Anonym bruker Skrevet 9. juli 2021 #26 Skrevet 9. juli 2021 Jeg valgte feil mann, men kan vel egentlig ikke klage for uten han hadde jeg ikke fått de barna jeg har - de er de beste barna jeg kunne bedt om 😊 Anonymkode: c0a13...205
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2021 #27 Skrevet 9. juli 2021 Jeg har det så absolutt godt nok. Livet går i bølgedaler, men jeg har tak over hodet, jobb, en lønn som gir salt i grøten, barn jeg kan gå gjennom ild for, og en snill, men ufattelig kjedelig mann. Anonymkode: a85d8...330
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2021 #28 Skrevet 9. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er veldig rart hvordan folk måler tilfredshet i hvor stort hus de har, eller hvor dyr bil. Lykken er ikke matrielle goder, men god helse venner, familie og relasjoner. De som legger vekt på det her i tråden bør ta tak i MEN'et. Du bør være tilfreds, men du er ikke det, hva manger i deg og i livet ditt, hva må du ta tak i å endre? Jeg tviler på en ny fin sofa gir oss mer enn kortvarig lykke... Anonymkode: 6a858...70f Sånt sier bare de som aldri har slitt økonomisk! Selvfølgelig er helse, familie og venner det aller viktigste, men man skal faktisk ikke undervurdere det materielle. Økonomisk frihet gir en nettopp det; frihet, og frihet kan gi lykke. Man er ikke så lykkelig når man ikke sover fordi man lurer på om man har råd til middag, eller når det verker i magen over at man ikke kan gi barna sine noe av det de ønsker seg. Jeg har levd sånn, så dette vet jeg godt! Men jeg/vi har ved hjelp av hardt arbeid og litt flaks klart å snu økonomien vår til godt romslig, og det gir mye glede. Nei, en sofa gjør meg ikke lykkelig, men å sitte på terrassen (i huset jeg nå har råd til) og høre bølgeskvulp og nippe til hvitvin gjør meg avslappet. Å ha råd til å være med venner ut for å spise gjør meg glad. Det å ta barna med på reiser og skape gode minner gjør godt. Penger kjøper ikke lykke i seg selv, men jammen hjelper det godt på å ha nok av dem likevel! Anonymkode: c1e5d...8dd
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2021 #29 Skrevet 9. juli 2021 Økonomi og trygghet har masse og si for lykke osv. Hadde jeg hatt det hadde jeg kunne sove godt og ubekymret om natten. Og hvilke opplevelser du kan ha. Så skulle virkelig byttet med dere som har god økonomi. Gullverdt. Og det å være singel når du ønsker annet er veldig sårt. Anonymkode: ab499...b16
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #30 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Sånt sier bare de som aldri har slitt økonomisk! Selvfølgelig er helse, familie og venner det aller viktigste, men man skal faktisk ikke undervurdere det materielle. Økonomisk frihet gir en nettopp det; frihet, og frihet kan gi lykke. Man er ikke så lykkelig når man ikke sover fordi man lurer på om man har råd til middag, eller når det verker i magen over at man ikke kan gi barna sine noe av det de ønsker seg. Jeg har levd sånn, så dette vet jeg godt! Men jeg/vi har ved hjelp av hardt arbeid og litt flaks klart å snu økonomien vår til godt romslig, og det gir mye glede. Nei, en sofa gjør meg ikke lykkelig, men å sitte på terrassen (i huset jeg nå har råd til) og høre bølgeskvulp og nippe til hvitvin gjør meg avslappet. Å ha råd til å være med venner ut for å spise gjør meg glad. Det å ta barna med på reiser og skape gode minner gjør godt. Penger kjøper ikke lykke i seg selv, men jammen hjelper det godt på å ha nok av dem likevel! Anonymkode: c1e5d...8dd Jeg har selv hatt perioder med svært lite penger, og er syk med aap. Jeg mener selvsagt ikke at penger og det materielle ikke betyr økt lykke, men jeg tror ikke nødvendigvis jo mer jo bedre. Jeg ønsker meg og større hus, og ny bil, bor 5 pers på 130 kvm. Men vi har normal økonomi. Jeg tenker på de som har alt det materielle men likevel ikke er tilfreds. De må se innover, på hva de ønsker i livet, hva som skal til og hva de må ta tak i for å øke lykken. Har man det vanskelig så vil ikke ny bil løse det uansett. De som har for lite vil selvsagt oppleve økt lykke og mindre stress ved større økonomisk frihet, samt mindre bekymringer. Anonymkode: 6a858...70f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #31 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg har selv hatt perioder med svært lite penger, og er syk med aap. Jeg mener selvsagt ikke at penger og det materielle ikke betyr økt lykke, men jeg tror ikke nødvendigvis jo mer jo bedre. Jeg ønsker meg og større hus, og ny bil, bor 5 pers på 130 kvm. Men vi har normal økonomi. Jeg tenker på de som har alt det materielle men likevel ikke er tilfreds. De må se innover, på hva de ønsker i livet, hva som skal til og hva de må ta tak i for å øke lykken. Har man det vanskelig så vil ikke ny bil løse det uansett. De som har for lite vil selvsagt oppleve økt lykke og mindre stress ved større økonomisk frihet, samt mindre bekymringer. Anonymkode: 6a858...70f Men det er vel ingen som har sagt heller? Jeg svarte helt i starten av tråden og trakk fram helse og at to av barna har ekstra utfordringer som ting som trekker ned. Det er jo ting jeg prøver å gjøre det beste ut av, men det finnes ikke noen magisk kur. Så vidt jeg kan se er det flere som svarer mye det samme, eller at de savner en livspartner eller litt større økonomisk frihet. Jeg tror ikke noen tror at man blir mer lykkelig av ny sofa, bil eller større hus i seg selv (men det må sies at det var ufattelig deilig å flytte fra 120 kvm med fire barn og til 340 kvm, vi ble plutselig spart for mange konflikter da!). Anonymkode: c1e5d...8dd
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #32 Skrevet 10. juli 2021 Både og. Er midt i 40 årene. Sammen med samme mann nå som for tyve år siden. Fint hus, flere biler, hund og tre barn som alle er fantastiske barn. De greier seg fint både på skole og sosialt og et av dem er på landslagsnivå i idretten sin. God jobb. Men…jeg har ingen venner da jeg ikke bor her jeg kommer fra og det er utrolig vanskelig å få nye venner i voksen alder. Mannen er et helvete å bo med og er i min mening på grensen til psykopat. Han hater vårt ene barn. Hadde jeg hatt økonomi til å reise fra han og kunne tatt med barna hadde det skjedd for lengst. Anonymkode: 098a5...3f3
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #33 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Både og. Er midt i 40 årene. Sammen med samme mann nå som for tyve år siden. Fint hus, flere biler, hund og tre barn som alle er fantastiske barn. De greier seg fint både på skole og sosialt og et av dem er på landslagsnivå i idretten sin. God jobb. Men…jeg har ingen venner da jeg ikke bor her jeg kommer fra og det er utrolig vanskelig å få nye venner i voksen alder. Mannen er et helvete å bo med og er i min mening på grensen til psykopat. Han hater vårt ene barn. Hadde jeg hatt økonomi til å reise fra han og kunne tatt med barna hadde det skjedd for lengst. Anonymkode: 098a5...3f3 Oj. Du bør reise fra ham uansett økonomi. Du kan jo ikke svikte det barnet som blir hatet av pappaen? Anonymkode: 032ac...a15
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #34 Skrevet 10. juli 2021 Jeg er ganske så fornøyd med mitt liv, stabilt og trygt og lengter ikke etter noe annet. Er 47 år, frisk og i full jobb 24 år etter at jeg var ferdig med høyskoleutdannelse. Tjener rundt 550 tusen, så er vel nesten på gjennomsnitt og det samme er mannen. Gift på 12. året, to friske og greie barn. Lite, men godt nettverk av mine foreldre, en bror og fin svigersøster. Ingen fra mannens familie her i Norge. Er ikke så god på dette med nære venninner men har god kontakt med naboer, kollegaer og venner fra livets ulike faser. Skulle gjerne hatt en eller to venner hvor jeg er den nærmeste, men er kanskje ikke helt «bestevenn-typen». Det tøffeste jeg har vært gjennom de siste årene er venner som rammes av alvorlig sykdom og jeg har mistet en svigersøster og nær venninne til kreft, det er vondt! Andre venninner har mistet sin mann, gått gjennom brystkreft og ei har nå hatt svulst på hjernen. Man føler seg så maktesløs når sånt rammer. I det store bildet er jeg heldig og setter pris på det jeg har, så er det alltids detaljer som man ønsker annerledes. Anonymkode: 393b7...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #35 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ganske så fornøyd med mitt liv, stabilt og trygt og lengter ikke etter noe annet. Er 47 år, frisk og i full jobb 24 år etter at jeg var ferdig med høyskoleutdannelse. Tjener rundt 550 tusen, så er vel nesten på gjennomsnitt og det samme er mannen. Gift på 12. året, to friske og greie barn. Lite, men godt nettverk av mine foreldre, en bror og fin svigersøster. Ingen fra mannens familie her i Norge. Er ikke så god på dette med nære venninner men har god kontakt med naboer, kollegaer og venner fra livets ulike faser. Skulle gjerne hatt en eller to venner hvor jeg er den nærmeste, men er kanskje ikke helt «bestevenn-typen». Det tøffeste jeg har vært gjennom de siste årene er venner som rammes av alvorlig sykdom og jeg har mistet en svigersøster og nær venninne til kreft, det er vondt! Andre venninner har mistet sin mann, gått gjennom brystkreft og ei har nå hatt svulst på hjernen. Man føler seg så maktesløs når sånt rammer. I det store bildet er jeg heldig og setter pris på det jeg har, så er det alltids detaljer som man ønsker annerledes. Anonymkode: 393b7...54a Ikke for å være kjip, men svigersøster er ikke et ord. Det heter svigerinne. Anonymkode: b3e26...83c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #36 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke for å være kjip, men svigersøster er ikke et ord. Det heter svigerinne. Anonymkode: b3e26...83c Takk for konstruktiv tilbakemelding, veldig hjelpsomt! Anonymkode: 393b7...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #37 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ikke for å være kjip, men svigersøster er ikke et ord. Det heter svigerinne. Anonymkode: b3e26...83c Ikke for å være kjip, men du tar feil. https://naob.no/ordbok/svigersøster https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+svigersøster&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 17243...1d8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #38 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ikke for å være kjip, men du tar feil. https://naob.no/ordbok/svigersøster https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+svigersøster&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 17243...1d8 Takk! Hadde tenkt å skrive at jeg tror du tar feil, men orket ikke gjøre research, så takk for at du tok deg bryet. Synes svigersøster er «koseligere» enn svigerinne på et vis. Anonymkode: 393b7...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #39 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Takk! Hadde tenkt å skrive at jeg tror du tar feil, men orket ikke gjøre research, så takk for at du tok deg bryet. Synes svigersøster er «koseligere» enn svigerinne på et vis. Anonymkode: 393b7...54a Enig. Svigersøster og svigerbror føles nærmere enn svigerinne eller svoger, litt mer personlig. Men det har kanskje også noe med hva man er vant med å bruke. Selv bruker jeg dem litt omhverandre, men bruker ganske konsekvent svigersøster/-bror om de som er i min familie. Snakker jeg mer generelt, eller med personer jeg ikke kjenner godt, hender det jeg bruker svigerinne/svoger. Norsk er et ordrikt språk Anonymkode: 17243...1d8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #40 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for konstruktiv tilbakemelding, veldig hjelpsomt! Anonymkode: 393b7...54a Var ikke meningen å være hjelpsom, bare å påpeke feil språkbruk. Svigersøster skjærer i ørene. Anonymkode: b3e26...83c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #41 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Var ikke meningen å være hjelpsom, bare å påpeke feil språkbruk. Svigersøster skjærer i ørene. Anonymkode: b3e26...83c Men så var der du som tok feil selv. Litt pinlig! Anonymkode: c1e5d...8dd
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #42 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Var ikke meningen å være hjelpsom, bare å påpeke feil språkbruk. Svigersøster skjærer i ørene. Anonymkode: b3e26...83c Haha, godt vi ikke alle har like sensitive ører som deg da. Liker svigersøster jeg og det var ikke feil språkbruk heller. Anonymkode: 393b7...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #43 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Var ikke meningen å være hjelpsom, bare å påpeke feil språkbruk. Svigersøster skjærer i ørene. Anonymkode: b3e26...83c Det som skjærer i ørene dine er nok bare singlingen fra du selv kastet stein i glasshuset ditt ... Anonymkode: 17243...1d8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #44 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Men så var der du som tok feil selv. Litt pinlig! Anonymkode: c1e5d...8dd Du har rett i at jeg ikke hadde sett at det var tatt med i ordboka. Du får den! At man høres ut som en femåring, bekymrer sannsynligvis bare meg 😄 Anonymkode: b3e26...83c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #45 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du har rett i at jeg ikke hadde sett at det var tatt med i ordboka. Du får den! At man høres ut som en femåring, bekymrer sannsynligvis bare meg 😄 Anonymkode: b3e26...83c Du bør heller bekymre deg over at du presterer å påpeke til et menneske som har mistet sin svigersøster i kreft, at hun bruker feil ord… Anonymkode: 3c086...f6f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #46 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du bør heller bekymre deg over at du presterer å påpeke til et menneske som har mistet sin svigersøster i kreft, at hun bruker feil ord… Anonymkode: 3c086...f6f Takk, tolker det som omtanke. Hun var mer enn min manns søster, hun var verdens beste tante til mine barn og gjennom de 12 årene vi kjente hverandre ble hun også en veldig nær og kjær venninne! 💜 At hun døde 42 år gammel etter 5 mnder med sykdom er et av mitt hardeste slag i livet. Anonymkode: 393b7...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #47 Skrevet 10. juli 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Takk, tolker det som omtanke. Hun var mer enn min manns søster, hun var verdens beste tante til mine barn og gjennom de 12 årene vi kjente hverandre ble hun også en veldig nær og kjær venninne! 💜 At hun døde 42 år gammel etter 5 mnder med sykdom er et av mitt hardeste slag i livet. Anonymkode: 393b7...54a Da vi mistet et nært familiemedlem, riktignok litt eldre, men ikke gammel, så sa et av barna den dagen hun ble begravet: Ikke rart Gud tok henne tilbake så fort, for hun var et så godt menneske at han nok trengte henne til noe enda viktigere, vi var heldige som fikk ha henne den tiden vi fikk. Vi er ikke en spesielt troende familie og ingen hadde sagt noe lignende, det var noe barnet selv kom opp med. På et merkelig vis var vi flere som fant trøst i det. ❤️ Anonymkode: 17243...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå