Gå til innhold

13-åring alene på rommet i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker den gjengse DB-er om at en jente på 12-13 år kan være alene på hotellrommet i en times tid på kveldstid på en sydentur (ikke i år)? 

Anonymkode: d2456...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal hun det da? Og hvor langt unna er foreldrene, litt forskjell på om de tar en kaffe nede i lobbyen og drikker seg fulle på puben på andre siden av byen 😉

Har to jenter på 12 og 14 selv og ingen av dem hadde hatt noe imot å være alene litt, men jeg har det med å krisemaksimere litt da og tenke "Hva om jeg og pappaen havner i en ulykke, vil hun klare seg greit om vi kommer på sykehus eller dør..."

Anonymkode: edda9...606

Skrevet

Hvis foreødrene må jobbe, på sykehus eller bare ut for å kjøpe noe som hun ikke har lyst til å være med på, så helt greit.

Hvis det er for at foreldrene vil ut på noe gøy som det ikke passer å ha barn med på synes jeg ikke det er greit.

Anonymkode: 8ee47...84c

Skrevet

Vi var i USA for noen år siden. Ungene var 9, 12 og 14 år. Den ene kvelden var ungene på hotellrommet, mens vi var nede på hotellets restaurant og spiste. Ungene hadde «fest» på rommet. Vi kjøpte inn forskjellig snacks til dem. Det var stor TV på rommet, med flere kjekke barnekanaler.

Denne kvelden står fremdeles høyt hos ungene. De husker det som en fantastisk og spennende kveld. Overgikk nesten alt det andre vi gjorde den ferien🤣

Anonymkode: 84ff4...098

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi var i USA for noen år siden. Ungene var 9, 12 og 14 år. Den ene kvelden var ungene på hotellrommet, mens vi var nede på hotellets restaurant og spiste. Ungene hadde «fest» på rommet. Vi kjøpte inn forskjellig snacks til dem. Det var stor TV på rommet, med flere kjekke barnekanaler.

Denne kvelden står fremdeles høyt hos ungene. De husker det som en fantastisk og spennende kveld. Overgikk nesten alt det andre vi gjorde den ferien🤣

Anonymkode: 84ff4...098

Det er stor forskjell på å være 3 stykker sammen og å være alene.

Skrevet

Grunnen burde vel egentlig ikke spille noen rolle? Det var mer om dere synes det er forsvarlig. Jeg synes det selv, men litt greit å høre hva andre tenker.

Kort oppsummert handler det om at hun har en diagnose som gjør at hun blir fort veldig sliten av mye lyd og inntrykk, og at det derfor vil være aktuelt at hun, hvis hun har behov for det, kan gå tidligere tilbake til rommet tidligere enn vi andre (hun vil da selvfølgelig bli fulgt av en voksen) og kan slappe av der mens resten bruker mer tid på maten og kanskje et glass vin. Vi vil nok ikke være mer enn noen hundre meter unna, og hun kan selvfølgelig ringe oss om det er noe så vil vi kunne være der på få minutter, i hvert fall en av oss. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Grunnen burde vel egentlig ikke spille noen rolle? Det var mer om dere synes det er forsvarlig. Jeg synes det selv, men litt greit å høre hva andre tenker.

Kort oppsummert handler det om at hun har en diagnose som gjør at hun blir fort veldig sliten av mye lyd og inntrykk, og at det derfor vil være aktuelt at hun, hvis hun har behov for det, kan gå tidligere tilbake til rommet tidligere enn vi andre (hun vil da selvfølgelig bli fulgt av en voksen) og kan slappe av der mens resten bruker mer tid på maten og kanskje et glass vin. Vi vil nok ikke være mer enn noen hundre meter unna, og hun kan selvfølgelig ringe oss om det er noe så vil vi kunne være der på få minutter, i hvert fall en av oss. 

HI

Egentlig synes jeg ikke det. Når man er på ferie sammen synes jeg man bør legge det opp slik at det passer for alle, særlig barna. Å bli etterlatt på hotellrommet for at foreldrene skal få bruke lang tid på mat og vin synes jeg ikke er innafor.

Jeg mener ikke at jeg tror det er farlig. Jenta klarer seg sikkert, men jeg synes det høres ut som egoistiske foreldre som setter egne ønsker forran barnas behov.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

HI

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Når hun var sliten og ikke orket mer ville minst en av oss fulgt henne tilbake på rommet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Egentlig synes jeg ikke det. Når man er på ferie sammen synes jeg man bør legge det opp slik at det passer for alle, særlig barna. Å bli etterlatt på hotellrommet for at foreldrene skal få bruke lang tid på mat og vin synes jeg ikke er innafor.

Jeg mener ikke at jeg tror det er farlig. Jenta klarer seg sikkert, men jeg synes det høres ut som egoistiske foreldre som setter egne ønsker forran barnas behov.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Når hun var sliten og ikke orket mer ville minst en av oss fulgt henne tilbake på rommet.

Det er det vi alltid har gjort, altså fulgt henne tilbake og vært med henne. Nå i sommer, da i Norge, spurte hun om å få være alene litt på rommet etter middag fordi hun synes det var så deilig å få være litt helt i fred og ro. Det er altså mer hennes ønske enn vårt, men det gir jo også oss bedre tid til å nyte en middag enn vi har vært vant med å ha.

HI

Skrevet

Vel… det kommer helt an på. Hvor det er og type hotell feks. Vi kunne helt klart latt gutta ( de er riktignok 2 stykker ) være alene på hotellet på den lille greske øya vi pleier å reise til hvor vi kjenner de fleste. Ikke i Paris eller lignende . 

Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger, både i div land i Europa og Usa. Tror han har vært glad for noen timer fri. Ser selvsagt an og er ikke snakk om noe mer en en time eller to på treningstur, eller en tur for å handle. Hadde jeg gjort med god samvittighet. Kan tro hun syns det er deilig å slippe foreldrene litt :)

Skrevet
prekæs skrev (3 minutter siden):

Det har jeg gjort flere ganger, både i div land i Europa og Usa. Tror han har vært glad for noen timer fri. Ser selvsagt an og er ikke snakk om noe mer en en time eller to på treningstur, eller en tur for å handle. Hadde jeg gjort med god samvittighet. Kan tro hun syns det er deilig å slippe foreldrene litt :)

Ikke sant! Ikke helt det samme som hotell , men gutta har vært alene i hus noen timer i flere år. Man må ikke tilbringe alle døgnets ledige timer selv om man er på ferie sammen. I går ville gutta ha take away så vi voksne dro til den lokale landsbyen og spiste der. Veldig hyggelig for alle😊

Skrevet

Hvis hotellrommet ligger i 5 etg, ingen mulighet for andre å komme inn, så går det jo bra. 😊

Anonymkode: fba96...3ac

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (56 minutter siden):

Ikke sant! Ikke helt det samme som hotell , men gutta har vært alene i hus noen timer i flere år. Man må ikke tilbringe alle døgnets ledige timer selv om man er på ferie sammen. I går ville gutta ha take away så vi voksne dro til den lokale landsbyen og spiste der. Veldig hyggelig for alle😊

Som tenåringsforeldre opplever man innimellom "Gidder ikke, kjøp med noe digg" :D Så får man heller tenke de har ferie de og. Trenger ikke gjøre alt i samlet tropp bestandig.

Skrevet
prekæs skrev (Akkurat nå):

Som tenåringsforeldre opplever man innimellom "Gidder ikke, kjøp med noe digg" :D Så får man heller tenke de har ferie de og. Trenger ikke gjøre alt i samlet tropp bestandig.

Hehe ! Nettopp. Og når man spør hva de vil ha så sier de gjerne… *bare kjøp noe vi liker!*. Ikke minst så er det hyggelig med en middag kun med mannen😊

Skrevet

Jeg synes dette er helt greit så lenge barnet er komfortabel med det og det er trygt. 

Har selv "etterlatt" min 12 åring på hotellrommet for å gå ned på kjøpesenteret og se litt. Han ville spille og jeg ville se i butikken.

Anonymkode: 11f36...76f

Skrevet
prekæs skrev (3 timer siden):

Ja, det er hun som har tatt initiativet og spurt om å få lov. Og det blir maks en times tid, og vi vil være noen hundre meter unna. Mulig at det blir med en storebror eller to av og til også.

HI

Skrevet

Dette høres da helt greit ut. Hun har sikkert en telefon som hun kan ringe dere med også, hvis det skulle være noe. 

Skrevet

Jeg syns det er kjempefint at hun blir hørt på sine behov og får lov til å være litt alene i stillhet siden det er det hun har behov for. Og dere slipper å avbryte midt i middagen for å sitte i stillhet på rommet resten av kvelden. Vinn-vinn

Anonymkode: a7ca5...fd8

Skrevet
On 7/29/2021 at 2:25 PM, Anonym bruker said:

Hva tenker den gjengse DB-er om at en jente på 12-13 år kan være alene på hotellrommet i en times tid på kveldstid på en sydentur (ikke i år)? 

høres veldig bra ut :) gjort det samme selv, så lenge barnet vil

Anonymkode: 4541e...4aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

høres veldig bra ut :) gjort det samme selv, så lenge barnet vil

Ditt barn er virkelig ikke gammel nok til å være alene på et rom på ferie. 

Anonymkode: e68f1...306

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Elsker eksperter på andres barn😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Elsker eksperter på andres barn😊

Hun har en gutt på 7-8 år, så det trenger man ikke være ekspert for å vite. 

😍♥️😍♥️😍♥️

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

problemet er??? sa jeg kunne gjort det samme selv ...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

problemet er??? sa jeg kunne gjort det samme selv ...

Nei, du skrev «gjort det samme selv…» 

Det betyr at du har gjort det samme selv, ikke at du kan gjøre det samme i fremtiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...