Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Jeg så det i dag. En bestemor på trilletur med et tykt håndkle tett foran åpningen. Her vi bor er det 30 grader i dag. Jeg observerte henne noen minutter, og hun parkerte vogna i skyggen og begynte å fikle med telefonen. Jeg gikk bort til henne og sa ifra på en så pen måte jeg klarte at det ikke er å anbefale å dekke til åpningen. Det blir kjempevarmt nedi der for babyen. Hun ble sur, selvsagt, men åpnet for babyen da jeg hadde gått. Jeg er i utgangspunktet konfliktsky, men jeg tenker det var på sin plass å si fra. Flere som har opplevd det? Anonymkode: 14b70...397
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Ja, én gang. Det var som som hadde et tykt ullteppe både foran åpningen og faktisk dyttet ned på alle kanter inne på et varmt kjøpesenter. Som hos deg observerte jeg en stund først, men til slutt måtte jeg bare si noe, noe jeg vanligvis ikke gjør. Sa i fra på en så pen måte som jeg bare klarte, men moren ble sur likevel. Så henne igjen litt etterpå, da var heldigvis teppet borte. Begriper ikke hva som går gjennom hodet på de som gjør dette. Greit nok med et helseteppe løst litt ned for å skygge for solen eller noe, men et tykt teppe foran hele åpningen? Skjønner de ikke selv at det blir lite oksygen og veldig varmt? Anonymkode: bddba...6d7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Har heldigvis ikke sett dette selv, så har så langt sluppet å ta stilling til hvorvidt jeg må si ifra eller ikke. Anonymkode: 8f8d2...3d1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Da jeg hadde baby for 11 år og 14 år siden var det myyye tepper, helsetepper mm som dekket åpninger….verste jeg då var en tykk dyne foran en tvillingvogn på en varm dag i dyreparken. Nå ser jeg egentlig aldri dette lenger? Anonymkode: 774b0...a7d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Da jeg hadde baby for 11 år og 14 år siden var det myyye tepper, helsetepper mm som dekket åpninger….verste jeg då var en tykk dyne foran en tvillingvogn på en varm dag i dyreparken. Nå ser jeg egentlig aldri dette lenger? Anonymkode: 774b0...a7d Det er jo egentlig ganske innlysende at det blir varmt. Så mange er kanskje mer obs på slik i dag, heldigvis. Men så er det og en og annen som ikke vet om farene.. Ser det her og der 😕 Anonymkode: 500af...0f7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Da jeg hadde baby for 11 år og 14 år siden var det myyye tepper, helsetepper mm som dekket åpninger….verste jeg då var en tykk dyne foran en tvillingvogn på en varm dag i dyreparken. Nå ser jeg egentlig aldri dette lenger? Anonymkode: 774b0...a7d Mener jeg så plakater om faren ved dette på helsestasjonen da barna var små (8 og 10 år siden). Husker også mye fokus i media. Kanskje det ble standard for helsesøstre å snakke om det? Anonymkode: 4b596...00e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Da min eldste var liten for 16-17 år siden dekket «alle» åpningen til vogna med teppe. Vi måtte si ifra i barnehagen at vårt barns vogn ikke skulle dekkes med teppe, de gjorde det ellers på alle vognene. Anonymkode: 04d5c...456
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Tror ikke jeg har gjort det, men ser veldig ann på hva og hvordan. Jeg selv hadde teppe forran vogna, så det er ikke helt svart hvitt. Min vognhadde åpninger i dypvogna jeg kunne åpne, så når jeg hadde disse åpene og hadde ett bomullsteppe over ble det kaldere nedi vogna enn uten teppe. Hadde noen snakket til meg så hadde jeg bare bedt de stikke hånden nedi om de var sinte. Jeg tror ikke jeg har sett noen med tykt teppe forran vogna. Flere som er innom butikken nå med tepper forran, men det er slike tynne folketepper og jeg ser foreldrene ofte stikker hånden innfor å kjenne. Men det hadde ikke kostet meg fem øre å siifra om det var noe jeg syns ikke var greit. Anonymkode: 011de...45e
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 For noen år siden gikk jeg forbi en baby i vogn med en klut over hele ansiktet. Moren satt innenfor på en kafe. Jeg bare antok at kluten hadde falt over ansiktet til babyen, og gikk inn og sa ifra. Moren sa da at det skulle være sånn, da sov babyen så godt 😳. Jeg gikk ut derfra litt perpleks, men så at hun like etter gikk ut og så til babyen. Anonymkode: 65ae2...733
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Ja. Sier fra veldig pent. Men folk blir som oftest sure. Anonymkode: 9fa33...31a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 Næh. Aldri hørt om dokumenterte tilfeller av reell skade, selv om det jo et logisk at det ikke er optimalt. Anonymkode: a0347...90d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Næh. Aldri hørt om dokumenterte tilfeller av reell skade, selv om det jo et logisk at det ikke er optimalt. Anonymkode: a0347...90d Kjapt googlesøk https://www.tv2.no/a/9162177/ Jeg hørte om en liten baby som døde på den måten i Lier for noen år siden. Fryktelig tragisk sak, men finner ikke noe om det. Hi Anonymkode: 14b70...397
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror ikke jeg har gjort det, men ser veldig ann på hva og hvordan. Jeg selv hadde teppe forran vogna, så det er ikke helt svart hvitt. Min vognhadde åpninger i dypvogna jeg kunne åpne, så når jeg hadde disse åpene og hadde ett bomullsteppe over ble det kaldere nedi vogna enn uten teppe. Hadde noen snakket til meg så hadde jeg bare bedt de stikke hånden nedi om de var sinte. Jeg tror ikke jeg har sett noen med tykt teppe forran vogna. Flere som er innom butikken nå med tepper forran, men det er slike tynne folketepper og jeg ser foreldrene ofte stikker hånden innfor å kjenne. Men det hadde ikke kostet meg fem øre å siifra om det var noe jeg syns ikke var greit. Anonymkode: 011de...45e Det blir fortsatt tett og dårlig luft og kan ikke erstatte frisk luft som bed uten teppe Anonymkode: 774b0...a7d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tror ikke jeg har gjort det, men ser veldig ann på hva og hvordan. Jeg selv hadde teppe forran vogna, så det er ikke helt svart hvitt. Min vognhadde åpninger i dypvogna jeg kunne åpne, så når jeg hadde disse åpene og hadde ett bomullsteppe over ble det kaldere nedi vogna enn uten teppe. Hadde noen snakket til meg så hadde jeg bare bedt de stikke hånden nedi om de var sinte. Jeg tror ikke jeg har sett noen med tykt teppe forran vogna. Flere som er innom butikken nå med tepper forran, men det er slike tynne folketepper og jeg ser foreldrene ofte stikker hånden innfor å kjenne. Men det hadde ikke kostet meg fem øre å siifra om det var noe jeg syns ikke var greit. Anonymkode: 011de...45e Du er jo like ille? Det er ikke bare varme som er problemet, men sirkulasjon av oksygen. Anonymkode: 6a22c...402
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 gjort det flere ganger, fått en hyggelig tilbake melding, dette var en utlandsk pappa, og han var nok bare uviten,men han ble kjempe takknemlig for jeg sa fra,mens stort sett får jeg bare sure svar som dette er ikke ditt problem og slutt og bry deg Anonymkode: d1654...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå