Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Vi skal ha reker i kveld, og jeg har glemt å ta dem opp av frysen, som vanlig. Jeg har tidligere tint dem på brett på kjøkkenbenken, og synes egentlig den metoden funker fint, men har hørt om en metode som innebærer salt vann. Hvordan gjør du det?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Har en kompis som sverger til kaldtvann og salt i 15 min. Selv koker jeg opp vann med masse salt, hiver rekene oppi, skrur av plata og lar de ligge i 30 sekunder og skyller kjapt i kaldt vann. Tint på null komma niks. Anonymkode: c8595...e09
Superdolly Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Jeg ville lagt tørkepapir utover et brett og spredd rekene utover. Skiftet papir når det ble vått.
It's all about me Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har en kompis som sverger til kaldtvann og salt i 15 min. Selv koker jeg opp vann med masse salt, hiver rekene oppi, skrur av plata og lar de ligge i 30 sekunder og skyller kjapt i kaldt vann. Tint på null komma niks. Anonymkode: c8595...e09 Gjør som dette ☝️ Smaker da nykokt og ikke nytint.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Mamma tipset meg om å spre rekene utover et brett kledt med aluminiumsfolie. De tinte veldig fort. Anonymkode: 264e3...54b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 It's all about me skrev (4 timer siden): Gjør som dette ☝️ Smaker da nykokt og ikke nytint. Jepp Dette 😀 Anonymkode: a7c8b...406
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har en kompis som sverger til kaldtvann og salt i 15 min. Selv koker jeg opp vann med masse salt, hiver rekene oppi, skrur av plata og lar de ligge i 30 sekunder og skyller kjapt i kaldt vann. Tint på null komma niks. Anonymkode: c8595...e09 Jeg endte opp med å prøve dette, er spent på resultatet😋
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå