Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Jeg får ikke lov til «noe» hos min mor. Hun låser alle dører i huset, med unntak av stue og kjøkken. Jeg spurte om jeg kunne få se i kjelleren, jeg har tross alt ikke vært der etter jeg var år (18år siden). Sitter vi ute på terrassen å jeg går inn på do, kommer mamma etter . Dvs hun «styrer» litt på kjøkkenet, og går tilfeldigvis ut med meg igjen. I garasjen får jeg ta ut gressklipperen, noe videre inn i garasjen for å se på gamle minner er uaktuelt. Jeg ser aldri inn i skuffer, skap, kjøleskap ol. Ting alle andre gjør hos sine foreldre. Hvor husvarm er du hos dine foreldre? Dette gjelder såklart dere som ikke bor hjemme med foreldrene deres. Anonymkode: 7f84c...1a3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Jeg vasker hos mamma annenhver uke og hjelper hun med mange andre ting og, så jeg er vel stort sett overalt, hun er bare glad for at jeg ordner ting på egenhånd. Men jeg har alltid vært ganske husvarm, har alltid hatt nøkkel til huset, som er mitt barndomshjem. Anonymkode: d5086...94d
prekæs Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Jeg leter ikke i mine foreldres hus. Det eneste skapet jeg går i er skapet der kaffekoppene står og da helst fordi jeg ber mamma sitte og jeg ordner kaffen selv. Det hender vi blir bedt om å finne ting selv og da gjør vi det. Er det noe jeg vil se så ber jeg om å få se det. Det begrenser seg stort sett til bilder og gjenstander. Ville heller ikke likt at utflyttede barn tok seg til rette hos meg. De spør og jeg finner, men stoler godt nok på dem til å be de finne selv ved behov.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Så mye jeg vil antar jeg, samme med svigers sin leilighet. Unngår jo uansett soverom, men har naturligvis vært inne på både kjøkkenet, bad og i stue, samt vaskerom. Jeg får alltid beskjed om å føle meg som hjemme, selv om det ikke er det huset jeg faktisk vokste opp i. Anonymkode: 8732b...8cd
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Jeg kan godt gjemme meg i senga eller klesskapet når vi leker gjemsel, men jeg åpner aldri skap eller skuffer, inklusive matskap, ellers hvis de ikke ber meg om det. Anonymkode: 9b1dd...4eb
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Å låse alle dører inne er VELDIG sært. Har hun alltid vært så paranoid, eller har dette kommet i senere tid? Anonymkode: 25353...bc6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Jeg oppfører meg som hjemme. Det er også helt ok for foreldrene mine. Anonymkode: e14c2...331
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Jeg kan gjøre skkurat hva jeg vil hos mine foreldre, på hytta deres og de kan det samme hos meg. Ingen av oss er snokere og bryr oss om hvordan vi har det, men vi gjør ulike ting hos hverandre. Mamma rydda ofte hos meg når hun henta eller leverte unger før når de var mindre. Hun har ryddemani, så hun gjør det ikke pga det er bomba hos meg, men pga at hun liker å gjøre det. I mine øyne kan det se helt fint ut hos meg, men hun finner alltid noe å rydde. Jeg ordner og fikser ting når jeg er hos mine foreldre eller på hytta, så da må jeg inn i skuffer, skap, garasje osv. Pappa ble syk for mange år siden så endel ting kan han ikke gjøre lengre, så meg og min søster gjør tingene han ikke kan når vi er innom. Nå har begge mine unger også begynt å gjøre det. Han har slutta å få dårlig samvittighet når han må be oss om å gjøre noe, for han har skjønt at vi gjør det med glede og han hjelper oss med glede når det er noe han kan ghjelpe til med. Jeg har ett søskenbarn som er en skikkelig snoker. Alt skal tittes på og snokes på, så hun kan jeg skjønne om moren ikke lar henne titte rundt i huset sitt. Både meg og ungene fjerne ting fra stua omvi vet hun kommer, for vi vet hun kommer til å snoke. Alle gamle ting skal snakkes om og diskuteres, så bare å ha kokeboka fra farmor i bokhylla orker jeg ikke. Da kommer det en lang remse om alt mulig, hun skal bla i den og må lese opp side på side høyt. Jeg får gjøre hva jeg vil i huset til ungenes besteforeldre også, selv om jeg ikke er sammen med faren deres lengre. De er flinke til å be om hjelp når jeg er der. Fikse symaskinen til farmor som farfar ikke klarte, hjelpe farfar med noe snekkring han ikke klarer alene (farmor og farfar kan sjeldent gjøre slikt sammen, da blir det kræsj. Fafar er super nøye og det trenger ikke gå rask. Farmor skal ha gjort ting fort og ikke så nøye om det blir helt riktig.også har de to sønner som har tyve tommeltotter) Anonymkode: 7a793...bc7
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Jeg er aldri på deres soverom, det var jeg heller ikke som barn. Roter selvsagt ikke i vesker og papirer heller. Ellers kan jeg gjøre som jeg vil. De hadde sannsynligvis syntes det var helt greit om jeg malte og ommøblerte i stua. Anonymkode: 68e67...682
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Jeg flyttet ut for 20 år siden, så jeg kan vel ikke holde på som når jeg var barn... Anonymkode: 1c43b...312
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 Gjør akkurat som jeg vil, stadig og "snoker" i både kjeller og på loft (minner fra tre generasjoner og 70 år i huset). Holder meg selvfølgelig unna personlige ting/plasser (soverom, noen skuffer/skap på bad og kontor bl.a). Anonymkode: e704c...266
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 Hos min mor er det som om jeg fortsatt bor der. Hos min far er jeg gjest. Kunne for eksempel ikke funnet på å ta en appelsin uten å spørre om lov. Anonymkode: 35851...559
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gjør akkurat som jeg vil, stadig og "snoker" i både kjeller og på loft (minner fra tre generasjoner og 70 år i huset). Holder meg selvfølgelig unna personlige ting/plasser (soverom, noen skuffer/skap på bad og kontor bl.a). Anonymkode: e704c...266 Dette. Anonymkode: f90d8...74d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 Dere som føler dere som hjemme hos foreldrene deres, bæsjer dere også like lett der som hjemme hos deg selv? Anonymkode: 1c43b...312
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dere som føler dere som hjemme hos foreldrene deres, bæsjer dere også like lett der som hjemme hos deg selv? Anonymkode: 1c43b...312 Jada. Anonymkode: f90d8...74d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 Jeg var alltid hjemme hos mamma. Det fantes ikke en skuff jeg ikke fikk lov å se i. Og det samme var det når hu var hjemme hos meg. Vi var hverandres bestevenner og det falt meg aldri inn at hu ikke kunne gjøre som hu ville hjemme hos meg. Ville hu kikke i nattbordet så lo vi av at hu oppdaga leketøyet mitt, vi holdt aldri noe hemmelig ❤ Jeg savner mammaen min ❤❤ Anonymkode: 0d4ad...2d2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 Jeg rotet ikke gjennom skuffer eller skap når jeg bodde hjemme. Jeg og søsknene mine hadde hvert vårt rom og hver vår hylle på badet, resten av huset var mine foreldres område. Som voksen åpner jeg nesten ikke skapet med kaffekopper i, engang. Anonymkode: 73347...d1d
*Miss Marple* Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 Jeg finner det jeg trenger og har aldri opplevd restriksjoner. Mine voksne barn kommer ofte med ‘skatter’ de har funnet hos oss som de spør om å få ta med seg. Vi har ingen rom de ikke har full tilgang til, men jeg tror ingen av dem går i klesskapene våre.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 Det er ingenting som er «forbudt» i mine foreldres hus. Men jeg går ikke rundt i skuffer og skap uten grunn. Når vi overnatter er det naturlig å lete frem det vi trenger av sengetøy og håndklær. Lager jeg mat eller hjelper på kjøkkenet er ingen skuffer eller skap og limits. Trenger jeg å låne verktøy, hageredskaper, nissekostyme, et par sokker eller annet utstyr så spør jeg, og får beskjed om hvor det står, eller de finner det frem til meg. Det kunne altså ikke falle meg inn å snoke for å snoke. Men alle steder i huset og tilhørende bygninger er lov å være på. Svigerfars hus (han er enkemann) er en svinesti. Vi oppholder oss ikke der. Det er derfor ikke naturlig å «snoke» hos ham, men han hadde ikke hatt noe imot det. Anonymkode: 6c343...a77
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 Foreldrene mine flyttet til leilighet sentralt i Oslo da vi barna flyttet ut, så de bor ikke i mitt barndomshjem og de har 75 kvm til rådighet. Er derfor ikke naturlig at jeg går og kikker i skuffer og skap, men ingenting er «forbudt». På hytta derimot er vi som «hjemme», men der er vi jo også på et vis vokst opp. Anonymkode: 0e552...d16
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #21 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som føler dere som hjemme hos foreldrene deres, bæsjer dere også like lett der som hjemme hos deg selv? Anonymkode: 1c43b...312 Ja. Anonymkode: d5086...94d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #22 Skrevet 24. juli 2021 Hos mine foreldre kan jeg gå i alle skap, skuffer osv uten at de reagerer på det, hos de er jeg akkurat som jeg er hjemme. Har også fått nøkkel til huset deres for mange år siden slik jeg kan låse meg inn hvis de ikke er hjemme. Går så klart ikke å snoker, så går ikke i nattbordskuffene deres. Men alle andre skap og skuffer kan jeg fint åpne hvis jeg skal ha noe. Og til du som spurte om jeg kan bæsje der like lett som hjemme, ja det kan jeg. Er mitt andre hjem, der jeg vokste opp og føler meg like hjemme der som jeg gjør hjemme hos meg selv. Anonymkode: 53c6a...649
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #23 Skrevet 24. juli 2021 Kan gjøre hva jeg vil men ligger unna soverom etc. Henter meg mat. Sover der. Går på do der. Går hvor jeg vil. Det samme gjør de hos meg. Skjønner at ikke alle er like nære/husvarme, men Å LÅSE innvendige dører for egne barn er veldig spesielt. Høres mest ut som hun skjuler noe evt. at hun strever med tvang og må vite hva du rører etc. Har hun sosial omgang/besøk av andre i huset? Anonymkode: 0611f...fb9
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. juli 2021 #24 Skrevet 24. juli 2021 Ingen restriksjoner. Det hadde ikke falt meg inn å sette restriksjoner for dem i mitt hus heller, men det er klart at om intensjonen er å snoke så ville det vært ugreit.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #25 Skrevet 24. juli 2021 Føler meg forsatt hjemme der selv om jeg flyttet for 14 år siden, men går ikke i skuffer, skap uansett. Anonymkode: 4b22e...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå