Gå til innhold

Elsker dette navnet, men....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt helt forelska i navnet Kathrine :wub: Litt for sent kanskje, var vel på 80-tallet at dette var en innertier. Ikke det at det gjør noe selvfølgelig, men mannen har sagt at alle som ble født rundt samme tid som dette navnet (tydeligvis) var veldig populært har gått i klasse/jobbet med/møtt en million andre Cathrine/Katrine/Kathrine og at han har gått lei, siden dette var så vanlig rundt der han bodde. Men jeg kjenner ingen som heter det. (vet bare om hertuginne Kate og Katrine Moholt) Vi blir nok å finne et annet navn (håper han ombestemmer seg....) men er det virkelig så vanlig?? For meg er dette ganske "eksotisk", for kjenner ingen som heter det.

Anonymkode: bbc61...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner vel tre Kathrine i dag, de er 40 år pluss/minus.

Hadde også Kathrine i klassen, og jenter med Kathrine i div sammensetninger, som Ann Kathrine, på 80-tallet. Jeg er født på 70-tallet da, så navnet ble helt klart brukt da også.

Kjenner ingen barn som heter det da, så det hadde vært koselig med en liten Kathrine på klasselisten.

Anonymkode: 4a52a...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrine er fint! Dette er et klassisk og tidløst navn, og hun vil være en av veldig få på sin alder med det navnet. Det vil være laaangt flere Emma, Ella, Olivia og Theaer (egentlig et hvilket som helst vokaltungt navn som ender på a…).

Anonymkode: 98099...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn🙂. Kjenner mange som heter Kathrine /Cathrine, alle er i 20-40 års alderen. Kjenner ingen barn som heter det, jobber i barnehage å har jobbet i over 10 år, har aldri hatt en Kathrine /Cathrine 🙂. Men hvis mannen din er lei av de så bør du vel slå det fra deg 🙂

Anonymkode: 02f4d...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to Katriner. Begge i 40-årene. Begge to er knakende kjekke og trivelige. Kaller du barnet Katrine vil det nesten med sikkerhet bli eneste Katrine i sin sammen med tre Emma’er.

Anonymkode: 7d894...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner to Katriner. Begge i 40-årene. Begge to er knakende kjekke og trivelige. Kaller du barnet Katrine vil det nesten med sikkerhet bli eneste Katrine i sin sammen med tre Emma’er.

Anonymkode: 7d894...971

sin klasse.

Anonymkode: 7d894...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese heter det, syns det er fantastisk :)
Dersom du liker det, bruk det, er det så farlig hva andre tenker?

Anonymkode: 6895f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er mer innertier nå som ungen er alene om å ha navnet, enn det var på 80-tallet 👍🏻
 

Hilsen Cathrine, som gikk under etternavnet på skolen siden vi var flere med samme navn. Eller Cathrine med C 😅

Anonymkode: e7336...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange Kathrine/Katrine /Chatrine osv, men de er alle mellom 35 og 40 :) Gøy med ny generasjon med 80 talls navn da.

Mange 80 talls navn som er fine:) 

Her i området var det ei som kalte datteren sin Vera også viste det seg at en av lærerne også het Vera:) koselig 😜Så nå er det store Vera og lille Vera.

Navnet skjemmer ingen 😁

Anonymkode: d21f7...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å velge et navn som var poppis for 40 år siden, enn et som er populært i dag.

Jeg heier også på de vanlige norske navnene som jeg personlig liker mye mer enn alle som skal hete Savannah og Othelie hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert og sterkt og tradisjonsrikt navn som funker på alle språk også.

Anonymkode: 95218...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint og normalt navn. 

Det at andre heter det samme er faktisk Helt vanlig. Det er jo ikke slik at når du møter en Anne eller Susanne så tenker du at jøss, heter DU også det?? 

 

Anonymkode: dcafa...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ganske vanlig på 80-tallet, kjenner mange som er eldre enn meg og like gammel som meg med samme navn. Jeg er født i 1989 og gikk i klasse med 2 andre som het Kathrine og Cathrine. Det gikk i surr for lærerne etterhvert.... Men i dag så tror jeg nok hun blir den eneste i sin klasse 🙂

Lykke til med navnevalg!

Hilsen Katrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2021 at 6:14 PM, Anonym bruker said:

Har blitt helt forelska i navnet Kathrine :wub: Litt for sent kanskje, var vel på 80-tallet at dette var en innertier. Ikke det at det gjør noe selvfølgelig, men mannen har sagt at alle som ble født rundt samme tid som dette navnet (tydeligvis) var veldig populært har gått i klasse/jobbet med/møtt en million andre Cathrine/Katrine/Kathrine og at han har gått lei, siden dette var så vanlig rundt der han bodde. Men jeg kjenner ingen som heter det. (vet bare om hertuginne Kate og Katrine Moholt) Vi blir nok å finne et annet navn (håper han ombestemmer seg....) men er det virkelig så vanlig?? For meg er dette ganske "eksotisk", for kjenner ingen som heter det.

Anonymkode: bbc61...3f7

Synes det er utrolig fint :) alle jeg kjenner med det navnet er 20-40 år. Kult på en liten jente

Anonymkode: fbc3f...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...