Gå til innhold

Føler jeg bør ta abort men vil ikke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble veldig uventet gravid med 4.barn! Helt uplanagt der jeg tidligere har fått beskjed min mulighet for å bli gravid uten medisinsk hjelp er så godt som 3-4% .fleste er det samboeren som har en sterk for / mot mening men i mitt tilfelle er det min 18år gamle datter som mener jeg er egoistisk og tenker kun på meg selv om jeg velger æ bære frem dette barnet. Hun har hatt det tøft oppover oppveksten og vokste opp uten sin biologiske far men har hatt en stefar siden hun var 2år. Han er ikke en som har så lett for å sitte med lange dype samtaler så støtten hans har alltid gått ut på å bidra og stiller opp med sin innsats istedenfor. Hun har slitt med ulike diagnoser siden hun var 14år og derav selvskading og antall selvmordsforsøk / øbsker. Hun er fremdeles like avhengig av et hjelpeapparat i form av dps . Vi har aldri hatt avlastning ol og hjelpen hun får / har fått er terapi. Hun bor hjemme og vi har sagt dette både håper vi hun fortsetter å gjøre under forsøk på utdanning og evt jobb. Perioder går opp og ned og innimellom er det skikkeli hardt, men vi har alltid klart å dele oss at samboeren har gutta boys og jeg datteren min de gangene noe var behov for ytterligere oppfølging og tilstedeværelse. Jeg vet vår familie er noe mer sårbar og ja vi har ekstra utfordringer men å skulle gå igjennom en abort fordi min datter ønsker dette i frykt at hun mister meg blir utrolig sårt og jeg er veldig redd hvordan jeg vil håndtere det om samvittigheten min lar seg gå med på abort, jeg har lagt forslag på 1 x i uken der det skal være meg å henne dag, forklat hun vil alltid ha meg uansett osv men hun står fast at dette er en rett å slett egoisme fra min side. Aner ikke mine armer råd😢

Anonymkode: cedbf...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært helt uaktuelt for meg å ta abort fordi mitt voksne barn synes det passer dårlig å få et nytt søsken. Selv om dette barnet har stort hjelpebehov, er det per def voksen og skal snart ut i verden og stå på egne ben.

Hos denne jenta håper jeg det er sykdommen som snakker, for å kalle moren sin for en egoist fordi hun vil beholde sitt ufødte barn, er temmelig ugreit og et stort varselsignal etter min mening. En faktor du bør ta med i regnskapet er hvordan dine følelser overfor eldstedatteren vil bli, hvis hun overtaler deg til å abortere et barn du ønsker å beholde. Det kan fort bli veldig vanskelige følelser du må håndtere da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke abort fordi din voksne datter ønsker det. Det er ditt valg, ingen andre sitt!

Anonymkode: 4642f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...