Gå til innhold

Velge ny sekk til førsteklassingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valgte en beckmann classic sekk for et par mnd siden. 
Nå har de to andre bestevenninnene valgt seg en annen sekk. Ganske lik bare nye modell. Vi har Classic men når har de valgt air flex eller hva den heter. 
Selvfølgelig vil jo vår jente ha lik 🥴

Anonymkode: 2829d...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du vittig? 
Tenker du seriøst at førsteklassingen skal få EN TIL skolesekk fordi venninnene har en annen enn hun selv valgte for litt siden? Fordi hun har lyst på?

Herrejesuspåsykkel!

Er det ditt første barn dette her? 
Du kommer til å få det tøft.. 

Anonymkode: 25dec...068

Skrevet

Her går alle med den oransje de fikk fra kommunen.. 

Anonymkode: ce5bf...06c

Skrevet

Joda, vårt første og eneste. 
Vi syr nok puter under denne jenta her, men d får så være. Hun er nettopp ferdig med siste cellegiftkur, så veien til skolestart har vært alt annet enn lett. 

Skrevet

Hvis dere har for mye penger, så bare kjøp ny sekk og gi den første til Hjelp oss å hjelpe. Da gleder du både ditt barn og et annet barn som ellers ikke ville fått ny sekk til skolestart. :)

Anonymkode: b7106...d8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi syr nok puter under denne jenta her, men d får så være. Hun er nettopp ferdig med siste cellegiftkur, så veien til skolestart har vært alt annet enn lett. 

Hva er spørsmålet, eller var det ikke ett spørsmål? 😊Om du vil kjøpe en ny sekk, gjør det. Ingen her inne kjenner historien til ditt barn, ingen vet om hun er bortskjemt drittunge eller en skjønn liten sommerfugl. Du sier hun har vært/er  syk, dette var trist å høre. Jeg håper hun har det bedre nå, og at hunner frisk❤️. Gjør det du/dere har lyst til❤️

Anonymkode: 5ccbb...862

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hun trenger fortsatt ikke å bli bortskjemt. Hun har en god nok sekk som hun fint kan bruke😊

Anonymkode: ed296...09c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke alle kommuner som deler ut slike sekker. 

Anonymkode: ea80b...de3

Skrevet

Vet du, HI, jeg tror faktisk jeg ville vurdert å enten bytte til den Air-sekken og heller gitt bort/solgt den andre, eller kjøpe tur-/gym-sekken i tillegg. 

Min datter begynte på skolen i år og har en Classic-sekk. Den veier 1,9 kg, mens jeg ser at den nye Air-sekken veier 1 kg. Classic-sekken blir faktisk ganske tung på feks turdager og andre dager da de skal ha med ekstra utstyr til eller fra skolen. 

Den gym/tursekken er genial til bruk på turdager på skolen. Den koster 349 kr og veier bare 350 g. Datteren vår elsker den og bruker den både på turdagene og på trening. 

Anonymkode: ea80b...de3

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det var selvsagt veldig trist å høre, og jeg forstår at det påvirker flere aspekter i oppdragelsen. Det er helt naturlig at det er vanskeligere å være streng med et barn som er eller har vært syk og har det tungt og vanskelig. Håper det går bra med jenta di framover!❤️

Jeg tror likevel det vil være viktig at dere tenker litt over hvordan dere ønsker at hun skal bli formet hva gjelder overøsing av materielle gleder. Her kan dere helt sikkert få hjelp og veiledning fra Kreftforeningen, da dette nok er en problemstilling mange i lignende situasjon har vært gjennom tidligere. Forståelig nok! Barn er til syvende og sist ikke tjent med å bli for bortskjemt materielt, men heller ikke å alltid få viljen sin, selv om veien dit er aldri så forståelig. 

Anonymkode: 25dec...068

Skrevet

Jeg hadde kjøpt den nyeste sekken, altså Air, uansett forhistorie. Den er bedre og hun skal ha den i to år. De færreste kjøper ny sekk til 2. klasse bortsett fra der de får den grusomme orange sekken. 
Gi ev. bort sekken til noen som trenger den. Ev. selg den på finn. 
Ønsker alt godt for jenta di, og er helt sikker på at dette valget og mange andre vil være aktuelle for mange av oss uansett bakgrunn. 
En annen gang blir det nei. Sekken som skal på ryggen hver dag i to år er ja. 

Anonymkode: 91ca0...4ff

Skrevet

Mitt barn går også på cellegift (ikke kreft), men kan ikke skjemme dem bort likevel. Som 1klassing fikk ungen en pent brukt sekk fra finn.no. 

Om du ikke kan levere tilbake/bytte sekken, ville jeg latt barnet bruke den dere alt har valgt ut. 

Anonymkode: d5362...9fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Og hvordan er det relevant for hi?

Anonymkode: 16885...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...