Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 For en måned siden falt jeg i skogen. Jeg landet på underarmen med all vekt rett under albuen. Umiddelbart hovnet jeg kraftig opp helt ned til håndleddet, og jeg var blå og gul omtrent fram til forrige uke. Nå har jeg en stor kul, en hard klump, der jeg landet. Den er vond, og armen er ikke helt god enda. Jeg dro ikke til legen, og det innser jeg at jeg burde ha gjort. Nå er jeg forkjølet, og neste uke må jeg på en viktig jobbreise, så da går det heller ikke. Noen som vet hva denne kulen kan være? Kan jeg ha brukket armen? Anonymkode: 8324a...186
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Selvfølgelig kan du ha brukket den, og du burde kanskje få tatt et bilde. Bestill deg en legetime. Anonymkode: 0dfc7...06e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Det kan være et brudd ja, som vokser sammen litt skjevt/ feil. Vanligvis blir bløtvevsskader som forstuelser o.l blir gjerne ganske bra på en ukes tid. Jeg falt og forstuet ankelen så den hovnet veldig opp, men det ble ganske raskt bedre. Anonymkode: 02b35...4fc
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Jeg slo leggbeinet kraftig. Altså beinet. Ikke brudd. Etter noen uker fikk jeg en slik kul du beskriver. Legen sa at det kunne skje hvis man slår seg så hardt at beinhinna løsner litt fra beinet. Ta det jeg skriver med en klype salt, mulig jeg ikke husker helt korrekt hva som forårsaket kulen altså. 😊 Lurt å få tatt bilder. Trolig får du uansett ikke time for dette på mange uker. Ikke akutte skader er det lang ventetid på røntgen. Jeg ventet seks uker på bilder av korsryggen. Mistanke om prolaps men ikke alvorlig. Anonymkode: 64ebd...096
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Høres ut som brudd, ja Anonymkode: c5f49...d63
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Enig i at dette høres ut som et brudd. Tvilsomt at det bare er en bone bruise siden du hovenet opp helt ned til håndleddet. Men siden du mener en jobbreise er viktigere enn å ha en fungerende arm resten av livet, så kan det helt sikkert vente enda lenger... Tross min flåsete kommentar... Det er viktig at du får avklart dette, HI, selv om det skulle være noe som ikke trenger behandling. Hvis det derimot trenger behandling, da haster det. Ingen andre prioriterer din helse om du ikke gjør det selv. Anonymkode: 529c8...f35
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Enig i at dette høres ut som et brudd. Tvilsomt at det bare er en bone bruise siden du hovenet opp helt ned til håndleddet. Men siden du mener en jobbreise er viktigere enn å ha en fungerende arm resten av livet, så kan det helt sikkert vente enda lenger... Tross min flåsete kommentar... Det er viktig at du får avklart dette, HI, selv om det skulle være noe som ikke trenger behandling. Hvis det derimot trenger behandling, da haster det. Ingen andre prioriterer din helse om du ikke gjør det selv. Anonymkode: 529c8...f35 Veldig enig i dette. Jeg kan faktisk ikke forstå at du har gått en hel måned med dette uten å oppsøke lege, og vurderer å gå enda lenger med det uten å sjekke den. Anonymkode: a31a0...e5a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Veldig enig i dette. Jeg kan faktisk ikke forstå at du har gått en hel måned med dette uten å oppsøke lege, og vurderer å gå enda lenger med det uten å sjekke den. Anonymkode: a31a0...e5a Jeg skled på isen og datt og slo meg skikkelig i rygg og den ene armen. Dro til legen som mente at jeg bare var forslått og dro hjem med smertestillende og beskjed om å være tålmodig. Da armen fortsatt var vond etter tre uker ringte jeg. Jeg fikk da beskjed om at dette kunne ta tid. Etter 6 uker var den fortsatt så vond at jeg bare kunne holde den i bestemte stillinger. Da først ble jeg sendt på røntgen, og joda, det hadde vært et brudd. Heldigvis lå det pent for det hadde jo grodd. Man er jo tålmodig når man tenker at noe kan ta tid. Anonymkode: b2b19...5a6
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Enig i at dette høres ut som et brudd. Tvilsomt at det bare er en bone bruise siden du hovenet opp helt ned til håndleddet. Men siden du mener en jobbreise er viktigere enn å ha en fungerende arm resten av livet, så kan det helt sikkert vente enda lenger... Tross min flåsete kommentar... Det er viktig at du får avklart dette, HI, selv om det skulle være noe som ikke trenger behandling. Hvis det derimot trenger behandling, da haster det. Ingen andre prioriterer din helse om du ikke gjør det selv. Anonymkode: 529c8...f35 Neida, altså, jobb er ikke det viktigste. Men jeg har, etter ett år i arbeidsledighet, endelig kapret drømmejobben, og da kan jeg ikke kansellere oppstartskurset til fordel for en legetime. Og når jeg er usikker på alvorlighetsgraden av skaden, er det enda vanskeligere. Men mange her sier nå at det kan være brudd, så da bestiller jeg legetime i dag. Takk for alle svar. Hvis jeg husker, skal jeg oppdatere når jeg har vært hos legen. HI Anonymkode: 8324a...186
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jeg slo leggbeinet kraftig. Altså beinet. Ikke brudd. Etter noen uker fikk jeg en slik kul du beskriver. Legen sa at det kunne skje hvis man slår seg så hardt at beinhinna løsner litt fra beinet. Ta det jeg skriver med en klype salt, mulig jeg ikke husker helt korrekt hva som forårsaket kulen altså. 😊 Lurt å få tatt bilder. Trolig får du uansett ikke time for dette på mange uker. Ikke akutte skader er det lang ventetid på røntgen. Jeg ventet seks uker på bilder av korsryggen. Mistanke om prolaps men ikke alvorlig. Anonymkode: 64ebd...096 Mange uker? Hvor bor du? Her får man time raskt, uansett. Anonymkode: 0cc61...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå