Gå til innhold

Dere som bruker skritt-teller (klokke/mobil/annet)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker skritt-teller (klokke/mobil/annet), hvor mange skritt er det normalt å gå i løpet av en dag?

Anonymkode: f0afb...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt for hvem? 

Jeg har alt mellom 2 000 og 25 000. Kommer an på hjemmekontor of hvor mye fri.. 

Anonymkode: 414d9...ec1

Skrevet

Bare hjemmekontor, går ikke tur med hunden = 250-500 skritt

Hjemmekontor + går tur med hunden 5-6tusen skritt

Kontor i byen + går tur med hunden 8-10tusen skritt

Så legger det seg jo på hvis jeg er innom butikken, følger en unge til trening etc.

(obs, hunden får turer hver dag altså, men vi er flere i familien som går)

Anonymkode: 16834...76c

Skrevet

Det siste året har jeg gått alt fra 4000 til over 20 000 skritt på en dag, men gjennomsnittet har dessverre nok vært på rundt 8000-9000 skritt. Har tatt meg selv i nakken nå og bestemt meg for at jeg skal over 10 000 skritt hver dag med mindre jeg er syk eller skadet, det burde jo egentlig være et minimum. Før pandemien lå jeg på rundt 12 000 i snitt, så vil opp dit igjen.

Anonymkode: dccac...760

Skrevet

De anbefaler å gå minst 10.000 skritt om dagen. Da er du nok i bevegelse til å ikke være usunn. 

Men ellers kommer det mye an på hva slags jobb du har.

Jeg personlig ligger på en helt vanlig dag på 12.000 til 15.000 skritt, mye fordi jeg har hund og må ut og lufte den.

Anonymkode: e8cb9...15a

Skrevet

Overrasket over mange jeg kjenner som mener de får så enorme mengder skritt hver dag. Jeg går til og fra jobb, har en aktiv jobb i bevegelse det meste av dagen, og er ute/holder på med ting på ettermiddagene. 
Sjefen min, som har stillesittende kontorjobb, kjører til og fra jobb gruser meg i skritt hver dag 😅 Lurer på om hun får skritt på klokka når hun skriver på tastaturet? 

Anonymkode: 85d70...1d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Overrasket over mange jeg kjenner som mener de får så enorme mengder skritt hver dag. Jeg går til og fra jobb, har en aktiv jobb i bevegelse det meste av dagen, og er ute/holder på med ting på ettermiddagene. 
Sjefen min, som har stillesittende kontorjobb, kjører til og fra jobb gruser meg i skritt hver dag 😅 Lurer på om hun får skritt på klokka når hun skriver på tastaturet? 

Mye "juks" ja 😂

Mamma strikker, og hennes klokke som ikke har GPS registrerer skritt....

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Kan jo være at hun er aktiv før/etter jobb? Jeg går rundt 4000-5000 skritt på en vanlig arbeidsdag og kjører til og fra jobb. Hadde jeg ikke gjort noe mer, ville jeg jo ikke fått særlig mange skritt heller. Før pandemien og hjemmekontor kunne jeg f.eks. jogge før jobb (ca 5000 skritt), gå på jobb og deretter en god tur på kvelden (4000-6000 skritt),  altså totalt rundt 14 000-16 000 skritt. Nå har jeg dessverre vært lat siste året, men har skjerpet meg og bikket 100 000 skritt sist uke. 

Anonymkode: dccac...760

Skrevet

Jeg går alt fra 4000-20000 hver dag. Jobber på kontor, men har en del befaringer og leveringer i tillegg. Og så hender det jeg går noen turer her og der

Anonymkode: b3000...295

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mye "juks" ja 😂

Mamma strikker, og hennes klokke som ikke har GPS registrerer skritt....

Kommer an på klokka da😂 Jeg får ikke registrert skritt eller trening på applewatch når jeg strikker, men aktivitet får jeg av en eller annen grunn. Synes ikke strikking er så aktivt🙈

Går forøvrig 10-12000 skritt om dagen til vanlig (gjennomsnitt pr mnd), mens denne feriemnd har jeg bare 8000 skritt i gjennomsnitt. 

Anonymkode: 75bb2...4ff

Skrevet

10000-15000 på hverdager når jeg er på jobb, jobber i barnehage. 2000 - 5000 i helgene, når vi ikke gjør noe spesielt. 

Anonymkode: d7af7...312

Skrevet

Går minimum 10 000 skritt hver dag. Selv på late helgedager og de dagene jeg har hatt hjemmekontor har jeg passet på å bikke 10 000 skritt. Snittet ligger mellom 12-15 000 skritt. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (26 minutter siden):

Går minimum 10 000 skritt hver dag. Selv på late helgedager og de dagene jeg har hatt hjemmekontor har jeg passet på å bikke 10 000 skritt. Snittet ligger mellom 12-15 000 skritt. 

Omtrent det samme som meg. Jeg har hjemmekontor, men passer på å få inn joggeturer og lengre gåturer hver dag. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (10 timer siden):

Omtrent det samme som meg. Jeg har hjemmekontor, men passer på å få inn joggeturer og lengre gåturer hver dag. 

Det blir en joggetur eller en kveldstur alt etter som hva som passer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...