Gå til innhold

Er trykkbølge på senebetennelse vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd? Eller kjenner du noen? 

Anonymkode: 39cb1...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men som regel suverent effektivt :)

Anonymkode: 6335d...689

Skrevet

Beklager å måtte si det, men trykkbølge er dritvondt. Et ordtak sier at "ondt skal ondt fordrive", og med trykkbølger er det sant. Denne behandlingsmetoden er veldig effektiv. Bit tenna sammen, brann litt, grin litt, behandleren er veldig vant til det. 

Smerten er verdt det! 

Anonymkode: a8019...20a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Beklager å måtte si det, men trykkbølge er dritvondt. Et ordtak sier at "ondt skal ondt fordrive", og med trykkbølger er det sant. Denne behandlingsmetoden er veldig effektiv. Bit tenna sammen, brann litt, grin litt, behandleren er veldig vant til det. 

Smerten er verdt det! 

Er det så ille? 😱

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det så ille? 😱

Ja, så ille synes jeg det er, men så har det vært ganske heavy ting jeg har blitt behandlet for. Men som sagt: absolutt verdt smerten! Jeg er ikke sikker på om jeg hadde vært i jobb i dag uten trykkbølgebehandling. 

Dessuten skal det stå "bann litt", ikke "brann", i siste setning i hovedavsnittet. 

Skrevet

Vondt, men FY så effektivt!! 

Anonymkode: 8846a...330

Skrevet

Får vell bare hoppe i det da 😱

Skrevet

Det er dritvondt!

Men den trykkbølgemaskinen har flere styrker, de kjører ikke rett på verste dunkingen før de ser at du tåler det.

Min 12-åring fikk trykkbølgebehandling på en bløtvevsskade, hun turner, og selv om hun syntes det var vondt fikk hun selvfølgelig ikke samme styrke som en voksen mann som skal ha samme type behandling.

Jeg hadde trykkbølgebehandling på en betennelse under hælen, og satan det var vondt, men det ble bedre etterpå.

Anonymkode: 3eeb0...1d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er dritvondt!

Men den trykkbølgemaskinen har flere styrker, de kjører ikke rett på verste dunkingen før de ser at du tåler det.

Min 12-åring fikk trykkbølgebehandling på en bløtvevsskade, hun turner, og selv om hun syntes det var vondt fikk hun selvfølgelig ikke samme styrke som en voksen mann som skal ha samme type behandling.

Jeg hadde trykkbølgebehandling på en betennelse under hælen, og satan det var vondt, men det ble bedre etterpå.

Anonymkode: 3eeb0...1d7

Det var godt å høre at det finnes flere styrker

Skrevet

Det er vondt. Veldig vondt. Nå er det noen år siden jeg fikk behandling, men jeg fikk noe å bite på, og glimrende trening i impulskontroll.  Det er verdt det.

Skrevet
gale damen skrev (4 timer siden):

Det er vondt. Veldig vondt. Nå er det noen år siden jeg fikk behandling, men jeg fikk noe å bite på, og glimrende trening i impulskontroll.  Det er verdt det.

Høres ikke fristrerende ut

Skrevet

Jeg skal gå litt imot strømmen her da og si at jeg kkke syns det gjør vondt. De første sekundene er det litt ubehagelig så blir det egentlig helt greit. Har både hatt behandling ved akilles, under foten og albuen. Alle sier til meg at jeg ikke har vondt nok og de ikke gjør det hardt nok. Måtte spørre kiropraktor/fysio og joda det var det hardeste. 

tror det er individuelt. Jeg har veldig høy smerteterskel. Det hjelper godt. Etter 12 behandlinger på akilles sliter jeg litt enda men må ha pause litt nå. 

Anonymkode: 863d9...b89

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høres ikke fristrerende ut

Nei, fristende er det jo ikke, men i mitt tilfelle var det enten det eller operasjon, og siden jeg ikke vil opereres dersom det ikke er nødvendig, så valgte jeg trykkbølge. Dette med smerte har litt (minimalt, men litt) med hvor høy smerteterskel du har, og veldig mye med hva slags skade du har, hvor lenge den har vært der etc etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...