Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Sitter her etter endt arbeidsforhold og kan sikkert se langt etter attest. Jeg er helt fortumlet og får ikke helt tak på hva som har skjedd. Alt er så uvirkelig. Jeg har fått en knyttneve i psyken, for jeg har gitt alt jeg har og mer til i jobben. Att på til har jeg fortsatt å stille opp og gi alt selv om devalueringen ble mer og mer tydelig. Jeg har en erfaring fra før utenom arbeidsliv og skjønte den gangen at dette må man ikke sloss mot. Man må legge ballen død og trekke seg vekk. Noen med erfaringer? Ville dere kjempet for å få jobben tilbake med en sånn sjef eller lappe psyken i hop på dagpenger. Anonymkode: 90ad7...e36
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Fikk du sparken? Anonymkode: 61b37...419
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Jeg ville funnet meg en ny jobb. Å ha slike ledere er forferdelig. A bad system will beat a good person every time. Dette sitatet traff meg veldig når vi hadde veiledning fra en ekstern. Det nytter ikke å være flink og produktiv når ledelsen motarbeider deg. Jeg hadde heldigvis lang erfaring før denne forferdelige sjefen, så jeg klarte å forstå at problemet ikke lå hos meg. I neste jobb var det igjen uproblematisk med ledelse, kjempedeilig Anonymkode: c8b84...aa4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Jada, flere ganger. Enten har sjefen fått sparken (de gangene man er flere som ser det samme) eller så har jeg sluttet. Heldigvis lenge siden nå. Finner man en bra sjef så bør man slå seg til. Anonymkode: b8984...880
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har vært utsatt for rasistisk, passiv-aggressiv og psykopatisk sjef. Først trodde jeg at feilen lå hos meg, da jeg har vært gjennom mye mobbing og hadde kommunikasjonsutfordringer da jeg var ungdom. Men etter å ha snakket med andre på min daværende arbeidsplass, pluss noen av hennes tidligere ansatte en annen plass, skjønte jeg at feilen lå hos henne. Vi var fire unge spesialister som sa opp etter hverandre over en periode på tre måneder. Hun har byttet fem stillinger etter det, og etterlot seg dårlig inntrykk i alle jobbene. På min nåværende arbeidsplass hadde jeg en god leder da jeg startet. Så, mens jeg var i permisjon, kom en ny leder som begynte med samme takter som den jeg hadde i min gamle jobb. Jeg tok tak i det med en gang og gikk imot. I motsetning til den gamle lederen, hadde denne dama vilje til å føre dialog. I dag har vi veldig godt forhold, selv om det skinner gjennom noen ganger at hun kan være hensynsløs. Vi har et godt arbeidsmiljø her, og jeg er den samme som jeg har vært hele livet. Men det som er farlig med psykopatene, er at de gjør alt for å overbevise deg om at det er DU som er problemet, for å avlede fokuset fra seg selv. Anonymkode: e4f99...1a2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Ja, mannen har. Det er helt merkelig å se en person som alltid har hatt god selvtillit og enorm arbeidskapasitet forsvinne inn i en usikkerhet hvor selv stemmen gikk fra autoritær og fast til lavmælt og spe. Hvis ikke dere er flere og dere har ledelse over som tar tak, kom deg vekk så fort som mulig for din egen del. Anonymkode: 64290...cef
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Ja. Og ett råd: kom deg unna og jobb med å bygge opp deg selv. Vi er fem ansatte som har trengt psykologhjelp etter å ha hatt han som sjef. I forhold til attest kan du kanskje alliere deg med en av de andre lederne/ansatte du har jobbet tettest med i stedet? Anonymkode: 4e91e...06a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Var utplassert et sted der jeg mistenkte med en gang at han var det og jeg kan tenke på han nå. Han er den eneste av sjefene jeg har som jeg kan tenke er det. Jeg var tross alt bare utplassert da, men syntes han var så ekkel, æsj! Jeg fryser bare jeg tenker på han. Han kunne ikke la meg være i fred, alltid komme bort og skryte av meg. Jeg ble utnyttet på plassen. En utplasseringselev blir gjerne det. Jeg ble satt til vasking av alt, mens de ansatte satt og snakket. Det ble så fint og hele pakka, og så kunne jeg ta litt her og der i tillegg når jeg likevel holdt på. En dag spurte jeg han etter noe, og da skulle han såklart ikke være medgjørlig, men Ok da, liksom. Men det var så tydelig at her var jeg på jobb og kunne ikke bare ta det som et selvfølge at jeg skulle få fri en dag (husker ikke helt hva jeg spurte om). Snakket med en annen ansatt der, hun sa hun merket det samme. Hun begynte å prate om han først. Han hadde visst slått moren til barna sine og slik. Æsj, ekkel fyr. Han smilte HELE TIDEN og. Anonymkode: 4ac07...c22
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Var utplassert et sted der jeg mistenkte med en gang at han var det og jeg kan tenke på han nå. Han er den eneste av sjefene jeg har som jeg kan tenke er det. Jeg var tross alt bare utplassert da, men syntes han var så ekkel, æsj! Jeg fryser bare jeg tenker på han. Han kunne ikke la meg være i fred, alltid komme bort og skryte av meg. Jeg ble utnyttet på plassen. En utplasseringselev blir gjerne det. Jeg ble satt til vasking av alt, mens de ansatte satt og snakket. Det ble så fint og hele pakka, og så kunne jeg ta litt her og der i tillegg når jeg likevel holdt på. En dag spurte jeg han etter noe, og da skulle han såklart ikke være medgjørlig, men Ok da, liksom. Men det var så tydelig at her var jeg på jobb og kunne ikke bare ta det som et selvfølge at jeg skulle få fri en dag (husker ikke helt hva jeg spurte om). Snakket med en annen ansatt der, hun sa hun merket det samme. Hun begynte å prate om han først. Han hadde visst slått moren til barna sine og slik. Æsj, ekkel fyr. Han smilte HELE TIDEN og. Anonymkode: 4ac07...c22 Sjefen din er ikke psykopat selv om han ikke gir deg fri når du ber om det. Sjefen din trenger heller ikke være psykopat selv om han er en drittsekk. Anonymkode: d19a3...2df
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Skrevet 14. juni 2021 Ja, jeg hadde en psykosjef som var ute etter meg konstant og fikk meg til å tvile på meg selv og hva jeg kunne, mista rett og slett hele selvtiliiten. Jeg gikk med oppsigelsen i lomma i et par uker fordi jeg hadde virkelig ikke lyst til å slutte, for jeg hadde fantastiske arbeidskollegaer. Den dagen jeg bestemte at nok var nok og at jeg måtte si opp dagen etter, så sa sjefen min opp før meg, så da ble det ingen oppsigelse på meg. Anonymkode: 0889c...ce0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Ja, jeg har! Kvinnelig avdelingsleder. Hun lyver, setter folk opp mot hverandre, tar fra ansatte arbeidsoppgaver.... Og selv er hun udugelig både mht ledelse og andre arbeidsoppgaver hun har. Hun forstår svært lite, og svarer med gjentagelser og innøvde "mantraer". Offentlig bedrift, og helt utrolig at hun har fått holde på i 4 år, fra hun ble ansatt. Det har vært sendt varsler, Bedriftshelsetjeneste har vært innkoblet, hun har fått bekymringsfulle score ang ledelse på ikke mindre enn tre arbeidsmiljøundersøkelser.... Likevel får hun fortsette. Eller; det er vanskelig å kvitte seg med henne eller omplassere henne. Hun er tydelig psyk, alle på avdelingen ser dette klart og tydelig. Men hun får altså fortsette å ødelegge dyktige arbeidstakere, som etterhvert har fått seg nye jobber. Så ja, tror på utsagnet at psykopater og folk med narsisistik personlighet trekkes mot lederstillinger. Anonymkode: 43717...66a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg har! Kvinnelig avdelingsleder. Hun lyver, setter folk opp mot hverandre, tar fra ansatte arbeidsoppgaver.... Og selv er hun udugelig både mht ledelse og andre arbeidsoppgaver hun har. Hun forstår svært lite, og svarer med gjentagelser og innøvde "mantraer". Offentlig bedrift, og helt utrolig at hun har fått holde på i 4 år, fra hun ble ansatt. Det har vært sendt varsler, Bedriftshelsetjeneste har vært innkoblet, hun har fått bekymringsfulle score ang ledelse på ikke mindre enn tre arbeidsmiljøundersøkelser.... Likevel får hun fortsette. Eller; det er vanskelig å kvitte seg med henne eller omplassere henne. Hun er tydelig psyk, alle på avdelingen ser dette klart og tydelig. Men hun får altså fortsette å ødelegge dyktige arbeidstakere, som etterhvert har fått seg nye jobber. Så ja, tror på utsagnet at psykopater og folk med narsisistik personlighet trekkes mot lederstillinger. Anonymkode: 43717...66a Samme historie her. Hun ble omsider sparket oppover i systemet og forsvant brått til en lavere stilling i en nabokommune. Anonymkode: 87b65...04d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (På 14.6.2021 den 19.28): Ja, jeg hadde en psykosjef som var ute etter meg konstant og fikk meg til å tvile på meg selv og hva jeg kunne, mista rett og slett hele selvtiliiten. Jeg gikk med oppsigelsen i lomma i et par uker fordi jeg hadde virkelig ikke lyst til å slutte, for jeg hadde fantastiske arbeidskollegaer. Den dagen jeg bestemte at nok var nok og at jeg måtte si opp dagen etter, så sa sjefen min opp før meg, så da ble det ingen oppsigelse på meg. Anonymkode: 0889c...ce0 Det er flere psykopater blant leger enn i noe annet yrke. Det kan jeg skrive under på! Har vært borti en del av disse. De tar seg friheter til å dikte opp ting om meg i journalen, dette har jeg sett flere eksempler på. Har også flere i familien som er ekte psykopater, det eneste som driver dem er å gjøre livet mitt til et helvete. Som de lyver! Heldigvis har den ene psykopaten så lav IQ at løgnene var utrolig lett å gjennomskue. Forsøkte seg både på å få meg tvangsinnlagt og anmelde meg så mange ganger at det ble rettsak. Jeg vant! Han hadde ingenting på meg. Anonymkode: 6c248...8ae
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 Dere slenger rundt dere med at sjefen er psykopat - men sannheten er at dere antakelig ikke er spesielt gode arbeidstakere eller spesielt attraktive som mennesker, så at dere får motbør blir for mye for dere. Sjefen din kan si nei, kan beordre deg til oppgaver eller ta dem fra deg, uten at det er noe som helst galt med det. Dra hodet ut av navlen. Og dere som stadig møter på sjefer som er så gale - ta en titt i speilet. Den eneste konstante faktoren her er dere selv. Anonymkode: b7cf2...717
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Dere slenger rundt dere med at sjefen er psykopat - men sannheten er at dere antakelig ikke er spesielt gode arbeidstakere eller spesielt attraktive som mennesker, så at dere får motbør blir for mye for dere. Sjefen din kan si nei, kan beordre deg til oppgaver eller ta dem fra deg, uten at det er noe som helst galt med det. Dra hodet ut av navlen. Og dere som stadig møter på sjefer som er så gale - ta en titt i speilet. Den eneste konstante faktoren her er dere selv. Anonymkode: b7cf2...717 Det er forskjell på sjefer som gjør som de skal (som de eksemplene du ramser opp over) og sjefer som driver aktiv psykisk nedbryting av arbeidstakerne. Stor forskjell. Anonymkode: 4e91e...06a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 Ja. Styrer i menighetsbarnehage på Oslo Vest. Grusom dame. Høyt konfliktnivå med ansatte og foreldregruppen. Dette løste hun elegant ved å ansette diverse familiemedlemmer fra hjemlandet sitt. Anonymkode: 85fd3...831
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dere slenger rundt dere med at sjefen er psykopat - men sannheten er at dere antakelig ikke er spesielt gode arbeidstakere eller spesielt attraktive som mennesker, så at dere får motbør blir for mye for dere. Sjefen din kan si nei, kan beordre deg til oppgaver eller ta dem fra deg, uten at det er noe som helst galt med det. Dra hodet ut av navlen. Og dere som stadig møter på sjefer som er så gale - ta en titt i speilet. Den eneste konstante faktoren her er dere selv. Anonymkode: b7cf2...717 Jeg har møtt min andel av ansatte som hevder sjefen er psykopat uten grunnlag, så for all del, det skjer det også. Men det finnes sjefer også i den gruppen. Jeg kan gi deg ett eksempel. En sjef som pekte seg ut en hakkekylling, når den sluttet ble det en ny. Kunne finne på å sende den ansatte til grossisten for å hente ut deler til en jobb, ringe grossisten mens den ansatte var på vei dit og ga de beskjed om å ikke levere ut noe til den ansatte. Utrolig pinlig og ydmykende for både ansatt og grossist når den ansatte dukket opp for å hente. Det er en ganske syk ting å gjøre, spesielt når det er gjentakende og mot nyansatte som ikke har samme nettverk som en veteran. Det er bare ett eksempel på oppførsel til leder. Anonymkode: 64290...cef
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Dere slenger rundt dere med at sjefen er psykopat - men sannheten er at dere antakelig ikke er spesielt gode arbeidstakere eller spesielt attraktive som mennesker, så at dere får motbør blir for mye for dere. Sjefen din kan si nei, kan beordre deg til oppgaver eller ta dem fra deg, uten at det er noe som helst galt med det. Dra hodet ut av navlen. Og dere som stadig møter på sjefer som er så gale - ta en titt i speilet. Den eneste konstante faktoren her er dere selv. Anonymkode: b7cf2...717 På en arbeidsplass der samtlige arbeidstakere opplever sjefen som psykopat, er nok ikke de ansatte som er problemet. Ja, sjefen kan si nei, gi ordrer eller ta oppgaver fra deg. Men sjefens handlinger skal ha legitim begrunnelse. De kan ikke ta fra deg oppgaver du utfører raskt og profesjonelt fordi de ikke liker deg eller beordre deg til noe bare for å plage deg. Av de ni sjefene jeg har hatt i mitt liv, har jeg opplevd to slike. Så nei, det er nok ikke jeg som er problemet. Anonymkode: e4f99...1a2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg har møtt min andel av ansatte som hevder sjefen er psykopat uten grunnlag, så for all del, det skjer det også. Men det finnes sjefer også i den gruppen. Jeg kan gi deg ett eksempel. En sjef som pekte seg ut en hakkekylling, når den sluttet ble det en ny. Kunne finne på å sende den ansatte til grossisten for å hente ut deler til en jobb, ringe grossisten mens den ansatte var på vei dit og ga de beskjed om å ikke levere ut noe til den ansatte. Utrolig pinlig og ydmykende for både ansatt og grossist når den ansatte dukket opp for å hente. Det er en ganske syk ting å gjøre, spesielt når det er gjentakende og mot nyansatte som ikke har samme nettverk som en veteran. Det er bare ett eksempel på oppførsel til leder. Anonymkode: 64290...cef Jeg har hatt en slik kvinnelig sjef som gikk målrettet etter unge, dyktige kvinnelige medarbeidere og prøvde å gjøre dem til støv. Misunnelse, antar jeg. Hun brukte blant annet rasistiske argumenter, shamet en alenemor for å være nettopp det og så videre. Anonymkode: e4f99...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå