Gå til innhold

Merker dere forskjell på sunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere mye forskjell på når dere spiser mye usunn mat og når dere spiser sunt?Føler dere at dere er mer fresh i kropp og sinn med sunn mat?

Anonymkode: 8c35d...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg mer opplagt om jeg spiser mindre brød og gjærbakst og sukker. Merker det spesielt at jeg er mer opplagt og kvikk på morgenen. Lever ikke veldig sunt hele året men prøve å spise ting jeg vet booster kroppen. 

Anonymkode: d3089...ce9

Skrevet

Ja, jeg blir trøttere av sukker. De gangene jeg har kuttet det omtrent helt ut (altså det er jo sukker i det meste, men kuttet søtsaker osv) tar det ikke mange dagene før jeg føler meg litt mer opplagt. Derimot ble jeg slappere da jeg prøvde meg på lavkarbo. Jeg trenger tydeligvis litt karbohydrater. 

Anonymkode: 982e3...fb9

Skrevet

Ja. For mye fet, tung og usunn mat gjør ihvertfall meg slapp og trøtt. Kan bli oppblåst av for mye brød osv. Nå er jeg ingen sunnhetens apostel altså, men et normalt sammensatt kosthold fungerer bra. 

Anonymkode: dfb9a...8f0

Skrevet

Ja, det merkes. Ikke minst på hvor frisk og opplagt jeg føler meg gjennom dagen. Med riktig mat til riktig tid slipper jeg også unna den der trøttheta i totida. 

Skrevet
sug lut skrev (3 timer siden):

Ja, det merkes. Ikke minst på hvor frisk og opplagt jeg føler meg gjennom dagen. Med riktig mat til riktig tid slipper jeg også unna den der trøttheta i totida. 

Hva spiser du da, Luten? Jeg har absolutt ikke lyktes med å komme unna 14-trøttheta...

Skrevet

Ja, stor forskjell for meg. Helt avgjørende.

Spiser vel en form for grovkarbo. Minimalt med brødmat, så godt som ingenting. Har melkeallergi, så må også holde meg unna melkeprodukter.

Jeg må spise slik at jeg holder blodsukkeret stabilt, og da må jeg spise nok grønnsaker, proteiner og gode fettkilder til hvert eneste måltid. Da holder også energien seg mye mer jevn ila. dagen. Bruker nøtter innimellom, om jeg kommer litt i urute med et måltid, ev. med en liten bit mørk sjokolade og en tørket aprikos eller to.

Anonymkode: eecad...82c

Skrevet
Bjæk skrev (19 timer siden):

Hva spiser du da, Luten? Jeg har absolutt ikke lyktes med å komme unna 14-trøttheta...

Det blir litt forskjellig. Men hvis jeg har falt for fristelsen til å gå ut og spise varm lunsj - kjøtt og saus, pizza, curry - er jeg helt pudding et par timer etter (totida), og samme med stor brødlunsj, mens omelett, eller salater med fisk eller kjøtt, eller grønnsaksuppe eller kanskje kjøleskapsgrøt går bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...