Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Storesøster skal begynne i 6 klasse og minste når i 1 klasse. Kan vi la eldste hente på Sfo en dag eller to i uken eller synes dere det er for tidlig? Vi bor ganske nære, på en liten plass Ingen storby med andre ord Anonymkode: e1c84...be8
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Ja, det tenker jeg skal gå greit. Min sønn som nå begynner i 7.klasse har hentet lillebroren på 4 år flere ganger fra bhg da han gikk i 6.klasse. Vi bor også nær skolen og det er ingen bilveier de må gå langs eller krysse. Anonymkode: c3094...109
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Om skoleveien er trygg ser jeg ikke noe problem med det. Mitt barn gikk hjem fra sfo selv i 1. klasse. Anonymkode: 5e0ba...1c5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Storesøster skal begynne i 6 klasse og minste når i 1 klasse. Kan vi la eldste hente på Sfo en dag eller to i uken eller synes dere det er for tidlig? Vi bor ganske nære, på en liten plass Ingen storby med andre ord Anonymkode: e1c84...be8 Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være greit. Min 3. klassing plukket med seg broren i 1. klasse på SFO hver dag og så gikk de hjem sammen. Kom hjem ca samtidig eller like før meg. Sparte meg for mye tid i henting. Ikke fra dag en, men etter en liten stund når minsten hadde blitt vant til skolehverdagen. Anonymkode: 627d9...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Det er da supert så lenge hun eldste vil gjøre det. Her er det mange storesøsken som henter på SFO. Anonymkode: b7a5f...622
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Om barna syns dette er greit så syns jeg det bør gå fint. Selv slutta eldste på sfo i første kalsse og yngste gikk aldri på sfo så de gikk hjem alene eller sammen en sjelden gang. Kort og trygg vei hjem. Før vi gjorde det slik så hadde vi en prat alle sammen, for det måtte være noe slle var enige om. Storesøster skulle følge lillesøster hjem fra skolen i 1klasse, så da måtte det være noe de begge syns var greit. Men etter en uke så syns lillesøster det var teit å vente på storesøster for å gå hjem, så da tok vi en prat og endret avtalen. Nå jobbet begge vi voksne turnus så det var noen hjemme de fleste dager, men det vsr også dager de kom til tokt hus så vi hadde avtaler på hva som var lov og ikke når de var alene hjemme. Vi hadde en bacup med noen hjemmeværende naboer, så de hadde alltid noen om det skulle være noe. Anonymkode: 5d46f...240
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Det er jo egentlig bare du som kjenner barna dine og skoleveien. Om det ikke gir deg bekymringer og barna er komfortable med det så kan jeg vanskelig finne argumenter mot.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Vi hadde ikke reagert på det. 😀 lykke til med skolestart. ❤️ Anonymkode: 9c80d...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå