Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hadde basert oss på kontantstøtte etter nyttår. Men har fått med meg at den muligens blir fjernet.. Det er jo krise å stå uten inntekt. Og vi har ikke søkt barnehageplass.. Tror dere den blir fjernet? Men kan det være at vi som har fått barn i år (2021) likevel vil ha rett på den eller evt ventestøtte som de snakker om å innføre? Men at de som får barn fra 2022 ikke går under krav om støtte? Jeg er veldig bekymret rundt dette..trasig å gå rundt i permisjonstiden og gruble på dette med økonomi osv… blir nesten deppa av det. Anonymkode: 30d9a...c73
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hadde basert oss på kontantstøtte etter nyttår. Men har fått med meg at den muligens blir fjernet.. Det er jo krise å stå uten inntekt. Og vi har ikke søkt barnehageplass.. Tror dere den blir fjernet? Men kan det være at vi som har fått barn i år (2021) likevel vil ha rett på den eller evt ventestøtte som de snakker om å innføre? Men at de som får barn fra 2022 ikke går under krav om støtte? Jeg er veldig bekymret rundt dette..trasig å gå rundt i permisjonstiden og gruble på dette med økonomi osv… blir nesten deppa av det. Anonymkode: 30d9a...c73 Kan du ikke gå tilbake til jobb? Anonymkode: e6264...4fa
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Jeg håper jo virkelig at den blir fjernet så fort som mulig. Maken til idiotisk pengesløsing fra kvinnefiendtlige part som KrF. Anonymkode: 69e61...a24
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hadde basert oss på kontantstøtte etter nyttår. Men har fått med meg at den muligens blir fjernet.. Det er jo krise å stå uten inntekt. Og vi har ikke søkt barnehageplass.. Tror dere den blir fjernet? Men kan det være at vi som har fått barn i år (2021) likevel vil ha rett på den eller evt ventestøtte som de snakker om å innføre? Men at de som får barn fra 2022 ikke går under krav om støtte? Jeg er veldig bekymret rundt dette..trasig å gå rundt i permisjonstiden og gruble på dette med økonomi osv… blir nesten deppa av det. Anonymkode: 30d9a...c73 Kan du ikke gå tilbake på jobb da? Regner med at viss den fjernes, noe jeg håper på, så gjelder det alle! En kan bare ikke basere seg på å gå hjemme med bare kontantstøtte heller, og du får heller ikke krav på noe viss du blir syk osv, når en har ulønnet permisjon. Rart en ikke tenker på flere ting når en får barn, men bare at en skal leve på kontantstøtta….. Du har god tid til å snakke med jobben og lage en plan Anonymkode: c566b...4ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Den blir ikke fjernet over natta. Tipper den blir fjernet fra neste barnehageår i tilfelle. De vet jo at mange går hjemme når et evt nytt parti overtar regjering, og de ønsker jo ikke starte perioden sin med å sette de på bar bakke økonomisk. Enten blir den fjernet fra neste barnehageår, altså august 2022, eller fra 1.januar 2023 tipper jeg. Anonymkode: b0ccf...595
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kan du ikke gå tilbake på jobb da? Regner med at viss den fjernes, noe jeg håper på, så gjelder det alle! En kan bare ikke basere seg på å gå hjemme med bare kontantstøtte heller, og du får heller ikke krav på noe viss du blir syk osv, når en har ulønnet permisjon. Rart en ikke tenker på flere ting når en får barn, men bare at en skal leve på kontantstøtta….. Du har god tid til å snakke med jobben og lage en plan Anonymkode: c566b...4ff Har en bekjent som fikk brystkreft da hun gikk i ulønnet permisjon med kontantstøtte, ble temmelig syk av cellegift osv og var sykemeldt i ca 1,5 år, uten krav på sykepenger.... Hun angret litt på avgjørelsen de tok om å gå hjemme et år ja. Anonymkode: b0ccf...595
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Jeg skal jobbe delvis fram til august, er planen vert fall. Samboer jobber turnus så jeg kan jobbe når han er hjemme på fri. Men trenger jo penger mer enn annenhver måned..hehe. Dette er siste barnet vårt og når kontantstøtten fortsatt er et alternativ så valgte vi å gå for den. Får håpe det vil gjelde fra aug 2022 el Jan 2023 ja Anonymkode: 30d9a...c73
Håpet ble virkelighet! Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Den blir ikke fjernet over natta. Tipper den blir fjernet fra neste barnehageår i tilfelle. De vet jo at mange går hjemme når et evt nytt parti overtar regjering, og de ønsker jo ikke starte perioden sin med å sette de på bar bakke økonomisk. Enten blir den fjernet fra neste barnehageår, altså august 2022, eller fra 1.januar 2023 tipper jeg. Anonymkode: b0ccf...595 Dette tror jeg også, fjernes tidligst august 2022.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg håper jo virkelig at den blir fjernet så fort som mulig. Maken til idiotisk pengesløsing fra kvinnefiendtlige part som KrF. Anonymkode: 69e61...a24 Håper virkelig at den ikke blir det! De aller minste barna har det best hjemme! Særlig når barnehagene er så underbemannet som de fleste er. Jeg har jobbet i barnehage selv og nettopp av den grunn valgte jeg å ha mine hjemme til de nærmet seg 2 år. Anonymkode: f05c9...4b1
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Håper virkelig at den ikke blir det! De aller minste barna har det best hjemme! Særlig når barnehagene er så underbemannet som de fleste er. Jeg har jobbet i barnehage selv og nettopp av den grunn valgte jeg å ha mine hjemme til de nærmet seg 2 år. Anonymkode: f05c9...4b1 Da bør pengene brukes til å styrke bemanningen i barnehage slik at de kommer alle små barn tilgode. Er enig i at bemanningen ikke er god nok, men uenig i at 1-åringer ikke skal gå i barnehage. Hilsen ped.leder på småbarnsavd. Anonymkode: 9351f...8fa
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Jeg håper de fjerner kontantstøtten helt. Man får finansiere det selv hvis man vil gå hjemme etter permisjonstiden. Anonymkode: ce33d...ebc
Listedamen Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 (endret) Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg håper de fjerner kontantstøtten helt. Man får finansiere det selv hvis man vil gå hjemme etter permisjonstiden. Anonymkode: ce33d...ebc Det er ikke alltid snakk om å ikke ville, men om å ikke ha fått barnehageplass. Jeg har november- og desemberbarn som ikke fikk plass før i august. Tenker du at de da skulle vært alene hjemme i 8-9 måneder? Endret 11. august 2021 av Listedamen
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Listedamen skrev (10 minutter siden): Det er ikke alltid snakk om å ikke ville, men om å ikke ha fått barnehageplass. Jeg har november- og desemberbarn som ikke fikk plass før i august. Tenker du at de da skulle vært alene hjemme i 8-9 måneder? Nei. Hvis man har barn som ikke får barnehageplass så er det helt på sin plass med økonomisk kompensasjon frem til man får plass i barnehage. Men med full barnehagedekning og løpende opptak skal kontantstøtte (i teorien) være, eller i hvert fall på sikt bli, overflødig. Men HI lot være å søke barnehageplass, og planla å gå hjemme. Da tenker jeg man får finansiere de ekstra månedene med fri privat, og ikke ta det fra fellesskapet. Anonymkode: ce33d...ebc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Listedamen skrev (14 minutter siden): Det er ikke alltid snakk om å ikke ville, men om å ikke ha fått barnehageplass. Jeg har november- og desemberbarn som ikke fikk plass før i august. Tenker du at de da skulle vært alene hjemme i 8-9 måneder? Men for de som venter på barnehageplass, er det snakk om en ventestønad til man får tildelt plass. Altså må man prøve å få barnehageplass for å motta stønad. Det at mange synes at barnet sitt er for lite til å starte i barnehagen, bør jo dekkes av egen lomme. Anonymkode: 742e2...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå