Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Jeg har en sønn på 18 år, og før helgen var vi på vinmonopolet sammen. Mitt inntrykk er at de er ganske strenge der, jeg ble spurt etter legitimasjon nesten hver eneste gang til jeg var over 35 år. Sønnen min tok med to flasker vin og gikk litt før meg, og jeg ble overrasket over å observere at de ikke spurte ham om å vise legitimasjon. Etterpå nevnte jeg det for ham, og han sa at siden han fylte 18 år for (10 mnd siden) har han faktisk bare blitt spurt om å vise legitimasjon én gang. Ikke at han vært så ofte på polet, men en 8-10 ganger har det blitt. Ikke blir han spurt på butikkene heller. Rett nok har sønnen min skjegg, men han ser absolutt ikke ut som om han er over 25 år! Er det ikke slik at de skal spørre alle som ser ut som de er under en viss alder? Han er jo f.eks. ikke gammel nok til å kjøpe sprit, men det kunne han åpenbart ha gjort uten problemer... Anonymkode: 9aeb3...969
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Er dette et problem for deg? Anonymkode: a06ea...648
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Da er det noen som ikke gjør jobben sin godt nok. Alle de mistenker er under 25 år skal spørres om legitimasjon. Husker jeg var over 30 år, høygravid og med en 2-åring på armen. Skulle kjøpe juleøl til gjestene på julaften, og ble spurt om legitimasjon. Det var litt flaut 😜 Anonymkode: 7a2ec...38a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er dette et problem for deg? Anonymkode: a06ea...648 At de ikke spør en på 18 år om legitimasjon burde være problematisk for alle. Da kan jo mindreårige kjøpe alkohol også. Det er tross alt ikke mange måneder som skiller dem. Hadde han prøvd, er jo sjansen stor for at kunne kjøpt alkohol som 17-åring også. Så mye endret han seg ikke den dagen han fylte 18 år. Han sier at ingen(!) har spurt ham om leg på vanlig butikker. HI Anonymkode: 9aeb3...969
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Jeg er 31 år og blir ofte spurt om legitimasjon på vinmonopolet og matbutikken 😅 Da er det nok de på vinmonopolet og butikkene der dere bor dårlig til å spørre om leg kanskje 🤷♀️ og det er jo dumt. Anonymkode: 36fd5...cf7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 Jeg ble spurt om leg da jeg var over tretti kjøpte vin med treåringen min i vogn. Overrasker meg sønnen din ikke ble spurt. Det er for dårlig! Anonymkode: 20f21...f17
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg ble spurt om leg da jeg var over tretti kjøpte vin med treåringen min i vogn. Overrasker meg sønnen din ikke ble spurt. Det er for dårlig! Anonymkode: 20f21...f17 Hvordan vet dere at det er for dårlig? Sønnen har skjegg. Mange menn med skjegg ser 10-15 år eldre ut enn de egentlig er. Er han høy og har mørk stemme i tillegg, så vil det gi enda et par år ekstra. Anonymkode: 02fa7...346
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Det er rart. Det er ikke vanskelig å se St han er ung selvom han har skjegg. Jeg ble også ofte spurt om det frem til 30 år. Nå spør de aldri. En gang jeg var på polet for litt siden spurte de dama foran meg, hun sukket og sa hun var 32. Da det var min tur så sa jeg du må gjeeeerne spørre meg også. Så han sier høyt, hvor gammel er du da, jeg må nesten få se legitimasjon. Artig for meg da. Jeg ser ofte at yngre mennesker som sitter i kassene oftere er slappe på å spørre om slikt. Anonymkode: 89131...46b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Hvis han har vært på det samme polet 10 ganger på 10 måneder kan det godt hende de kjenner han igjen og husker at han er gammel mok. Anonymkode: 3fbe2...6ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er rart. Det er ikke vanskelig å se St han er ung selvom han har skjegg. Jeg ble også ofte spurt om det frem til 30 år. Nå spør de aldri. En gang jeg var på polet for litt siden spurte de dama foran meg, hun sukket og sa hun var 32. Da det var min tur så sa jeg du må gjeeeerne spørre meg også. Så han sier høyt, hvor gammel er du da, jeg må nesten få se legitimasjon. Artig for meg da. Jeg ser ofte at yngre mennesker som sitter i kassene oftere er slappe på å spørre om slikt. Anonymkode: 89131...46b Hvorfor er det artig at man ser ut som en ungdom når man er over 30? Anonymkode: 02fa7...346
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis han har vært på det samme polet 10 ganger på 10 måneder kan det godt hende de kjenner han igjen og husker at han er gammel mok. Anonymkode: 3fbe2...6ad Dette også. Noen er jo faste kunder, hvis de kjøper ofte øl og vin til helgen. Jeg har samme opplegget med en kafe på kjøpesenteret, der jeg ofte går i lunsjen på jobb eller noen ganger på kvelden. De har begynt å spørre om jeg vil ha det vanlige... Anonymkode: 02fa7...346
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvordan vet dere at det er for dårlig? Sønnen har skjegg. Mange menn med skjegg ser 10-15 år eldre ut enn de egentlig er. Er han høy og har mørk stemme i tillegg, så vil det gi enda et par år ekstra. Anonymkode: 02fa7...346 Han er høy og har dyp stemme, men han ser likevel ikke ut som om han er over 25 år. Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis han har vært på det samme polet 10 ganger på 10 måneder kan det godt hende de kjenner han igjen og husker at han er gammel mok. Anonymkode: 3fbe2...6ad Det har han ikke, han har vært på flere ulike, og vi bor i en stor by der jeg regner med at du skal gå veldig ofte (flere ganger i måneden over lang tid) før de ansatte begynner å kjenne deg igjen. HI Anonymkode: 9aeb3...969
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 Ja det var litt merkelig. Har selv opplevd å måtte vise legitimasjon. Den ene gangen hadde jeg en 4 med meg, altså min datter. Og sist gang var jeg nesten 40 år. Greit nok at jeg ser yngre ut. Men ser ikke ut som jeg er under 25 vil jeg tro 😄😄 og for ikke lenge siden satt den 18 år gamle sommervikaren i kassa på butikken og kikket skikkelig på meg . Rett før hun spurte om leg . Jeg kjøpte en cider og er over 40 år 😂 Hadde nesten vært litt morsomt om hun gjorde det. Anonymkode: 253c3...6bf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja det var litt merkelig. Har selv opplevd å måtte vise legitimasjon. Den ene gangen hadde jeg en 4 med meg, altså min datter. Og sist gang var jeg nesten 40 år. Greit nok at jeg ser yngre ut. Men ser ikke ut som jeg er under 25 vil jeg tro 😄😄 og for ikke lenge siden satt den 18 år gamle sommervikaren i kassa på butikken og kikket skikkelig på meg . Rett før hun spurte om leg . Jeg kjøpte en cider og er over 40 år 😂 Hadde nesten vært litt morsomt om hun gjorde det. Anonymkode: 253c3...6bf En 4 åring skulle det stå. Og greit nok at jeg ikke er veldig høy, men er helt normalt lav. Sånn rundt 1. 60. Virker som noen faktisk går etter høyden. Og det er jo igrunnen veldig merkelig. Anonymkode: 253c3...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå