Gå til innhold

Hvorfor sensurerer media?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver ingenting om alle demonstranter som foregår i Frankrike og Cuba og gud vet hvilke andre land også.

Jeg skjønner det ikke.

Liker å holde meg oppdatert på hva som foregår i verden og må ringe venninnen min i Frankrike. Hun forteller at SÅ mye skjer der nå. Å? Svarer jeg. Her skrives ingenting om dette...

Anonymkode: b4577...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke sensur.Det er rett og slett ikke nyhetsverdig her oppe.

Skrevet

Å? Store demonstrasjoner for flere tusen deltar er ikke nyhetsverdig?

Skrevet

Det er ikke sensur. Det er du som ikke kan lese. 

Screenshot_20210724-165558.png

Skrevet

Ja se der ja 🙌👍 

Jeg trenger tydeligvis briller

Skrevet

@sug lut vil gjøre deg oppmerksom på at forbokstaven i navnet ditt vises men ikke sikkert du bryr deg... Bare sier det fordi du kanskje ikke så det. 

Anonymkode: be280...d73

Skrevet

Jeg så det på tv tror jeg for noen dager siden. Så det har ikke blitt sensurert ihverfall. 

Anonymkode: 99e35...814

Skrevet

Litt enig med deg, hi. Det er visstnok store opptøyer rundt omkring i Europa. Vg, Dagbladet, tv2 og flere andre store har ikke skrevet noe om det såvidt jeg kan se. Litt rart?

Anonymkode: 2d3d2...a09

Skrevet

Jeg er i Frankrike og har sett to demonstrasjoner, en av de i Paris. Var ikke sååå mye folk og flere av de er for vaksine, men mot tvang. 

Anonymkode: 31790...6e2

Skrevet

Ca 114.000. Er jo litt det. 

Skrevet

Norsk media sensurerer vekk motstand mot innvandring, Pride, vindindustri, vaksiner osv. osv. Det foregår total hjernevask hele veien. 

Anonymkode: ff12c...140

Skrevet

De fleste nettavisene har vel algoritmer som forteller hvilke saker folk klikker inn på?

Så de sakene mange klikker seg inn på havner høyt opp på sidene deres og sakene det ikke er så stor interesse for daler nedover?

Anonymkode: fee91...480

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ca 114.000. Er jo litt det. 

Det er som en liten dråpe i havet, det bor nesten 70 000 000 mennesker i Frankrike. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er som en liten dråpe i havet, det bor nesten 70 000 000 mennesker i Frankrike. 

Omtrent like mange som er døde  med korona, altså. 112.000. Dråpe i havet, det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Norsk media sensurerer vekk motstand mot innvandring, Pride, vindindustri, vaksiner osv. osv. Det foregår total hjernevask hele veien. 

Anonymkode: ff12c...140

Den følelsen sitter jeg også med. I tillegg skryter de fram ulike ting med artikler som "nå skal alle ha/gjøre osv" for å få flere til å kaste seg på en trend eller stemme et parti osv. Innimellom alt dette handler det om drøye sextips og intime betroelser med spekulative bilder, for å lokke på interesse. Skitten journalistikk.

Anonymkode: cb339...7b2

Skrevet
Østerdølen skrev (17 timer siden):

Er jo ikke sensur.Det er rett og slett ikke nyhetsverdig her oppe.

Dette var en veldig merkelig kommentar. Tenker du at nordmenn er så hjernevasket at de ikke vil høre at det finnes land som protesterer mot tvang og at frihet blir tatt fra dem?

Til HI: Aftenposten har skrevet litt om dette, men har ikke sett så mye til det andre steder. 

Anonymkode: 3c254...aa6

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

Skriver ingenting om alle demonstranter som foregår i Frankrike og Cuba og gud vet hvilke andre land også.

Jeg skjønner det ikke.

Liker å holde meg oppdatert på hva som foregår i verden og må ringe venninnen min i Frankrike. Hun forteller at SÅ mye skjer der nå. Å? Svarer jeg. Her skrives ingenting om dette...

fordi de er noen få idioter som demosterer mot noe som er helt riktig ( gjelder frankrike ), mens Cuba gjør det jo på andre grunner,det er ille i Cuba nå

Anonymkode: 10ec0...405

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

fordi de er noen få idioter som demosterer mot noe som er helt riktig ( gjelder frankrike ), mens Cuba gjør det jo på andre grunner,det er ille i Cuba nå

Anonymkode: 10ec0...405

Noen få idioter? Var 160 000 som demonstrerte i går. Protestene har holdt på i dagesvis. 

Så fordi du mener det er riktig så har disse menneskene feil? 

Anonymkode: 3c254...aa6

Skrevet

Det skjer så mye i verden på en vanlig dag at det faktisk er umulig å rapportere alt i media. Så de må velge det som er mest interessant for folk flest. 

En gang søsteren min var i Tyrkia eksploderte en bombe på et travelt marked der det var masse nordmenn tilstede og veldig nært et hotell med mange nordmenn (ingen ble skadet), men det ble ikke nevnt i norske medier med ett ord. 

Skrevet

Det kommer jo i media etterhvert da. Når alle demonstrantene smittet hverandre og dødstallene igjen begynner å stige. 

Anonymkode: fd75d...548

Skrevet

Det skjer vanvittig mye rundt i verden absolutt hele tiden, og mediene velger ut de sakene de tror flest mulig vil være interessert i. Det er ikke sensur, men siling. Sensur er om man nekter å skrive om noe av f.eks. politiske årsaker, men dette er ikke årsaken her. Du kan enkelt oppsøke nyheter fra andre land ved å søke på nettaviser derfra eller mer internasjonale nyheter. Du finner alltids informasjon hvis du ønsker det. Hva akkurat DU opplever som viktig og/eller interessant, er ikke nødvendigvis sammenfallende med hva majoriteten av befolkningen ønsker å lese mer om. Siden mediene er avhengig av klikk,  velger de sine saker med omhu og etter økonomisk motiv.

Anonymkode: ba99c...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...