Gå til innhold

Hvilken dagligvarekjede liker dere best, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv må jeg nok si Rema 1000. Jeg vil gi dem terningkast fem basert på pris, utvalg, friske grønnsaker, vareplassering osv. Meny kommer på en god andreplass, men jeg syns de er litt dyre. 

Hva er deres favoritt, og hvorfor?

Anonymkode: fca08...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiwi

Er tre kiwibutikker her da, og jeg handler nesten bare i den ene av dem. Den er ren, ryddig, hyggelige mennesker, de har brødleverandøren jeg vil ha og salamien mannen min vil ha. Greie priser og trumf.

Handler ellers på Obs! en gang i uka, derfra tar jeg med meg tilbudsvarene, de har mange gode tilbud. Litt dyre på hyllevarene ellers så det unngår jeg å handle der.  Greit med coop-kort, sparer opp en del der.

Liker Meny, men de er litt dyre. Er innom der av og til.

Rema er ok som butikk, handler litt der av og til. Nå om sommeren har de best utvalg på kylling til grillen, lårene der er gode, også handler jeg bær og frukt der når de har 30%. Irriterer meg veldig at jeg ikke f[r registrert kortet til matkontoen i fordelsprogrammet deres, bare kort tilknyttet Vips kan registreres, det er nok til at jeg handler minst mulig der.

Har fire barn og bruker vannvittig mye penger p[ mat, fordelsprogrammene gir faktisk tusenlapper i [ret og m[ fungere.

Anonymkode: 0797c...9b2

Skrevet

Meny, størst og best utvalg, klart best kvalitet

Anonymkode: 66bfc...b8f

Skrevet

Ingen spesiell. De har forskjellige varer i de forskjellige butikkene. Jeg drar gjerne innom både Spar, COOP Extra, Kiwi og Rema 1000 når jeg er på dagligvaretur. Da får jeg alt jeg trenger.

Anonymkode: d2728...e19

Skrevet

Liker dagligvarer? Jesus i åkeren noe så kjedelig. Og alle har det samme tilbudet. 

Anonymkode: 5f3a3...d1e

Skrevet

Rema på 1 plass.   kiwi på 2 plass. Bunnpris på 3 plass. Tenker mest på pris 

Anonymkode: 18df7...9fc

Skrevet

Er nok Meny jeg liker best, nære meg, så er det de som har best utvalg, og best frukt og grønnsaker. Jeg er og veldig glad for muligheten til å bestille på nett, da jeg ikke har bil, og er kronisk syk.

Anonymkode: c7b92...76e

Skrevet

Kiwi er den kjeden jeg handler mest i, den er nærmest der jeg bor, har fin frukt og grønnsaker, er billigst og har hyggelige og hjelpsomme ansatte.

På Meny og Spar handler jeg stort sett når det er 10 kroners tilbud eller andre gode tilbud, eller jeg skal ha noe som ikke er å få på Kiwi. Liker butikkene og utvalget, men synes de begge er for dyre. Liker og at de har selvbetjeningskasser så det tar sjelden noe særlig lang tid i kø der.

Anonymkode: d71f4...e9f

Skrevet

Kiwi. Her er de best på frukt og grønt, butikken er ren, trivelig betjening og greit med parkering. Coop Extra som en god nummer 2. 
Rema er på bunn. Dårlig frukt og grønt, kjipt utvalg og rotete butikk. Handler kun kaffe på Rema. 

Bunnpris handler jeg aldri på. På grunn av beliggenhet. Meny har vi ikke 

Anonymkode: 2cf45...ecb

Skrevet

Kiwi mest så meny. 

det jeg lurer på er hvorfor er alltid frukt og grønt er i begynnelsen av butikken. Ofte da jeg går på butikken vet jeg ikke helt hva jeg skal ha til middag (tror det er mange som meg). Da må jeg finne proteinet først som regel så går helt i enden av butikken for å så gå tilbake til grønnsakene. 

Anonymkode: 70b49...5f3

Skrevet

Går oftest på Mega. Det er nærbutikken min, og de har post i butikk. I tillegg er det utrolig hyggelige og hjelpsomme ansatte, som jeg kjenner ganske godt etter hvert. God utvalg og hyggelig sted.

Nest høyest på lista kommer Kiwi. Gode priser, greit utvalg, helt ok ansatte. Det er på Kiwi og Extra vi storhandler, og noen ganger Rema.

Men i hverdagen for å kjøpe noen få ting så er det Mega som gjelder ❤️

Anonymkode: a793c...004

Skrevet

Meny for sitt utvalg, kvalitet og ryddige butikk. Dit går man når man skal ha noe som er mer sjelden.
Coop Mega for sitt utvalg. De har også ofte mye i 40% disken. 

Rema 1000 for prisene og utvalget. Du får bra kvalitet for billig penge. 

Kiwi for prisene. Her får du det rimeligste, alt andre butikker også har finner du som regel billigst hos Kiwi. Men utvalget kan være begrenset.

Anonymkode: 5c6bb...601

Skrevet
On 6/14/2021 at 12:16 PM, Anonym bruker said:

Selv må jeg nok si Rema 1000. Jeg vil gi dem terningkast fem basert på pris, utvalg, friske grønnsaker, vareplassering osv. Meny kommer på en god andreplass, men jeg syns de er litt dyre. 

Hva er deres favoritt, og hvorfor?

Anonymkode: fca08...a98

Coop Extra og meny, mest pga utvalget, de får begge 6er. Kiwi er etter de og får en 4er, Rema 1000 kommer sist pga de har lite utvalg i forhold til de 3 andre har, i alle fall her jeg bor. rema får en sterk 2er

Anonymkode: abc91...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...