Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp av dere som kan iphone!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg iphone (Har hatt Samsung til nå), men har ikke fått den enda. Datteren min på 10 år har iPhone og har brukt min mailadresse til hennes apple-id. Noe jeg ser nå at er litt dumt. Så min datter skal nå få sin egen Apple-id. Jeg tenkte da å bruke den mailadressen hun har hatt som min Apple-id. Det blir vel som å ta over hennes Apple ID på en måte? Men, da kommer vel alt hennes innhold inn på min tlf eller? Ettersom alt er lagret i icloud? Hun har ikke så mye viktig innhold i icloud, så mye kan nok slettes.

Er det greit å gjøre det slik? Eller bør jeg opprette en helt ny mail til min Apple ID? Det vil i såfall bare være en mail som blir brukt til Apple ID. Er det litt dumt? Bør det ikke være en mail du bruker mye?

Er så forvirret her nå😫

Anonymkode: 34ab0...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde opprettet ny til meg. Så får du fortsatt alt hun gjør inn på din Mail. Men hvorfor deler dere ikke bare? Min datter og jeg bruker samme. 

Anonymkode: 66e63...f79

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde opprettet ny til meg. Så får du fortsatt alt hun gjør inn på din Mail. Men hvorfor deler dere ikke bare? Min datter og jeg bruker samme. 

Anonymkode: 66e63...f79

Jeg er ikke interessert i at hun skal ha tilgang til mine bilder og meldinger.

Skrevet

Jeg ville overtatt den som er knyttet til din mailadresse, opprettet en barnebruker til datteren, og koblet dere sammen i familiegruppe. 
Da vil hun ikke kunne laste ned noe uten at du godkjenner fra din telefon, og du kan styre skjermtid mm. 

Anonymkode: 2b7d2...b07

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg har kjøpt meg iphone (Har hatt Samsung til nå), men har ikke fått den enda. Datteren min på 10 år har iPhone og har brukt min mailadresse til hennes apple-id. Noe jeg ser nå at er litt dumt. Så min datter skal nå få sin egen Apple-id. Jeg tenkte da å bruke den mailadressen hun har hatt som min Apple-id. Det blir vel som å ta over hennes Apple ID på en måte? Men, da kommer vel alt hennes innhold inn på min tlf eller? Ettersom alt er lagret i icloud? Hun har ikke så mye viktig innhold i icloud, så mye kan nok slettes.

Er det greit å gjøre det slik? Eller bør jeg opprette en helt ny mail til min Apple ID? Det vil i såfall bare være en mail som blir brukt til Apple ID. Er det litt dumt? Bør det ikke være en mail du bruker mye?

Er så forvirret her nå😫

Veldig enkelt å opprette en iCloud-adresse. Den appleid’en brukes jo ikke til noe uansett… Bortsett fra kvittering på faktura fra iTunes. Du kan ha flere mailbokser på iPhone, også din egen Mail. 

Anonymkode: 33be8...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...