Gå til innhold

hva hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har akkurat kommet hjem fra en utlandsferie på 3 uker, nå har vi en uke igjen og vil finne på noe, vi tenkte kristiansand dyre park eller hunderfossen og lilleputthammer, har hytte ved lillehammer og bekjente i kristiansand, så har et sted og bo uansett hvor vi velger :)

barna er 1,4 og 8 år, har ikke vert på noen av stedene før :) vi blir i 5 dager, vi dra på søndag og hjem igjen på fredag, så vi får vasket og slik før sfo,jobb og barnehage starter mandag igjen.

Vi tenker kun og se på dyra, for verken 1 eller 4 åring er intressert i kaptein sabeltann ennå og gutten på 8 har aldri brydd seg om han, så blir en dag og se dyra og en dag i badeland hvis det blir kristiansand :)

blir det Lilleputthammer og hunderfossen tenkte vi og bruke 1 dag i lilleputt og 2 i hunderfossen, ellers kommer vi nok til og gå ut og spise ,shoppe og se oss om på begge steder :)

hva hadde dere valgt?

Anonymkode: ab8f2...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilleputthammer er egentlig litt oppskrytt i mine øyne. Er små hus, 2 små karuseller og lekeplass. Videre litt trylleshow/teater. Etter 2-3 timer er du egentlig ferdig. Når det er sagt skal det godt gjøres å få billetter nå. Det er booket langt ut i august. Men du kan kanskje finne noe på Finn.

Anonymkode: 8564c...947

Skrevet

Det er jo ikke billetter noen av stedene nå??

Anonymkode: 4270e...b6a

Skrevet

Tror ikke dere får biletter i Kr.sand ihvertfall, utsolgt.

Anonymkode: 12419...337

Skrevet

Det ærlige svaret er vel at jeg ikke ville reist rundt i parker rett etter utenlandstur. I og med du spør hva ville dere valgt. 

Dyreparken er definitivt å foretrekke fremfor Hunderfossen. Siste er en trivelig park, men man rekker å bli dritlei den etter en dag. Dessuten har Kristiansand mye mer å by på om sommeren enn Lillehammer. Det er en fantastisk fin sommerby. Ville spart den andre til høsten i stedet, i og med dere har hytte der. 

Anonymkode: ce8d3...3dd

Skrevet

Bli hjemme.

hvis ungene akkurat har kommet hjem etter 3 ukers ferie, trenger de å lande. De trenger definitivt ikke en ny tur. 

Dessuten får du ikje kjøpt billetter til hverken Hunderfossen eller Dyreparken for kommende uke. 

Anonymkode: 423ec...8c8

Skrevet

Hvis du har vært utenlands, så kan du holde deg helt i ro hjemme den siste uka. Vi er fremdeles midt i en pandemi. 

Anonymkode: 97e46...574

Skrevet

Dere får nok ikke billetter noe sted, dessverre. Alt er utsolgt i hvert fall to uker frem. 

Anonymkode: 19fd4...2b8

Skrevet

Bli hjemme. Ungene trenger litt ro, og dere vil uansett ikke gå tak i billetter til noen steder. 

Anonymkode: c09b5...16e

Skrevet

biletter får vi av firma mannen jobber, de kjøper 200 biletter hvert år :) og deler på de 50 som jobber der, så det er ingen problem.

vi har alle hatt corona bortsett fra yngste som ikke var født i mars i fjor og vi foreldrene er fullvaksinerte.

Her liker vi at ting skjer, ikke ofte vi får gjort noe sammen i en travel hverdag

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

vi har akkurat kommet hjem fra en utlandsferie på 3 uker, nå har vi en uke igjen og vil finne på noe, vi tenkte kristiansand dyre park eller hunderfossen og lilleputthammer, har hytte ved lillehammer og bekjente i kristiansand, så har et sted og bo uansett hvor vi velger :)

barna er 1,4 og 8 år, har ikke vert på noen av stedene før :) vi blir i 5 dager, vi dra på søndag og hjem igjen på fredag, så vi får vasket og slik før sfo,jobb og barnehage starter mandag igjen.

Vi tenker kun og se på dyra, for verken 1 eller 4 åring er intressert i kaptein sabeltann ennå og gutten på 8 har aldri brydd seg om han, så blir en dag og se dyra og en dag i badeland hvis det blir kristiansand :)

blir det Lilleputthammer og hunderfossen tenkte vi og bruke 1 dag i lilleputt og 2 i hunderfossen, ellers kommer vi nok til og gå ut og spise ,shoppe og se oss om på begge steder :)

hva hadde dere valgt?

Så lenge dere har vært i utlandet ville ikke jeg hatt dere på besøk, eller vært i nærheten av dere, så synes dere skal holde dere hjemme den siste uka. 

Anonymkode: 4488b...c3f

Skrevet

Ville også holdt oss hjemme i samme situasjon. Det har med å ta ansvar å gjøre...

Mange utbrudd rundt om i landet kommer nå fra folk som har reist og kommet hjem igjen uten karantene.

Har akkurat hatt et slikt utbrudd her jeg bor. De kom hjem, og siden de var fullvaksinerte kunne de visst gjøre akkurat det de ville, mente de, og de måååååtte jo bare gå på utested for å fortelle alle de kjente der om turen, siden ingen andre der har reist.

Barna har dessuten bedre av å få lande litt, få oppleve at sommer i Norge også kan være fint, de små og nære tingene.

Anonymkode: df3b7...337

Skrevet

Ville reist på hytta. Selv om det e kjøpt 200 billetter, så er det ikke sikkert dere får inngang akkurat den dagen. Hvis ikke det er kjøpt 200 billetter for akkurat den dagen dere skal dit da. Da kan dere slappe av litt i alle fall

Anonymkode: e1b32...373

Skrevet

Sidan du spør kva vi ville gjort: Eg ville vore heime, roa ned, aldri i verden om eg hadde orka å reise ut igjen etter 3 veker i utlandet. Ungane treng å ta det med ro heime òg. Og så har eg ikkje nevnt smittevern eingong. 

Skrevet

takk for alle svar

det blir kristiansand, har biletter mandag og tirsdag :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Bli hjemme.

hvis ungene akkurat har kommet hjem etter 3 ukers ferie, trenger de å lande. De trenger definitivt ikke en ny tur. 

Dessuten får du ikje kjøpt billetter til hverken Hunderfossen eller Dyreparken for kommende uke. 

Anonymkode: 423ec...8c8

Er kanskje ettermiddags billetter ledig? De skal jo bare se dyrene

Anonymkode: d2f9f...b76

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

takk for alle svar

Kos dere. Håper dere ikke ødelegger for andre med den berettigede holdningen deres. Stakkars unger som må rase rundt i ferien. 

Anonymkode: ec64f...775

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Kos dere. Håper dere ikke ødelegger for andre med den berettigede holdningen deres. Stakkars unger som må rase rundt i ferien. 

Du kunne ikke vært en litt mer passiv-aggressiv surpomp da?

Anonymkode: 07fe1...156

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kunne ikke vært en litt mer passiv-aggressiv surpomp da?

Anonymkode: 07fe1...156

Tror det er så langt jeg klarer å strekke meg.. 

Skrevet
Syngensang skrev (3 timer siden):

Sidan du spør kva vi ville gjort: Eg ville vore heime, roa ned, aldri i verden om eg hadde orka å reise ut igjen etter 3 veker i utlandet. Ungane treng å ta det med ro heime òg. Og så har eg ikkje nevnt smittevern eingong. 

Helt enig! Jeg lurer på hva det er for gæli med folk som må være på farten hele tiden?? Hvis dere har vært på tur i 3 uker må det vel være kjempedeilig å slappe av hjemme litt? 

At dere orker å holde på sånn….
Samme menneskene som ikke kan ha en hel helg hjemme i løpet av året. Rart ungene blir rastløse.

Anonymkode: e621a...b9e

Skrevet

Kos dere i Kristiansand, tror det er det rette valget:-) Vi har vært både i Hunderfossen og Dyreparken med små barn, drar gjerne til Dyreparken om og om igjen, men det holder med ett besøk i Hunderfossen.

Vi liker også å være bortreist store deler av de fire ukene sommerferien varer. Tidligere har vi gjerne vært 1-2 uker i utlandet, så en tur hjemom og ompakking/vasking før vi har dratt på hytta eller til mannens familie som bor et annet sted. I år og i fjor er vi 4 uker på reis her i Norge. For meg er det skikkelig avslappende å være bortreist, og vi har mange dager hvor vi slapper av selv om vi er bortreist fra hjemmet. 

Anonymkode: 7e6ba...440

Skrevet
On 7/23/2021 at 10:23 PM, Anonym bruker said:

Kos dere i Kristiansand, tror det er det rette valget:-) Vi har vært både i Hunderfossen og Dyreparken med små barn, drar gjerne til Dyreparken om og om igjen, men det holder med ett besøk i Hunderfossen.

Vi liker også å være bortreist store deler av de fire ukene sommerferien varer. Tidligere har vi gjerne vært 1-2 uker i utlandet, så en tur hjemom og ompakking/vasking før vi har dratt på hytta eller til mannens familie som bor et annet sted. I år og i fjor er vi 4 uker på reis her i Norge. For meg er det skikkelig avslappende å være bortreist, og vi har mange dager hvor vi slapper av selv om vi er bortreist fra hjemmet. 

Anonymkode: 7e6ba...440

Tusen takk :) vi gleder oss veldig :) vi skal dra hjemmefra kl 11 :)

ja vi liker og være på farten på sommer, sjelden vi får gjort det ellers i året ,for selv om ungene har ferie fra skolen og bhg i påske og julferier har både jeg og faren jobber som vi må jobbe helligdager også, så sommeren er hellig for oss, vinterferien og høstferien må de være på sfo og bhg, så derfor er sommer så viktig for oss, masse familietid ❤️

Skrevet

Husk regntøy!👍

Anonymkode: 2b73a...139

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2021-7-23 den 20.56):

Helt enig! Jeg lurer på hva det er for gæli med folk som må være på farten hele tiden?? Hvis dere har vært på tur i 3 uker må det vel være kjempedeilig å slappe av hjemme litt? 

At dere orker å holde på sånn….
Samme menneskene som ikke kan ha en hel helg hjemme i løpet av året. Rart ungene blir rastløse.

Anonymkode: e621a...b9e

Kjenner noen sånne; de er jo "aldri" hjemme. Stakkars små barn som blir dratt med hit og dit hele tiden!! De får jo aldri tid til å roe ned hjemme. 

Anonymkode: 1c378...4d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 18.44):

takk for alle svar

Til tross for at de fleste her ber dere holde hjemme eller på hytta, reiser dere til Kristiansand. Hva e vitsen med denne tråden når du åpenbart gir blanke faen? 

Anonymkode: 4488b...c3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...