg setter meg ned i stolen funker kommunikasjonen, og jeg er fornøyd også en uke etter, ikke bare i det jeg går ut av salongen. Anonymkode: 6c2f5...798
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Jeg vil også veldig gjerne ha farge-og frisyretips som passer til mitt ansikt og min hårtype. Ellers har jeg lest at det er få, hvis noen, frisører som kan afrikansk hår. Så om du vil fordype deg i noe spesifikt så tror jeg du kan få stor kundekrets om du blir god på det, ettersom kunnskapsnivået er generelt dårlig på det området i Norge.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 Jeg ønsker frisører som ikke stinker røyk. I forrige uke satt jeg å ventet på en frisør, hun sto ute å røyket som en idiot, før hun kom inn å begynte å klippe meg, uten å vaske hendene. I tillegg stinket hun. Anonymkode: 6a776...0bd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke helt det du spør etter, men mine favorittfrisører er de som forstår og godtar av mange av oss IKKE ønsker småprat. Jeg dør litt inne meg når jeg må snakke om ferieplaner med frisører Anonymkode: fca8a...45a Det første jeg også tenkte på. Hadde med meg en bok sist men jommen om vi måtte innom ferieplaner, forrige helg, barna mine osv osv. Trenger noen til å fikse håret. Thats it. Anonymkode: 11b1c...784
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Frisør som skjønner krøller. Blir aldri fornøyd hos frisør fordi de skjønner ikke at håret blir helt annerledes når det krøller seg opp igjen. Og generelt komme med forslag til hva man kler. Tilpasse prat etter hva kunden legger opp til føle seg fram. Anonymkode: d2eb0...ba8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Litt på siden av det du spør om, men jeg savner frisører som bare tar 2 cm og ikke 5, når jeg kommer for å stusse. Anonymkode: f7f0c...a2d
Superdolly Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Jeg skulle mest av alt ønske at frisøren tok seg tid til å høre på meg når jeg forklarte, og spurte hvis hun ikke helt forsto. Og at hun så kunne kommunisere det tydelig til meg hvis mine ønsker ikke var mulige, eller det var grunner til at hun måtte klippe mer eller gjøre noe annet enn det jeg ba om. I stedet for å si "M-hm" og "Ja-a" for så å gjøre noe helt annet enn det jeg ber om. Den frisøren som fikset dette ville fått meg som fast kunde!
Gjest Fornax Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 Her var det mange negative erfaringer. Jeg er kjempefornøyd med min frisør, hun er teknisk veldig god og også hyggelig. Hun holder seg nok generelt veldig godt oppdatert ved at hun ofte er på kurs, i tillegg underviser hun. Jeg har gått til henne lenge og hun har klipt meg mens jeg har hatt både kort og langt hår. Så jeg tenker det er lurt å holde seg oppdatert på nye trender, teknikker, farging, permanent etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå