Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #26 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes nå det er helt unødvendig å spise is og drikke saft på streikevakt. Nå ble heldigvis streiken nettopp avblåst, takk gud for det. Anonymkode: 7e18b...70c Å nei, tenk å drikke saft når de har streikevakt, noen burde ringt politiet for den forferdelige forbrytelsen som ble utøvd. Anonymkode: 905f3...c51
amandine Skrevet 7. juni 2021 #27 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): De har valgt og jobbe for den lønnen de får. Ingen som har tvinget dem til og jobbe for den lønnen. Vil de ha en annen lønn får de enten skape en arbeidsplass hvor lærerne får bedre betalt eller finne en arbeidsplass hvor lærerne får bedre betalt. Anonymkode: d6ff9...da9 "Skape en arbeidsplass hvor lærerne får bedre betalt", sier du? Du tror ikke det er dette som er poenget?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #28 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes at lærerne bør hilse hyggelig på barna, kanskje spørre hvordan det går og sånne litt koselige spørsmål. Eller slutter man å bry seg om elevene sine og bare overser dem fordi man er i streik? Da bør man i hvert fall ikke være lærer. Det koster så lite med et lite smil, et spørsmål eller et annet tegn på at man faktisk bryr seg, selv om skolen er stengt. Anonymkode: f9cf3...37d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #29 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er valgfritt å være i arbeid på en arbeidsplass man ikke trives på eller å bytte arbeidsplass. Anonymkode: d6ff9...da9 Det er jo nettopp en av grunnene til streiken🤦♀️ Hvem skal undervise barna dersom alle lærerne forsvinner til bedre betalte og attraktive jobber? Anonymkode: 107f2...c7e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #30 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes at lærerne bør hilse hyggelig på barna, kanskje spørre hvordan det går og sånne litt koselige spørsmål. Eller slutter man å bry seg om elevene sine og bare overser dem fordi man er i streik? Da bør man i hvert fall ikke være lærer. Det koster så lite med et lite smil, et spørsmål eller et annet tegn på at man faktisk bryr seg, selv om skolen er stengt. Anonymkode: f9cf3...37d Det kan lærerene gjøre mens de drikker saft. Anonymkode: 9ab61...b65
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #31 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes at lærerne bør hilse hyggelig på barna, kanskje spørre hvordan det går og sånne litt koselige spørsmål. Eller slutter man å bry seg om elevene sine og bare overser dem fordi man er i streik? Da bør man i hvert fall ikke være lærer. Det koster så lite med et lite smil, et spørsmål eller et annet tegn på at man faktisk bryr seg, selv om skolen er stengt. Anonymkode: f9cf3...37d Eh... ingen har sagt at de overser barna! Hva ER det du snakker om??! Anonymkode: e3946...4d0
Mamsemums Skrevet 7. juni 2021 #32 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg synes nå det er helt unødvendig å spise is og drikke saft på streikevakt. Nå ble heldigvis streiken nettopp avblåst, takk gud for det. Anonymkode: 7e18b...70c Hva er innafor å spise i solvarmen som streikevakt tenker du? Svett hvitost? Kjip matpakke? Kom gjerne med eksempler. Hadde det vært bedre om de gråt eller skrek? Eller ville det vært for traumatiserende for barnet ditt det også?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #33 Skrevet 7. juni 2021 Mamsemums skrev (Akkurat nå): Hva er innafor å spise i solvarmen som streikevakt tenker du? Svett hvitost? Kjip matpakke? Kom gjerne med eksempler. Hadde det vært bedre om de gråt eller skrek? Eller ville det vært for traumatiserende for barnet ditt det også? Kjære deg, de kan da ikke sitte der og spise eller drikke, de har jo streikevakt, og sånt gjør man ikke på streikevakt altså Anonymkode: 905f3...c51
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #34 Skrevet 7. juni 2021 Selv foretrekker jeg å sitte i striesekk og spise halm mens jeg har streikevakt. Anonymkode: 330e8...15d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #35 Skrevet 7. juni 2021 Mamsemums skrev (39 minutter siden): Hva er innafor å spise i solvarmen som streikevakt tenker du? Svett hvitost? Kjip matpakke? Kom gjerne med eksempler. Hadde det vært bedre om de gråt eller skrek? Eller ville det vært for traumatiserende for barnet ditt det også? Helt vanlig mat er innafor. Vannflaske, pastasalat, brødskiver. Maten trenger ikke være svett, det er fint mulig å bruke matboks med et lite kjøleelement inni. Nå gjør du deg vanskelig. Det er uansett ikke innafor å spise is og drikke saft på en mandag - det forteller vi iallefall barna, og bomsene av noen lærere kunne hatt godt av å høre etter de også. Anonymkode: 7e18b...70c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #36 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Helt vanlig mat er innafor. Vannflaske, pastasalat, brødskiver. Maten trenger ikke være svett, det er fint mulig å bruke matboks med et lite kjøleelement inni. Nå gjør du deg vanskelig. Det er uansett ikke innafor å spise is og drikke saft på en mandag - det forteller vi iallefall barna, og bomsene av noen lærere kunne hatt godt av å høre etter de også. Anonymkode: 7e18b...70c Hvem tror du at du er? Lærernes sjef? Lærerne trenger ikke høre på deg i det hele tatt, du er ubetydelig for dem. Anonymkode: 45e51...ef5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #37 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Helt vanlig mat er innafor. Vannflaske, pastasalat, brødskiver. Maten trenger ikke være svett, det er fint mulig å bruke matboks med et lite kjøleelement inni. Nå gjør du deg vanskelig. Det er uansett ikke innafor å spise is og drikke saft på en mandag - det forteller vi iallefall barna, og bomsene av noen lærere kunne hatt godt av å høre etter de også. Anonymkode: 7e18b...70c Du er så morsom. Godt jobba👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 09e64...985
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #38 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Helt vanlig mat er innafor. Vannflaske, pastasalat, brødskiver. Maten trenger ikke være svett, det er fint mulig å bruke matboks med et lite kjøleelement inni. Nå gjør du deg vanskelig. Det er uansett ikke innafor å spise is og drikke saft på en mandag - det forteller vi iallefall barna, og bomsene av noen lærere kunne hatt godt av å høre etter de også. Anonymkode: 7e18b...70c Du kødder?!?? Hvis ikke håper jeg de fæle lærerne gir barna dine is på skolen. På en tirsdag😱 Anonymkode: a7b05...0ec
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #39 Skrevet 7. juni 2021 Trollingen er tydeligvis ganske slapp i sommervarmen. Men godt forsøk likevel, HI... Anonymkode: f2157...02b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #40 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor har vi streik som virkemiddel egentlig? Arbeiderne har jo allerede mye makt i form av at de kan slutte jobben sin hvis de ikke er fornøyde med den. Anonymkode: d6ff9...da9 Dagens... Anonymkode: 54550...3c6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #41 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor har vi streik som virkemiddel egentlig? Arbeiderne har jo allerede mye makt i form av at de kan slutte jobben sin hvis de ikke er fornøyde med den. Anonymkode: d6ff9...da9 Gikk du ikke såpass på skole at du lærte om partene i arbeidslivet, om lønnsforhandlinger og virkemidler? For å være ærlig, så ser det nemlig ikke slik ut. Dette har vært pensum i samfunnsfag, nå samfunnskunnskap i nye læreplaner, på vg1 studieforberedende og vg2 yrkesfag i årevis. Anonymkode: 419ab...f7f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #42 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvem tror du at du er? Lærernes sjef? Lærerne trenger ikke høre på deg i det hele tatt, du er ubetydelig for dem. Anonymkode: 45e51...ef5 Du verken skjønner ironi eller har folkeskikk. Ingen mennesker er ubetydelige. Har man slike holdninger, bør man gå til psykolog. Anonymkode: f9cf3...37d
TheWitch Skrevet 7. juni 2021 #43 Skrevet 7. juni 2021 Jeg synes du burde flytte barnet ditt over til en dyr privatskole så kanskje du er heldig at du slipper dette "tullet" med streik og sånn. Fortrinnsvis en skole hvor lønna er så god at de ikke trenger å streike.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2021 #44 Skrevet 8. juni 2021 Vi kommer vel ikke utenom at enkelte lærere så streiken som en etterlengtet ferie. Å sitte streikevakt i sommervarmen ble nok sett på som «behagelig» fremfor å stå i undervisning. Gleden de viste overfor His barn var nok ektefølt. Anonymkode: eeba8...5d5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2021 #45 Skrevet 8. juni 2021 Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Det får være grenser for hva man skal bli krenka over ! Anonymkode: f3819...6ad
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2021 #46 Skrevet 8. juni 2021 13 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said: Selv om de trives i jobben så skal de feks ha riktig betaling for arbeidet de gjør. Vi bor i Norge. En lærer, sykepleier eller kommunalt ansatt har anstendig lønn for arbeidet. Legg til to måneders ferie for lærerne, så kan vi trygt si at de ikke har det så verst. Jeg blåser i om streikevakter spiser is. Men streik som virkemiddel er utdatert! Back to work! Anonymkode: b0c2b...a3c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2021 #47 Skrevet 8. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi bor i Norge. En lærer, sykepleier eller kommunalt ansatt har anstendig lønn for arbeidet. Legg til to måneders ferie for lærerne, så kan vi trygt si at de ikke har det så verst. Jeg blåser i om streikevakter spiser is. Men streik som virkemiddel er utdatert! Back to work! Anonymkode: b0c2b...a3c Du har ikke følgt med, forstår jeg! Anonymkode: 26334...b4b
amandine Skrevet 8. juni 2021 #48 Skrevet 8. juni 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi bor i Norge. En lærer, sykepleier eller kommunalt ansatt har anstendig lønn for arbeidet. Legg til to måneders ferie for lærerne, så kan vi trygt si at de ikke har det så verst. Jeg blåser i om streikevakter spiser is. Men streik som virkemiddel er utdatert! Back to work! Anonymkode: b0c2b...a3c Mot dumskap er det ikke noe poeng å argumentere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå