Gå til innhold

Hvis du hadde vært under barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Er det jeg er redd for. HVA tror de egentlig?  Men jeg lurer veldig på deres oppfatning av problemene. 

Anonymkode: fe447...dcd

Opplever at den ansatte ofte skriver sin vurdering sist i et referat for eksempel. Så ja, deres oppfatning og vurdering av det foresatt har sagt blir vurdert direkte. 

Men det er også ofte måten setninger er skrevet på eller situasjoner som beskrives som gjør at man skjønner hva de tenker. 

Krysser fingrene for at du møter noen i systemet som faktisk gjør en god jobb ( de finnes de og), men jeg er dessverre etter å ha observert flere saker og snakket med fagfolk i mange ulike miljøer rundt kommunalt barnevern blitt en skeptiker.. og det er synd for at de barna og unge som faktisk trenger det er jo barnevernet uvurdelig. 

Anonymkode: 837be...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De som jobber i barnevernet må være spesielt merkelige mennesker. Spesielle interesser. Grave i andres privatliv 

Ev redder de barn fra omsorgssvikt, vold, seksuelt misbruk og generelt en ødelagt barndom. 

Det blir vel hvordan man vinkler det. 

Anonymkode: d906a...89a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det forstår jeg. Men jeg snakker om hvis du som voksen omsorgsperson ønsker å lese saken til dine barn.

Ah. Ja, da ville jeg hatt fortløpende dokumentinnsyn. 

Dere skal motta referater fra alle møter dere selv deltar i (men det er ganske utbredt at det tar tid å få ferdigskrevet referat i de tjenestene som er mest overarbeidet). Alle andre dokumenter har dere også rett til å se, med mindre det er fattet vedtak om noe annet. 

Anonymkode: 911f1...a1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ah. Ja, da ville jeg hatt fortløpende dokumentinnsyn. 

Dere skal motta referater fra alle møter dere selv deltar i (men det er ganske utbredt at det tar tid å få ferdigskrevet referat i de tjenestene som er mest overarbeidet). Alle andre dokumenter har dere også rett til å se, med mindre det er fattet vedtak om noe annet. 

Vi har vært under barnevernet i 1 år. Ingen dokumenter har vi fått. Syns det er dårlig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er vondt og jævlig ja. Jeg ønsker svært gjerne å vite. Men samtidig er jeg litt redd for hva de har skrevet.

Men skal deres oppfatning stå i journalen som en sannhet? 

Den står ikke nødvendigvis som en sannhet. Men deres oppfatning av deg kan vær en helt annen enn hva du prøvde å formidle. De kan tolke deg helt annerledes enn hva du tror. Det er mye synsing,  hva de tror, hva de mener osv. Du kan formidle en klar og forståelig grunn til noe, for så å oppleve at de har oppfattet det helt annerledes enn hvordan du mente det feks.

Anonymkode: 48b65...9a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har vært under barnevernet i 1 år. Ingen dokumenter har vi fått. Syns det er dårlig 

Det høres merkelig ut. Men du kan uansett be om å få saksdokumentene. Forutsatt at du er forelder med foreldreansvar og at barnet fremdeles er mindreårig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det høres merkelig ut. Men du kan uansett be om å få saksdokumentene. Forutsatt at du er forelder med foreldreansvar og at barnet fremdeles er mindreårig. 

Ja. Det er merkelig. Jeg er mamma med små barn ja. Og er i barnevernet uten å ha fått noe som helst av møtereferat osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Den står ikke nødvendigvis som en sannhet. Men deres oppfatning av deg kan vær en helt annen enn hva du prøvde å formidle. De kan tolke deg helt annerledes enn hva du tror. Det er mye synsing,  hva de tror, hva de mener osv. Du kan formidle en klar og forståelig grunn til noe, for så å oppleve at de har oppfattet det helt annerledes enn hvordan du mente det feks.

Godt å høre at det ikke står der som "en sannhet". Men når jeg aldri har fått møtereferat, da har jeg ikke fått muligheten til å klage. / si min mening

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Godt å høre at det ikke står der som "en sannhet". Men når jeg aldri har fått møtereferat, da har jeg ikke fått muligheten til å klage. / si min mening

Du har all rett på dokumenter. Bare å ring dem, be dem skrive ut alt av dokumenter og avtal dag du henter papirene hos deg. Be om å få hente, slikt er ikke noe lurt å få per post.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har all rett på dokumenter. Bare å ring dem, be dem skrive ut alt av dokumenter og avtal dag du henter papirene hos deg. Be om å få hente, slikt er ikke noe lurt å få per post.

"Hos dem", ikke hos deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...