GÃ¥ til innhold

Kan jeg ha blitt uplanlagt gravid tross klokketro syklus?!😮


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt syklus som kan stilles etter klokken. Har to barn fra før som var nøye planlagt med full klaff på første forsøk (klarte til og med å beregne kjønnet etter ‘kjerringråd og det funket hos oss!!)

Vi har aldri brukt prevensjon fordi det har fungert så godt med sikre perioder for oss og jeg tåler ikke prevensjon pga sterke bivirkninger (prøvd alt…). Vi holder oss som regel unna samleie (uten kondom) de første to ukene etter mensen og hopper av i svingen fra syklusdag 18 ca. Min syklus er 28 dager.
 

Hadde sex og ‘hoppet av på syklusdag 23. Nå er mensen to uker forsinka. Jeg har symptomer som om jeg er kraftig  premenstruell. Venter på at mensen poppe når som helst. Sterke murringer. Men to uker forsinkelse?!

Hva kan ha skjedd her? Satser på eggstokkene bare har hengt seg opp litt denne gang?! Kjenner derimot jeg kommer til kort i kvinne anatomi og fysiologi kunnskaper her😳 Det skal vel ikke kunne være mulig å bli gravid på syklusdag 23?! Hadde altså mensen ca 3 uker før.

E det vanlig å plutselig få syklusforstyrrelse i en alder av 39?! (Ingen andre tegn til tidlig menopause ihvertfall!!)

Til info ellers, så har jeg ikke tatt vaksinen (enda).

Anonymkode: 80657...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mensen er to uker forsinket hvorfor har du ikke tatt en graviditetstest enda?

Selvfølgelig kan man få syklusforstyrrelser uansett alder. Så ja, du kan ha blitt gravid. Men hvorfor ikke bare ta en test istedenfor å sitte å lure?

Anonymkode: 09d02...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få mensen ca to uker etter EL. EL kan imidlertid helt utav det blå være litt forsinket en måned. Da vil din sikre periode ikke lenger være sikker. Så da er du enten ikke gravid og venter mensen etter en forsinket EL, eller du er gravid. Uansett burde du jo ta en test når mensen er såpass forsinket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hoppe av i svingen er jo ikke et prevasjonsmiddel… Kommer sæd under hele samleie, ikke bare ved utløsning.

Anonymkode: fddb2...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig bare ett svar på dette: Ja, du kan ha blitt gravid. Det er mange ting som kan få en syklus til å endre seg. Hadde det ikke vært sånn, så hadde vel ikke noen strevd med å finne opp prevensjon. 

Anonymkode: 966b4...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...