Gå til innhold

Jeg skal trekke alle visdomstennene samtidig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det samme??

Anonymkode: de85f...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! 

Jeg trakk to på samme side samtidig og det er noe av det verste jeg har gjort. Nå måtte jeg sy etter tennene var fjernet, mulig det ikke er standard. Men med sting så langt bak, både oppe og nede, gjorde at jeg ikke klarte å åpne munnen for å spise. Så levde på sugerørmat i 3 dager. 

Det var satan så vondt også. 

Anonymkode: 52bce...5d9

Skrevet

Jeg fjernet to og to. Hadde ikke noe særlig vondt. Kunne spise normalt etter noen timer

Anonymkode: bb56c...e7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lykke til! 

Jeg trakk to på samme side samtidig og det er noe av det verste jeg har gjort. Nå måtte jeg sy etter tennene var fjernet, mulig det ikke er standard. Men med sting så langt bak, både oppe og nede, gjorde at jeg ikke klarte å åpne munnen for å spise. Så levde på sugerørmat i 3 dager. 

Det var satan så vondt også. 

Anonymkode: 52bce...5d9

Jeg skal trekke de to oppe, og "operere" de to nede. Så nede vil jeg få sting. Fikk beskjed om at jeg ville bli sykemeldt i en uke, og måtte spise via sugerør i noen dager. 

Hi

Skrevet

Fjernet først de nede. Måtte sy. Noen år fjernet jeg de oppe. Trengte ikke sy der. Begge gangene gikk helt fint. Ingen smerter. Kunne spise normalt noen timer etterpå. Kunne fjernet alle på en gang så bra som det gikk.

Anonymkode: 9de4d...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal trekke de to oppe, og "operere" de to nede. Så nede vil jeg få sting. Fikk beskjed om at jeg ville bli sykemeldt i en uke, og måtte spise via sugerør i noen dager. 

Hi

Mannen fjernet en nå nettopp via operasjon. Var visst veldig vondt etterpå, men fikk resept på Paralgin forte. Måtte drikke via sugerør og kun ete kald mat som ikke trengte å tygges. 

Anonymkode: d3699...f8e

Skrevet

Jeg har bare fjernet to og to, men det gikk veldig fint.

Jeg personlig synes kirurgisk fjerning var mye bedre enn trekking, og så deilig at de sydde igjen "krateret" så man ikke fikk matrester og sånt nedi der før det grodde igjen.

Det var litt vondt, men ikke veldig. Tok paracet dagen etter også ingenting. Jeg ble litt overrasket over at det gjorde vondt i nabotanna, ikke i krateret men i nabotannen som sto igjen. Jeg tenkte fortvilet at herlighet, nå har jeg fått tannverk i en annen tann, men så er det nervebanene som gjør det. Flere tenner sitter på samme nerve, og når de har rotet rundt i en nerve kan det gjøre vondt i andre ting som er festet på samme nerve.

Tannlegen min, som har trekt to av mine, sa at fjerning av visdomstenner er som fødsler, alle det går helt greit med hører du aldri om, men de som har grusomme fødsler og opplever helvete fra A til Å for å få ut ungen, de hører du masse om. Han mente han fjernet visdomstenner "hele tiden" og det var sjelden det ble komplikasjoner eller store smerter.

Jeg hadde røtter som fiskekroker på to av dem da, så de ble kirurgisk fjernet hos spesialist, det gikk også veldig fint

Anonymkode: 3bdf9...04f

Skrevet

Trodde aldri de fjernet mer enn to om gangen?

Anonymkode: eb96b...8f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Trodde aldri de fjernet mer enn to om gangen?

Anonymkode: eb96b...8f3

Det trodde ikke jeg heller, men de skal vist ta alle sammen... jeg får lett narkose da, pga skrekk. Kanskje det er derfor??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...