Gå til innhold

Ditt beste tips til tining av reker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha reker i kveld, og jeg har glemt å ta dem opp av frysen, som vanlig. Jeg har tidligere tint dem på brett på kjøkkenbenken, og synes egentlig den metoden funker fint, men har hørt om en metode som innebærer salt vann. Hvordan gjør du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en kompis som sverger til kaldtvann og salt i 15 min. Selv koker jeg opp vann med masse salt, hiver rekene oppi, skrur av plata og lar de ligge i 30 sekunder og skyller kjapt i kaldt vann. Tint på null komma niks. 

Anonymkode: c8595...e09

Skrevet

Jeg ville lagt tørkepapir utover et brett og spredd rekene utover. Skiftet papir når det ble vått. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har en kompis som sverger til kaldtvann og salt i 15 min. Selv koker jeg opp vann med masse salt, hiver rekene oppi, skrur av plata og lar de ligge i 30 sekunder og skyller kjapt i kaldt vann. Tint på null komma niks. 

Gjør som dette ☝️

Smaker da nykokt og ikke nytint.

Skrevet

Mamma tipset meg om å spre rekene utover et brett kledt med aluminiumsfolie. De tinte veldig fort. 

Anonymkode: 264e3...54b

Skrevet
It's all about me skrev (4 timer siden):

Gjør som dette ☝️

Smaker da nykokt og ikke nytint.

Jepp Dette 😀

Anonymkode: a7c8b...406

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg endte opp med å prøve dette, er spent på resultatet😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...