Gå til innhold

Navnet Samson?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dere dette navnet kan brukes i Norge uten at det blir "rart?"

Er norsk-israelsk selv, så meningen min gjelder nesten ikke, siden dette er et utrolig vanlig navn, som flere av mine kompiser fra barndommen heter. Veldig VELDIG mye brukt i hele Israel. Synes selv det er nydelig, men har en mistanke om at mange i Norge tenker Samsung med en gang.....  Så vet ikke.

Vil jo helst ikke velge noe utrolig uvanlig som blir til ulempe for sønnen min.... 

Vi har også et israelsk etternavn, så det er ikke krasj mellom utenlandsk fornavn og norsk etternavn 🙂 

Anonymkode: e81c9...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et ikke fryktelig uvanlig navn her, kjenner to, fint, sterkt og stødig navn 😃

Anonymkode: 911a1...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn! Har hørt det før, men ikke møtt noen med navnet. Hadde ikke reagert negativt på noen måte. Synes du skal gå for det dersom du liker det. :)

Anonymkode: 28ed9...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge statistisk sentralbyrå er det 287 stykker som heter det i Norge, så det er et ganske sjeldent navn, men jeg tror alle har hørt det før.

For meg er det et hundenavn, fordi jeg kjenner en hund som heter det. Men i dag brukes menneskenavn på dyr så det er ikke noe problem.

Hadde jeg sett Samson på en klasseliste hadde jeg overhodet ikke reagert noe på det. For meg er det et guttenavn akkurat som Magnus og Sverre er det liksom.

Anonymkode: f05b7...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt anvendelig, og ingen tenker Samsung, men alle med litt omløp tenker Delilah. Det er ikke nødvendigvis noe problem.

Anonymkode: 9c096...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I følge statistisk sentralbyrå er det 287 stykker som heter det i Norge, så det er et ganske sjeldent navn, men jeg tror alle har hørt det før.

For meg er det et hundenavn, fordi jeg kjenner en hund som heter det. Men i dag brukes menneskenavn på dyr så det er ikke noe problem.

Hadde jeg sett Samson på en klasseliste hadde jeg overhodet ikke reagert noe på det. For meg er det et guttenavn akkurat som Magnus og Sverre er det liksom.

Anonymkode: f05b7...b39

Kjenner også noen som har en hund som heter Samson 🙂, men venninna mi har en katt som heter Sverre 🤣😉. Samson er fint uansett 🙂

Anonymkode: 4b7e0...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente en liten Samson en gang, kjempesøt gutt, så jeg liker navnet av den grunn. Da han ble litt eldre begynte de fleste å kalle ham for Sam, da.

Anonymkode: 4dc8d...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldgammelt og velkjent navn. Tror ikke folk vil tenke over det i det hele tatt, og det er uendelig mye bedre enn noe nyoppfunnet, nymotens greier. Synes det er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...