Gå til innhold

Er Kristin et navn som er "klart" for å tas i bruk igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så glad i nordiske, gamle navn. Men i motsetning til andre navn i litt samme gate som jeg liker(Ingeborg, Ragnhild, Signe, Sigrid, Gunhild...) så hadde jo Kristin en topp på 60 og 70-tallet som de andre ikke hadde, og var vel heller ikke like mye brukt tidlig på 1900-tallet som de andre navnene. Det er kanskje derfor litt for mye "mor og svigermor" over navnet enda? Eller hva tror dere? 

Anonymkode: 2c097...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristin er kjempefint. Har jo ingenting å si at det en gang hadde en «topp», det er et tidløst navn.

Anonymkode: ec19c...cbe

Skrevet

Kristin er et flott og tidløst navn. Jeg kjenner folk fra 2-93 som heter det. 

Skrevet

Kristin er kjempeflott og tidløst. Sto høyt på jentelista mi. 

Skrevet

Jeg heter Gunhild, jeg liker ikke navnet mitt, liker ikke Ragnhild, Sigrid, Signe og Ingeborg heller. Men Kristin er veldig fint 🙂

Anonymkode: c53bb...a9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så glad i nordiske, gamle navn. Men i motsetning til andre navn i litt samme gate som jeg liker(Ingeborg, Ragnhild, Signe, Sigrid, Gunhild...) så hadde jo Kristin en topp på 60 og 70-tallet som de andre ikke hadde, og var vel heller ikke like mye brukt tidlig på 1900-tallet som de andre navnene. Det er kanskje derfor litt for mye "mor og svigermor" over navnet enda? Eller hva tror dere? 

Vet om flere som ble født på slutten av 80-tallet som heter Kristin. 😊

Syns Kristin er finere enn Ingeborg osv. Ja, Kristin er kanskje mer mor/tante navn enn Oldemornavn, men jeg liker Kristin. 😊

Anonymkode: 8a8cb...0e9

Skrevet

Veldig fint, klassiskt. Hadde det på lista over jentenavn for 10 år siden, men havnet utenom topp 3 for oss. 

Anonymkode: 4d699...8ad

Skrevet

Kristin er fint!

Anonymkode: f9d84...8be

Skrevet

Jeg har Kristin som andre fornavn og elsker det. Synes ikke det er gammeldags og kan fint brukes også i dag. Yngste jeg vet om med det navnet er rundt 12 år tror jeg. 

Anonymkode: 61137...185

Skrevet

Kristin er ok. Men jeg må at Kristine eller Kristina er finere😊

• 2 uker senere...
Skrevet

Kristin er flott!

Anonymkode: 4d298...08e

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet
On 8/22/2021 at 11:21 AM, Anonym bruker said:

Kristin og Sigrid er kjempe fint :)

Anonymkode: 75e10...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...