Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Er så lei meg. Var ikke på ferie i fjor sommer. Skulle kose oss endelig i sommer. Regningen er stor, uventet og på noe leit. På vei hjem fra jobb og har bare lyst å legge meg og grine. Anonymkode: 5dfd9...d43
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Trasig, men hvordan får man en stor, uventet regning på noe? Kan det være mulig å dele den opp og betale i rater? Anonymkode: c68a1...465
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Huff da!! Hva har skjedd? Hvorfor har du fått regning? 😢 Anonymkode: 8408e...b94
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Er så lei meg. Var ikke på ferie i fjor sommer. Skulle kose oss endelig i sommer. Regningen er stor, uventet og på noe leit. På vei hjem fra jobb og har bare lyst å legge meg og grine. Anonymkode: 5dfd9...d43 Huff da!!! Det var ikke no ok. Kan regningen som andre never delbetales? Finnes det muligheter for en fin ferie bare med litt mindre budsjett?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 Går det an å tenke alternativt? Telt og biltur med fiskestang og bål? Billig campingferie av noe slag. ferie er å gjøre noe annet, ikke nødvendigvis noe som koster så mye. Anonymkode: 2bb86...a4e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Fikk også plutselig en større utgift (bilrep.) som må gjøres da jeg er avhengig av bil til og fra jobb. I år blir det dermed billig ferie med telt og primus. Ikke akkurat det ungene hadde sett for seg, men de forstår og vi er enige om at vi skal ha en fin ferie uansett😊 Anonymkode: c3976...8e5
ma(G)ma med to små :) Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Så kjipt! Hvis det er noen trøst har de fleste av oss gått på en lignende smell en eller annen gang i løpet av livet😅 Det var i alle fall på den måten jeg lærte meg at det er lurt å ha en stooor sparekonto/bufferkonto😅😉 Dersom dere har barn som er store nok til at ferien er veldig viktig for dem, ville jeg ha sett på muligheten for å dele opp betalingen eller å låne litt mer på huset, slik at ferien ikke må avlyses. Hvis ungene er små, eller kan bli like fornøyd med en billigere ferie, ville jeg ha prioritert regningen og heller strukket meg langt for å skape en fantastisk sommer uten dyr ferie. De fleste steder har en BUA hvor man kan låne alt av turutstyr billig. Telttur i nærområdet med pannekakerøre og skattejakt, refleks-orientering, eventyrstund ved bålet o.l kan være en fantastisk ferieopplevelse for barn fram til de er ganske gamle, altså😊 Vi skal ikke på ferie i år selv, men har for eksempel bare i dag vært på en liten fjelltur, før vi kjøpte varme fiskekaker, ferdig salat og burgerbrød på matbutikken, og spiste middagen på et pledd nede ved sjøen. Nå kjører ungene rundt i båt mens vi voksne sitter og ser på dem, og om en liten stund skal vi hjem og pakke med oss liggeunderlag og soveposer og gå opp på et fjell i nærheten for å sove under åpen himmel. Bortsett fra at vi har båt, er alt dette ting som kan gjøres omtrent gratis, og ungene er storfornøyde😃 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 6 hours ago, Anonym bruker said: Er så lei meg. Var ikke på ferie i fjor sommer. Skulle kose oss endelig i sommer. Regningen er stor, uventet og på noe leit. På vei hjem fra jobb og har bare lyst å legge meg og grine. Anonymkode: 5dfd9...d43 sånn er det. get over it Anonymkode: 32e1a...efc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): sånn er det. get over it Anonymkode: 32e1a...efc Sånn er det. Get over it. Sånn Anonymkode: a1eaf...dd0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 That's life... Det er sommer i Norge også om dere ikke har fått det med dere. Ferien er ikke ødelagt. Dere er voksne folk, bruk fantasien. Anonymkode: 2090b...f8d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 Fordelen med korona er at de færreste reiser utenlands i år. Så det er nok mange som blir hjemme i år også. Har dere BUA i området? Der kan dere låne telt, soveposer, stormkjøkken og slikt også kan dere ta dere en tur og overnatte ute et sted. Evt ta dagsturer til stranden. Vi har heller ikke råd til å reise noe sted i år, men ungene lider ingen nød av den grunn. Vi drar på ulike strender, tar også kanskje en dagstur til en park 2 timer unna oss, men ellers blir vi hjemme og håper på fint vær. Heldigvis skal de færreste av ungenes venner reise noe sted i sommer så gaten blir full av unger som leker hele sommeren Anonymkode: 10bb5...e37
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Jeg skjønner ikke helt " var ikke på ferie i fjor sommer", man må ikke nødvendigvis reise bort. Ferie er fri fra jobben og det regner jeg med du har? Gjør noe hyggelig mm ed fridagene! Vær positiv! Anonymkode: 4d5b5...032
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Da må du bare få opprettet en spleis, å få reise på dyr overnattingstur til dyreparken er visst minimumskravet alle barn skal gjøre i sommer…… ellers kan du tenke at det viktigste du gir barna dine i ferien er TID! Tid med deg! Kjøpe et billig telt og camp i Hagen. Ta ut madrasser og dyner. Spis mat ute, besøk lekeplassene i området. Bruk ulike barnehager og skoler i helgene. En fjelltur, piknikk, besøke besteforeldre gjerne med overnatting, ta bussen til byen en dag så går dere på tur og kjøper en is. Har dere små ferjer i nærheten? lån bøker på biblioteket og bruk tid med barna å les de, ligg ute/i hytte under kjøkkenbordet å hør en lydbok, la barna bake, spill spill med barna osv. lag en liste over alle mulig småting dere har lyst å gjøre i ferien og gjør noe nytt hver dag! Ferie er fritid med de man er glad i, man MÅ ikke reise bort. Anonymkode: 1055a...ec5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 Det er selvsagt lov å bli både skuffet og lei seg når planene går i vasken, selv om man kan finne på andre ting. Jeg skjønner at det er skikkelig kjipt, men håper at dere klarer å lage dere en fin sommer uansett Anonymkode: 89ef9...7fc
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #15 Skrevet 1. juli 2021 Hvis du har kjørt så mye over fartsgrensen at boten bikker feriebudsjettet, så tenker jeg det er best dere holder dere hjemme. Da har du i alle fall ingenting på veien å gjøre. Finn på hyggelige ting hjemme, du har fått masse gode forslag så langt i tråden. Anonymkode: 73a82...834
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #16 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du har kjørt så mye over fartsgrensen at boten bikker feriebudsjettet, så tenker jeg det er best dere holder dere hjemme. Da har du i alle fall ingenting på veien å gjøre. Finn på hyggelige ting hjemme, du har fått masse gode forslag så langt i tråden. Anonymkode: 73a82...834 Hvor kom fartsgrensen og bot fra? Anonymkode: 4d5b5...032
Admin Skrevet 1. juli 2021 #17 Skrevet 1. juli 2021 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep. Admin
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 Vi var ikke på ferie i fjor eller året før heller. Ikke skal vi i år heller. Vi har ferie fra jobb og skole og har TID sammen. Hva er det med folk som på død og liv må reise på dyre ferier? Vi går turer, fisker, telter i hagen, griller og så videre. Anonymkode: 95ac6...ec3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi var ikke på ferie i fjor eller året før heller. Ikke skal vi i år heller. Vi har ferie fra jobb og skole og har TID sammen. Hva er det med folk som på død og liv må reise på dyre ferier? Vi går turer, fisker, telter i hagen, griller og så videre. Anonymkode: 95ac6...ec3 Nå er jo definisjonen av hva som er ferie forskjellig fra person til person. Hvor lite eller hvor mye man bruker på ferie sier ikke noe annet enn at vi er forskjellige . Behov, ønsker, muligheter etc.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Nå er jo definisjonen av hva som er ferie forskjellig fra person til person. Hvor lite eller hvor mye man bruker på ferie sier ikke noe annet enn at vi er forskjellige . Behov, ønsker, muligheter etc. Definisjonen på hva som er ferie er ikke forskjellig fra person til person. "Ferie, vanlig betegnelse på sammenhengende rekke av dager da man har fri fra sitt arbeid, i Norge regulert ved ferieloven". Hi får selvsagt ferie, men reisen hun hadde planlagt må kanskje endres. To forskjellige ting. Anonymkode: 47616...b55
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juli 2021 #21 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Definisjonen på hva som er ferie er ikke forskjellig fra person til person. "Ferie, vanlig betegnelse på sammenhengende rekke av dager da man har fri fra sitt arbeid, i Norge regulert ved ferieloven". Hi får selvsagt ferie, men reisen hun hadde planlagt må kanskje endres. To forskjellige ting. Anonymkode: 47616...b55 For noen er ferie kun å ha tid med sine kjære, for noen er ferie å sove i en annen seng enn den de sover i til vanlig . Hva ferie betyr for deg og hva ferie betyr for meg kan være vidt forskjellig . Når det er sagt så er jeg enig i at hi stadig kan ha ferie selv om hun må møte til vaksinen .
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #22 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (På 1.7.2021 den 13.25): Hvor kom fartsgrensen og bot fra? Anonymkode: 4d5b5...032 Hvordan får man ellers en uventet, stor regning? Om vaskemaskinen ryker, så kan da vel ikke 3-4 tusen bikke feriebudsjettet? Anonymkode: 73a82...834
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juli 2021 #23 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan får man ellers en uventet, stor regning? Om vaskemaskinen ryker, så kan da vel ikke 3-4 tusen bikke feriebudsjettet? Anonymkode: 73a82...834 Nja…. Bilen må akutt på verksted, akutt stor tannlegeregning , dyret må opereres , varmtvannsbereder ryker, skader på hus som må utbedres hurtig … bare noe av det første jeg kunne komme på
Blop Skrevet 3. juli 2021 #24 Skrevet 3. juli 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden): For noen er ferie kun å ha tid med sine kjære, for noen er ferie å sove i en annen seng enn den de sover i til vanlig . Hva ferie betyr for deg og hva ferie betyr for meg kan være vidt forskjellig . Når det er sagt så er jeg enig i at hi stadig kan ha ferie selv om hun må møte til vaksinen . Så hvis du per definisjon har ferie fra arbeidet ditt, altså jobben din, har du ikke ferie hvis du ikke reiser bort, ifølge logikken din. Da må man snakke med arbeidsgiver, i Norge har man nemlig rett på ferie. Altså sammenhengende fri over en viss periode.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. juli 2021 #25 Skrevet 3. juli 2021 Blop skrev (Akkurat nå): Så hvis du per definisjon har ferie fra arbeidet ditt, altså jobben din, har du ikke ferie hvis du ikke reiser bort, ifølge logikken din. Da må man snakke med arbeidsgiver, i Norge har man nemlig rett på ferie. Altså sammenhengende fri over en viss periode. Nei. Poenget var at ferie betyr noe forskjellig fra person til person . Her ville vi nok valgt å jobbe når barna hadde ferie på sommeren dersom vi ikke skulle reise bort. Selvsagt hadde vi sørget for at det var ok for ungene . De er stort sett ute med venner uansett og hadde ikke brydd seg. Vi hadde da valgt å ta ut ferie senere når vi hadde hatt mulighet til å reise bort. For andre er er det ferie bare å ikke gå på jobb. Det er vel noe med at vi alle vil benytte den ferien vi har krav på forskjellig😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå