Gå til innhold

Jeg syns dette er litt skummelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullvaksinert helsepersonell, og hvis noen i min husstand får påvist korona, kan jeg fortsatt dra på jobb. Jeg kan jo fortsatt bli smittet å ta med smitten videre. Jeg jobber på sykehjem og har ikle lyst til å være årsaken til et utbrudd eller at noen dør😥

Anonymkode: 178f4...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du sånn fra oktober til mars hvert år? Når det er influensa, mener jeg?

Anonymkode: e04ac...f87

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er fullvaksinert helsepersonell, og hvis noen i min husstand får påvist korona, kan jeg fortsatt dra på jobb. Jeg kan jo fortsatt bli smittet å ta med smitten videre. Jeg jobber på sykehjem og har ikle lyst til å være årsaken til et utbrudd eller at noen dør😥

Samme her, skjønner ikke at det er "lov" egentlig. Vi må jo fortsatt følge alle smitteverntiltak, gå med munnbind, sprite hender, holde avstand osv..for å ikke smitte andre, for vi kan jo bære smitten videre. Men å dra på jobb når mann eller barn er smittet, det kan vi. Skjønn det den som kan.

Anonymkode: a2ed0...161

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du sånn fra oktober til mars hvert år? Når det er influensa, mener jeg?

Nå er jo dette litt annerledes kanskje da..

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jo dette litt annerledes kanskje da..

På hvilken måte? For eldre er influensa kjempefarlig. 

Skrevet

Helsearbeidere fra andre land kan også gå på jobb. Men utenom arbeidstid må de være i karantene.. 

Anonymkode: 1522e...89c

Skrevet

Det er ikke logisk. De som sitter i karantene kan jo gå i matbutikken også, det syns jeg er helt hull i hodet. Det er da en enkel sak for de aller fleste her i landet å få noen til å handle for seg, handle på nett osv den tiden de sitter i karantene. De fleste små matbutikker i distrikene er nok veldig behjelpelige om noen skulle ringe og be om litt hjelp om de ikke har noen som kan handle for de. (Der jeg jobber har vi nettbutikk, så for oss er saken enkel. Vi har hatt noen få eldre som ikke klarer dette med nettet, de har vi hjulpet slik at de slipper nettet og inn i butikken. Ja, det er tungvindt og tar ekstra tid, men heller det enn at de skal komme inn og muligens bringe smitte)

Har en søster og svoger i helsevesenet. De gir seg ende over at de skal på jobb når unger sitter i karantene hjemme og frykten for smitte er stor. De bryr seg ikke så,ye om de selv blir syke, men det at de egentlig må på jobb når noen i huset er syke syns de ikke noe om. Så de har satt fra seg en bag hos mine foreldre med litt klær og slike ting, for skulle noen havne i karantene kan en av de voksne flytte inn der. Der har de en etasje for seg selv og alle er vaksinerte. 

Anonymkode: b7c0a...da7

Skrevet

Men er ikke alle beboerne vaksinert nå?

Skrevet
Løvetanner skrev (1 time siden):

Men er ikke alle beboerne vaksinert nå?

Nei, alle er ikke vaksinert. Det er ikke alle som kan vaksineres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...