Gå til innhold

Er Kristin et navn som er "klart" for å tas i bruk igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad i nordiske, gamle navn. Men i motsetning til andre navn i litt samme gate som jeg liker(Ingeborg, Ragnhild, Signe, Sigrid, Gunhild...) så hadde jo Kristin en topp på 60 og 70-tallet som de andre ikke hadde, og var vel heller ikke like mye brukt tidlig på 1900-tallet som de andre navnene. Det er kanskje derfor litt for mye "mor og svigermor" over navnet enda? Eller hva tror dere? 

Anonymkode: 2c097...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristin er kjempefint. Har jo ingenting å si at det en gang hadde en «topp», det er et tidløst navn.

Anonymkode: ec19c...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Gunhild, jeg liker ikke navnet mitt, liker ikke Ragnhild, Sigrid, Signe og Ingeborg heller. Men Kristin er veldig fint 🙂

Anonymkode: c53bb...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så glad i nordiske, gamle navn. Men i motsetning til andre navn i litt samme gate som jeg liker(Ingeborg, Ragnhild, Signe, Sigrid, Gunhild...) så hadde jo Kristin en topp på 60 og 70-tallet som de andre ikke hadde, og var vel heller ikke like mye brukt tidlig på 1900-tallet som de andre navnene. Det er kanskje derfor litt for mye "mor og svigermor" over navnet enda? Eller hva tror dere? 

Anonymkode: 2c097...c40

Vet om flere som ble født på slutten av 80-tallet som heter Kristin. 😊

Syns Kristin er finere enn Ingeborg osv. Ja, Kristin er kanskje mer mor/tante navn enn Oldemornavn, men jeg liker Kristin. 😊

Anonymkode: 8a8cb...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint, klassiskt. Hadde det på lista over jentenavn for 10 år siden, men havnet utenom topp 3 for oss. 

Anonymkode: 4d699...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kristin som andre fornavn og elsker det. Synes ikke det er gammeldags og kan fint brukes også i dag. Yngste jeg vet om med det navnet er rundt 12 år tror jeg. 

Anonymkode: 61137...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

On 8/22/2021 at 11:21 AM, Anonym bruker said:

Jeg er så glad i nordiske, gamle navn. Men i motsetning til andre navn i litt samme gate som jeg liker(Ingeborg, Ragnhild, Signe, Sigrid, Gunhild...) så hadde jo Kristin en topp på 60 og 70-tallet som de andre ikke hadde, og var vel heller ikke like mye brukt tidlig på 1900-tallet som de andre navnene. Det er kanskje derfor litt for mye "mor og svigermor" over navnet enda? Eller hva tror dere? 

Anonymkode: 2c097...c40

Kristin og Sigrid er kjempe fint :)

Anonymkode: 75e10...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...