Gå til innhold

Trist å vite hvor lite man betyr for andre!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I dag føles ting litegranne bedre. 

Jobb og hverdagen er her igjen. 

Men det å være alene om alt er slitsomt. Lite penger og alt ansvar om alt alene og ta stilling til alt med barn. 

Savner en kjæreste og det det innebærer med å ha en som bryr seg litt ekstra og ikke minst kos, nærhet og sex, 

Anonymkode: ceef3...7a0

Og ingen kommentarer her gjør det ikke bedre!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hahahaha. Har vært der. Folk har andre ting enn å bare lese her inne hele tiden. Selv om man ikke skulle tro det. Jeg føler deg, du har negative energier. Slik er det for meg også når jeg har det, det er som om man frastøter seg alt. 
Det dummeste du gjør er å drikke deg full alene. Det forskyver bare problemet. Du takker deg selv de dagene du våkner og ikke er fyllesyk. Deretter så vet jeg ikke så mye om deg. Men er du needy, syter og klager så får du ikke venner. Vet det er ikke lett. Jeg vet ikke hva dine forutsetninger er. Men jeg har erfart at vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg. 
Jeg har selv slitt med depresjon, en sykdom som gjør deg ekstremt selvsentrert. De som var interessert i kontakt med meg gir meg det ikke lenger. Jeg var for egoistisk. Jeg hadde fokus på helt andre ting. Jeg så dem ikke, de betydde ikke noe, nå som depresjonen delvis har lettet har jeg fått litt mer interesse for dem igjen, men jeg kan ikke bare skrive at nå er jeg plutselig klar, det må skje naturlig. Jeg har sjans til å møte dem i sommer så vi får se hvordan det blir. 
Og skal man få venner må man ha noe felles. Jeg vet altfor godt hvordan dette er, å bare gå alene og se på at andre har det gøy, mens du selv bare eksisterer. Ikke prøv å få venner når du er der... det lukter depresjon og du kan ikke få venner bare for å ha venner. Da kan du nesten like gjerne betale for å ha en venn. Ekte venner er de du får gjennom felles interesse og mål. Men hva som er venner er kanskje forskjellig fra person til person. Det klarer seg kanskje også med bekjente. 

Anonymkode: 0eb64...4e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hva slags kommentarer er det du vil ha da? Min kommentar var ikke bra nok den heller tydeligvis.

Anonymkode: a6e09...6f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.6.2021 den 2.59):

Vet hvordan du har det hi, er i samme situasjon selv. :klem:

Anonymkode: a6e09...6f7

Takk 🥰 Kjipt å ha det sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hahahaha. Har vært der. Folk har andre ting enn å bare lese her inne hele tiden. Selv om man ikke skulle tro det. Jeg føler deg, du har negative energier. Slik er det for meg også når jeg har det, det er som om man frastøter seg alt. 
Det dummeste du gjør er å drikke deg full alene. Det forskyver bare problemet. Du takker deg selv de dagene du våkner og ikke er fyllesyk. Deretter så vet jeg ikke så mye om deg. Men er du needy, syter og klager så får du ikke venner. Vet det er ikke lett. Jeg vet ikke hva dine forutsetninger er. Men jeg har erfart at vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg. 
Jeg har selv slitt med depresjon, en sykdom som gjør deg ekstremt selvsentrert. De som var interessert i kontakt med meg gir meg det ikke lenger. Jeg var for egoistisk. Jeg hadde fokus på helt andre ting. Jeg så dem ikke, de betydde ikke noe, nå som depresjonen delvis har lettet har jeg fått litt mer interesse for dem igjen, men jeg kan ikke bare skrive at nå er jeg plutselig klar, det må skje naturlig. Jeg har sjans til å møte dem i sommer så vi får se hvordan det blir. 
Og skal man få venner må man ha noe felles. Jeg vet altfor godt hvordan dette er, å bare gå alene og se på at andre har det gøy, mens du selv bare eksisterer. Ikke prøv å få venner når du er der... det lukter depresjon og du kan ikke få venner bare for å ha venner. Da kan du nesten like gjerne betale for å ha en venn. Ekte venner er de du får gjennom felles interesse og mål. Men hva som er venner er kanskje forskjellig fra person til person. Det klarer seg kanskje også med bekjente. 

Det er gjerne det som er sånn du sier. Jeg hadde hatt behov for en venn, men de vil egentlig ikke ha meg som jeg er. De vil ha noen på sitt beste og når man ikke har det bra så vil de ikke ha meg. Folk vil ikke ha folk som er lei aeg og deprimert i livet sitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/addiction-and-recovery/201907/stop-seeking-validation-others
les dette. Om engelsken din ikke er god nok, bruk Google translate til å oversette til norsk.

Anonymkode: 8dc4c...57d

Var ikke alt jeg skjønte her. Ikke så god i engelsk. Skjønte hovedtrekkene tror jeg. 

Jeg skulle ønske folk brydde seg om meg, men jeg er gjerne motsatt. Vil ikke ta kontakt og er lei meg for meg selv. Og sier til meg selv at jeg skjønner hvorfor folk ikke vil ha noe med meg å gjøre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var ikke alt jeg skjønte her. Ikke så god i engelsk. Skjønte hovedtrekkene tror jeg. 

Jeg skulle ønske folk brydde seg om meg, men jeg er gjerne motsatt. Vil ikke ta kontakt og er lei meg for meg selv. Og sier til meg selv at jeg skjønner hvorfor folk ikke vil ha noe med meg å gjøre.

Du må vise andre at du bryr deg om dem før du kan forvemte at de skal ta kontakt med deg.

Anonymkode: f01db...5f5

Skrevet

Jeg skal gjøre sånn at andre slipper å plages av meg og holde meg selv. Helt sikkert det beste ingen bryr seg allikevel! 

Skrevet

Vel, det er du som må gjøre deg betydningsfull for andre. Ja, det krever en del, men det er jo verdt det. Det er ikke mulig å cruise gjennom livet uten å bidra selv og bare sutre, og synes synd på seg selv.

Vær god mot deg selv en periode først. Så begynner du å utvide, altså være god mot andre.

Anonymkode: a5cd7...e23

Skrevet

Jeg ser på de jeg har i livet som betyr noe for meg og mange andre. Felles for dem er at dem byr på seg selv og viser interesse for andre. De får andre til å føle seg bra også. Inkludert meg, derfor blir det til at jeg bryr meg om dem også. 
Jeg vet jo ikke med deg, men jeg forstår egentlig hvorfor jeg selv ikke har venner og vil tro det samme kan gjelde deg. Du har ikke gitt noe tilbake til folk, du er den som gjerne skal ha men ikke gi selv. Men du ser det ikke bare. Du bryr deg mest sannsnylig ikke, du viser ikke interesse nok og tenker kanskje mest på dine egne problemer, selv om prøver å følge med på hva de sier så faller du ut i perioder og får ikke med deg alt, dette merker de og går lei. Selv om du ikke mener noe vondt med det. De har kanskje nok av venner også så de trenger ikke deg, da er det lettere å bare overlate deg til deg selv og håpe at du har andre som kan ta seg av deg så de slipper å bruke tid på dine problemer. Det er ikke fordi de er slemme, men de mangler forståelse for din situasjon fordi de ikke har vært der selv. Det er så mye lettere å bare fade deg ut enn å prøve å forstå. Har selv hatt ei venninne som ALLTID hadde et nytt problem i livet når vi møttes, ALLTID. Lånte henne alltid penger, gikk ikke an å planlegge med henne fordi hun hadde alkohol og pengeproblemer. Bare rot. Og jeg hadde mine egne problemer, så klart var det lettere å bare fade henne vekk da og omgås folk som var mer stabile. 
Folk vil være blandt folk som gjør en glad og oppløftet, ingen orker folk som drar deg ned i søla. For de kommer liksom ikke opp av søla av at du drar dem opp heller, men du blir selv dratt med ned. 

Skrevet

Beste rådet er egentlig å holde seg for seg selv. 

Skal prøve på det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skal prøve på det. 

Det er ikke det rådet du får.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skal prøve på det. 

Ja, hvis du ikke evner å gi av deg selv, skape relasjoner og selv være et medmenneske eller venn, så er det greit å bare holde seg for seg selv. For en ting er sikkert: om du jabber ivei på denne måten til folk rundt deg er du en pest og en plage! Gjør som vi andre må: ta deg selv i nakken og oppfør deg!!

Anonymkode: a32c5...06b

Skrevet
Pobie skrev (På 13.6.2021 den 5.47):

Du sitter jo og tenker på deg selv du og. Da kan du vel ikke klandre alle andre for å gjøre det samme? Kom deg ut av boblen din og meld deg som frivillig en plass. 

👆👆 Dette!

Bli betydningsfull for andre ❤. Vær et forbilde! Mange mennesker som har det som deg. Og tenker akkurat slik som deg.

Anonymkode: 1a9e1...f13

Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg tror ikke jeg har noe å tilby andre. For tiden er det mest gråting, lyst å sove og gjøre det jeg må som jobb, lage mat og det som må gjøres med barn. 

Hvor er det blitt av den livsglade dama/jenten jeg var? 

Føler jeg er blitt bitter og livet er absolutt ikke blitt som jeg ønsket. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må ærlig si at jeg tror ikke jeg har noe å tilby andre. For tiden er det mest gråting, lyst å sove og gjøre det jeg må som jobb, lage mat og det som må gjøres med barn. 

Lett for andre å si bare gjør sånn. 

Og når du i tillegg føler at folk ikke ønsker deg hva er motivasjonen da? 

Skrevet

Snakk med legen din.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du har jo svaret i første setningen. Du har ikke noe å tilby. Ikke nå isåfall. 

Skrevet

Men HI, hva gjør du for at andre skal sette pris på deg? Når ringte du noen sist? Når overrasket du noen med besøk, eller kake, eller en klem? 

Byr du på deg selv eller sitter du hjemme i din egen hule og synes verden er dum som ikke kommer til deg? 

Anonymkode: 3883a...167

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men HI, hva gjør du for at andre skal sette pris på deg? Når ringte du noen sist? Når overrasket du noen med besøk, eller kake, eller en klem? 

Byr du på deg selv eller sitter du hjemme i din egen hule og synes verden er dum som ikke kommer til deg? 

Anonymkode: 3883a...167

Jeg prøver med de få jeg ha å spørre om tur eller ut å spise eller besøk, men ser ofte det går en vei. At det er jeg som spør. De sier gjerne ja, men det er helt ærlig demotiverende. For da tenker jeg vil de egentlig? 

Nå sitter jeg i min egen hule og synes synd på meg selv skal være såpass ærlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg prøver med de få jeg ha å spørre om tur eller ut å spise eller besøk, men ser ofte det går en vei. At det er jeg som spør. De sier gjerne ja, men det er helt ærlig demotiverende. For da tenker jeg vil de egentlig? 

Nå sitter jeg i min egen hule og synes synd på meg selv skal være såpass ærlig. 

Skjønner godt at folk avslår, jeg hadde ikke hatt det minste lyst til å tilbringe et eneste kvarter sammen med en sutrende, selvsentrert kverulant som du virker som.

Få nesa ut av navlen og innse at DETTE er voksenlivet! Tror du vi andre går rundt som prinsesser og blir tilbedt? Tror du det, er du i tillegg stokk dum! Se til å ta deg selv i nakken, gjør det vi andre gjør: vask hus eller rydd klesskap, og slutt med dette barnslige JEG, JEG, JEG!!!

Skrevet

Takker. Skjønner hva folk synes om meg! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takker. Skjønner hva folk synes om meg! 

Slutt! SLUTT med det selvmedlidende tullet! Ingen bryr seg om å "synes" noe om deg, eller andre. Å du har helt rett: du betyr lite for andre! Du har ingenting å bidra med, derfor er du kun en plage med dette idiotiske gnålet ditt. Som voksne folk har vi nok å stå i med, jobb, familie, hus som skal ivaretas osv. Så lenge du ikke bidrar i omgang med andre, betyr du null! 

Skrevet
On 6/13/2021 at 12:36 AM, Anonym bruker said:

Tenker venner, familie og menn. 

Føler meg usynlige og at jeg ikke betyr noe for noen. Folk har nok med sitt. 

Lurer på hvor lang tid det hadde tatt dersom jeg ikke ga noe lyd. 

Drikker og er lei meg 😢

ikke kjæreste, lite venner og familie. 

åh herre , stakkars deg da

Anonymkode: b0f33...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...