Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Hva skal barne deres ha på seg første skoledag? Jeg trenger litt inspirasjon😊 Anonymkode: 71df8...bb5
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Tenker du da på første skoledag i 1. trinn? Eller sånn generelt? 😅 For jeg tenker at det kanskje er vanligere å pynte seg aller første skoledag, enn bår man begynner i 7. ? Uansett: Jeg har ei som skal opp i 7. Klær tenker jeg kommer an på været. Men hun har fått nye chunky joggesko, en jeansjskke og en hvit topp og en olivengrønn armybukse. Kanskje bruker hun det? 😉 Hun er definitivt ingen kjole/skjørt jente. Storebroren skal opp i 9. Han bruker stort sett treningsklær til hverdags, og har fått seg nye Adidas treningsbukser, trøyer og hoodie. Vet ikke om dette var til noe hjelp, HI, men sånn er det her. 😊
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 min skal ha på seg en short og en finere t trøye Anonymkode: 35871...a29
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 TøffiTrynet☠ skrev (8 minutter siden): Tenker du da på første skoledag i 1. trinn? Eller sånn generelt? 😅 For jeg tenker at det kanskje er vanligere å pynte seg aller første skoledag, enn bår man begynner i 7. ? Uansett: Jeg har ei som skal opp i 7. Klær tenker jeg kommer an på været. Men hun har fått nye chunky joggesko, en jeansjskke og en hvit topp og en olivengrønn armybukse. Kanskje bruker hun det? 😉 Hun er definitivt ingen kjole/skjørt jente. Storebroren skal opp i 9. Han bruker stort sett treningsklær til hverdags, og har fått seg nye Adidas treningsbukser, trøyer og hoodie. Vet ikke om dette var til noe hjelp, HI, men sånn er det her. 😊 Begge deler, egentlig😊 Jeg har en førsteklassing, og tre som skal opp i hhv 4., 6. og 1. vgs👫👬 Anonymkode: 71df8...bb5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Har en som skal begynne i 1, gutt . Tror han skal ha på seg noe som han synes er kult, en ny bukse, tynn genser og Ola jakke, kommer så klart an på hvor varmt det er 🙈 hvis det er varmt så kanskje en shorts og pique skjorte . Og nye joggesko Anonymkode: 2bbf8...e42
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Mine barn skal ha på seg rene og fine klær som passer til været. De begynner på 3. og 6. trinn. Anonymkode: 728ee...582
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #7 Skrevet 29. juli 2021 Førsteklassing her. Har ikke tenkt at hun kommer til å pynte seg noe særlig. Tror ikke hun ønsker det selv heller, så det blir hele og rene klær som passer til været. Joggebuksa blir nok hjemme akkurat denne dagen, men utover det regner jeg med det blir helt normale klær. Anonymkode: 2e0e9...ddb
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Er i feriemodus og har virkelig ikke startet å tenke på skolestart. Men jeg har ingen førsteklassing, så det blir noen hele og pene klær fra det de har i skapet. Kjøper ikke inn nytt kun for første skoledag nå. Anonymkode: 9814d...0b7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #9 Skrevet 29. juli 2021 Helt normale klær. Kan ikke huske at jeg pyntet meg noe særlig 1.skoledag... Anonymkode: 79527...d4e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 Det aner jeg ikke. Har ei som begynner i 5. klasse, ei i 10. klasse og en i 2. vgs. De bestemmer selv hva de vil ha på seg. Anonymkode: 01b27...ef8
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #11 Skrevet 29. juli 2021 Har ei som skal starte på ungdomsskolen, og det er store planer om shopping av klær til første skoledag. Veldig spennende dag for henne, siden hun ikke har trivdes noe særlig på barneskolen. Men hva det blir, det vet jeg ikke enda 😊 Håoer jeg får være med på å gi råd - men tviler egentlig 😂😂 Anonymkode: b37d1...fa9
prekæs Skrevet 29. juli 2021 #12 Skrevet 29. juli 2021 Tidligere var det vanlig å pynte seg til første skoledag. Ikke pynte seg som i bunad og dress, men med fin som i småpent Stor dag for ungene og hvorfor ikke droppe joggebukse den dagen og gjøre litt fest ut av det
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 Håper på sol og varme så da blir det en litt finere shorts og tskjorte Anonymkode: 1037e...2de
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 Mine barn har vært i butikken og plukket ut tøy de selv vil ha til første skoledag i 1klasse. Husker selv jeg fikk gjøre det når jeg begynte i første, så har gjort det med mine også. Mitt tidligere bonusbarn var jeg også på shopping med. Der hadde moren kjøpt en skikkelig dollete jentekjole, som jenta hatet. Så det var endel diskusjoner mellom foreldrene og barnet, og den kjolen ble aldri brukt. Hvorfor jeg endte opp med å bli med henne på shopping husker jeg ikke, men hadde nok noe med at jeg syns ungene skal få velge slikt selv under rimelighetens grenser. Mange år etter dette torde ungen endelig å stå litt opp for sine egene meninger og si hva hun mente og følte. Kjoler som moren ofte presset på henne, ble byttet ut med dress. Ikke født i feil kropp eller noe, hun føler seg ikke vel i kjoler og endel typiske jenteting. Anonymkode: ac3c5...db4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #15 Skrevet 30. juli 2021 Alltid nye klær og sko, fra innerst til ytterst, når nytt skoleår starter. I tillegg gymtøy, nytt penal og matboks/drikkeflaske og evt annet utenom som trengs. Og vi handler siste uka før skolen starter, en hel dag med shopping, frisør og avslutter på Egon på kjøpesenteret 😄 Nesten litt høytid over det hele! Anonymkode: 0bc9e...b45
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #16 Skrevet 30. juli 2021 Nytt hverdagstøy. Ny fra topp til tå. Alle ungene får nytt antrekk til skolestart hvert år. De får velge selv. Det er skole og ikke fest liksom. Men tøyet må se fresht og helt ut. Anonymkode: 954f1...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå