Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Vi ankom en camping i går. 6 timer hjemmefra. Vi skal egentlig bli her hele uken. Så, i dag våknet ene barnet sykt. Lett feber, ikle syk ellers. Hun tåler feber ekstremt dårlig og det klikker for henne. Hun vi dusje og reise hjem. Jeg tror ikke jeg orker å ha henne i sånt «krakilsk humør» i 6 timer med bil. Hun gråter og vandrer hvileløst rundt, og ligger rett ut om hverandre. Feberen er 37,8. Hadde dere reist hjem, eller blitt til i morgen for å se an til da? Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hadde blitt i hytta. 6timer i bil er for lenge når en er syk. Anonymkode: b204f...83d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hadde blitt i hytta. 6timer i bil er for lenge når en er syk. Anonymkode: b204f...83d Vi er ikke på hytte Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi er ikke på hytte Anonymkode: 46e5c...2f9 Hva er dere i da? Telt? Da ville jeg prøvd å leid hytte ellers må dere vel nesten bare kjøre hjem? Anonymkode: b204f...83d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er dere i da? Telt? Da ville jeg prøvd å leid hytte ellers må dere vel nesten bare kjøre hjem? Anonymkode: b204f...83d Jeg har ikke råd til å leie hytte. Vi er i faststående vogn Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 hadde blitt, hadde ikke orket og kjøre 6 timer med en grinete og sur unge Anonymkode: 63545...33e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Hadde gitt parasett, fri tilgang til pad og blitt. Det går nok fort over. Anonymkode: fc3e5...680
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ikke råd til å leie hytte. Vi er i faststående vogn Anonymkode: 46e5c...2f9 Faststående vogn/hytte, synes du det var noe å poengtere? Sånn uten å oppklare noe som helst. Anonymkode: f40e8...b72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Faststående vogn/hytte, synes du det var noe å poengtere? Sånn uten å oppklare noe som helst. Anonymkode: f40e8...b72 Det er ofte egne toalett i hyttene, det er det ikke alltid i vogner Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 En unge som er i det du kaller krakilsk humør er ikke særlig syk. Og kan skjerpe seg Anonymkode: 886a7...206
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Det er ikke spesielt høy feber, og er nok mer ubehagelig for barnet enn at det er veldig sykt. Personlig hadde jeg blitt der dere er enn at vi hadde dratt hjem. Gi patacet , mye drikke , og prøv å roe ned barnet. Kan tenkes det går over raskt også. Anonymkode: bdd81...7af
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke spesielt høy feber, og er nok mer ubehagelig for barnet enn at det er veldig sykt. Personlig hadde jeg blitt der dere er enn at vi hadde dratt hjem. Gi patacet , mye drikke , og prøv å roe ned barnet. Kan tenkes det går over raskt også. Anonymkode: bdd81...7af Paracet 😄 Anonymkode: bdd81...7af
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): En unge som er i det du kaller krakilsk humør er ikke særlig syk. Og kan skjerpe seg Anonymkode: 886a7...206 Jo, hun er ganske så syk Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke spesielt høy feber, og er nok mer ubehagelig for barnet enn at det er veldig sykt. Personlig hadde jeg blitt der dere er enn at vi hadde dratt hjem. Gi patacet , mye drikke , og prøv å roe ned barnet. Kan tenkes det går over raskt også. Anonymkode: bdd81...7af Hun tåler som sagt ikke feber veldig godt. Hun henter seg vann osv, tar Ibux også. Men sliter en del med migrene som hun også har fått nå Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Gi Paracet og senke feber. Feber under 38 er ikke farlig, blir ikke regnet som feber. Anonymkode: 049d1...c37
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, hun er ganske så syk Anonymkode: 46e5c...2f9 Hvis hun er ordentlig syk har hun ikke krefter til å være krakilsk, altså. Og da kan hun også få beskjed om at dere synes synd på henne, at dere hjelper henne og passer på henne, men for hennes og deres del må hun slappe av. Anonymkode: 886a7...206
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Om hun er såpass syk at du sier hun er «ganske syk «får du ringe lege. Hvor gammel er hun? underliggende sykdommer? Om hun har migrene så er det mange deriblant meg som får feber mellom 39 og 40 når jeg har migrene. du sier hun blir krakilsk av feber. Kan det være smerter som gjør det? Anonymkode: 049d1...c37
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 37.8 er ikke feber. Hvor gammel er ungen? Hvis ungen er krakilsk så er han/hun nok ikke så syk, det har man ikke krefter til hvis man er skikkelig dårlig altså. Anonymkode: bfd58...ed7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun tåler som sagt ikke feber veldig godt. Hun henter seg vann osv, tar Ibux også. Men sliter en del med migrene som hun også har fått nå Anonymkode: 46e5c...2f9 Får hun triptaner? Kald klut på pannen? Cola og salt potetgull? Ligge alene og stille, og bare vente på at det går over er nok best. Høres ut som barnet stresser unødvendig. Da blir jo migrene verre. Stresser du? ❤️ Bli der dere er. Senk skuldrene. Anonymkode: b7681...9c3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): 37.8 er ikke feber. Hvor gammel er ungen? Hvis ungen er krakilsk så er han/hun nok ikke så syk, det har man ikke krefter til hvis man er skikkelig dårlig altså. Anonymkode: bfd58...ed7 Snakk for deg selv.. Når barna her har 39 og 40 i feber, løper de rundt og smiler og ler, mens når ene barnet her har 38.0,er hun i veldig rart humør. Adferden er veldig rar. Så skjønner hva HI mener med krakilsk. Høres ut som barnet stresser. Mor må bare si :"Vi blir her. Det går over snart." ❤️ Anonymkode: b7681...9c3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #21 Skrevet 21. juli 2021 Hvor gammelt er dette barnet?? Barn reagerer svært forskjellig på feber, men 37.8 er ikke tegn på at barnet er "ganske så syk". Hun har vel ett ubehag og blir grinete av det. Men hadde hun vært "ganske så syk" hadde hun nok ikke orket å være helt krakilsk. Gi paracet, drikke, saftis. Det går nok over. Anonymkode: ad96c...5c4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #22 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Om hun er såpass syk at du sier hun er «ganske syk «får du ringe lege. Hvor gammel er hun? underliggende sykdommer? Om hun har migrene så er det mange deriblant meg som får feber mellom 39 og 40 når jeg har migrene. du sier hun blir krakilsk av feber. Kan det være smerter som gjør det? Anonymkode: 049d1...c37 Trenger ikke lege. Ingen underliggende sykdom og aldri hatt feber ved migreneanfall. Det er febersmertene som gjør henne «krakilsk» ja. Anonym bruker skrev (12 timer siden): 37.8 er ikke feber. Hvor gammel er ungen? Hvis ungen er krakilsk så er han/hun nok ikke så syk, det har man ikke krefter til hvis man er skikkelig dårlig altså. Anonymkode: bfd58...ed7 det varierer jo fra barn til barn. Broren hennes er ikke skikkelig syk før han har feber høyere enn 40. Anonym bruker skrev (11 timer siden): Får hun triptaner? Kald klut på pannen? Cola og salt potetgull? Ligge alene og stille, og bare vente på at det går over er nok best. Høres ut som barnet stresser unødvendig. Da blir jo migrene verre. Stresser du? ❤️ Bli der dere er. Senk skuldrene. Anonymkode: b7681...9c3 barn behandles ikke med triptaner for migrene om ikke alt annet er utprøvd og feilet. Jeg stresser ikke. Men vi reiser hjem i dag. Hun er blitt dårligere, og hele planen med å være her var små utflukter hit og dit som vi ikke får gjort når hun er syk Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #23 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Trenger ikke lege. Ingen underliggende sykdom og aldri hatt feber ved migreneanfall. Det er febersmertene som gjør henne «krakilsk» ja. det varierer jo fra barn til barn. Broren hennes er ikke skikkelig syk før han har feber høyere enn 40. barn behandles ikke med triptaner for migrene om ikke alt annet er utprøvd og feilet. Jeg stresser ikke. Men vi reiser hjem i dag. Hun er blitt dårligere, og hele planen med å være her var små utflukter hit og dit som vi ikke får gjort når hun er syk Anonymkode: 46e5c...2f9 Dere reiser hjem for et av barna er syke? Hva med de andre? migrene utløses jo av stress , både positivist og negativt stress . Hun har gledet seg og derfor både feber og migrene. Føler med deg som mamma og frøkna med migrene. Anonymkode: 049d1...c37
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #24 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Dere reiser hjem for et av barna er syke? Hva med de andre? migrene utløses jo av stress , både positivist og negativt stress . Hun har gledet seg og derfor både feber og migrene. Føler med deg som mamma og frøkna med migrene. Anonymkode: 049d1...c37 Det er mange ting som trigger migrene, ikke bare stress. Det andre barnet får ikke noe utbytte av turen om vi bare kan være på campingen. Det er et huskestativ her. Og så tett med vogner at ballspill ble vanskelig. Da tror jeg vi alle har det best hjemme. Utfluktene får vi ikke gjennomført Anonymkode: 46e5c...2f9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #25 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er mange ting som trigger migrene, ikke bare stress. Det andre barnet får ikke noe utbytte av turen om vi bare kan være på campingen. Det er et huskestativ her. Og så tett med vogner at ballspill ble vanskelig. Da tror jeg vi alle har det best hjemme. Utfluktene får vi ikke gjennomført Anonymkode: 46e5c...2f9 Migrene er noe dritt. God bedring til frøkna. Anonymkode: 049d1...c37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå