Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Kjenner det koker nå og har mistet all tillit til barnevernet. Rett borti gaten hvor jeg bor ligger det noen blokker. Jeg har hørt en del rykter om ene moren der, at hun ruser seg sammen med samboeren sin, som ikke er far til barna. I går så jeg mor og stefar gående ute med barna til mor, begge ti så jævlig ruset at de så vidt klarte å gå. Jeg ringte med en gang til barnevernsvakten og de sa de ville rykke ut med en gang og var så glad for at jeg ringte sa de. Hva ser jeg idag? Joda mor, barna og stefar utenfor blokken de bor i. Stefar tydelig ruset. Hva faen? Kjenner jeg er så sint og lei meg, stakkars unger som må leve under slike forhold og forbanna på barnevernet som lar det skje! Kommer til å sende en bekymringsmelding pr post også, noe annet man kan gjøre? Barnevernsvakten ga tydelig faen i det.. Anonymkode: 40ac5...849
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kjenner det koker nå og har mistet all tillit til barnevernet. Rett borti gaten hvor jeg bor ligger det noen blokker. Jeg har hørt en del rykter om ene moren der, at hun ruser seg sammen med samboeren sin, som ikke er far til barna. I går så jeg mor og stefar gående ute med barna til mor, begge ti så jævlig ruset at de så vidt klarte å gå. Jeg ringte med en gang til barnevernsvakten og de sa de ville rykke ut med en gang og var så glad for at jeg ringte sa de. Hva ser jeg idag? Joda mor, barna og stefar utenfor blokken de bor i. Stefar tydelig ruset. Hva faen? Kjenner jeg er så sint og lei meg, stakkars unger som må leve under slike forhold og forbanna på barnevernet som lar det skje! Kommer til å sende en bekymringsmelding pr post også, noe annet man kan gjøre? Barnevernsvakten ga tydelig faen i det.. Anonymkode: 40ac5...849 Hvorfor ringte du ikke på nytt og sa ifra om at du varslet dagen før, og at ingenting ble gjort? Anonymkode: 1637f...55f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Hvorfor ringte du ikke politiet, eller ringte barnevernsvakten på nytt i dag? Anonymkode: fb9c3...990
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Jeg ville ringt politet og også varslet lokalavisen. Lokalavisen kan ta opp det at bv ikke gjør jobben sin og kreve svar og handling. Det er forferdelig at man skal måtte gå til slike skritt, men innimellom er det eneste de forstår. Jeg ville uansett kontaktet både politi og lokalavisen i morgen, HI. I tillegg ville jeg selv forsøkt å få samtale med leder for bv. Anonymkode: 9b15b...50a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #5 Skrevet 7. juni 2021 Ring igjen Og igjen Og igjen Og igjen Det er ikke bra at bv ikke tok med seg barna, men hvem skal de sette de hos? De mangler beredskapshjem og fosterhjem i hele Norge, mange barn trenger ett nytt sted å bo. Har mor familie som kan ta barna? Om man ringer om Og om igjen, er saken sterkere og sjansen for at barna blir flyttet enda større! Det er vanskelig å flytte barn, og noen ganger trenger de riktige instansene bekreftelse på bekreftelse før de kan slå til. Anonymkode: fc6f0...939
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #6 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg ville ringt politet og også varslet lokalavisen. Lokalavisen kan ta opp det at bv ikke gjør jobben sin og kreve svar og handling. Det er forferdelig at man skal måtte gå til slike skritt, men innimellom er det eneste de forstår. Jeg ville uansett kontaktet både politi og lokalavisen i morgen, HI. I tillegg ville jeg selv forsøkt å få samtale med leder for bv. Anonymkode: 9b15b...50a Tror du virkelig media vil skrive om en konkret sak hvor naboen mente foreldrene var rusa? uten noen form for dokumentasjon? Anonymkode: 86de6...5cc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #7 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror du virkelig media vil skrive om en konkret sak hvor naboen mente foreldrene var rusa? uten noen form for dokumentasjon? Anonymkode: 86de6...5cc Media skriver akkurat hva de vil,så media hadde slukt denne saken rått! Tenk å være den eneste avisen som skriver om den saken;selvsagt hadde de sagt ja umiddelbart til å skrive om det! Tror ikke du helt skjønner hvordan media jobber jeg. Anonymkode: aedd0...820
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #8 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kjenner det koker nå og har mistet all tillit til barnevernet. Rett borti gaten hvor jeg bor ligger det noen blokker. Jeg har hørt en del rykter om ene moren der, at hun ruser seg sammen med samboeren sin, som ikke er far til barna. I går så jeg mor og stefar gående ute med barna til mor, begge ti så jævlig ruset at de så vidt klarte å gå. Jeg ringte med en gang til barnevernsvakten og de sa de ville rykke ut med en gang og var så glad for at jeg ringte sa de. Hva ser jeg idag? Joda mor, barna og stefar utenfor blokken de bor i. Stefar tydelig ruset. Hva faen? Kjenner jeg er så sint og lei meg, stakkars unger som må leve under slike forhold og forbanna på barnevernet som lar det skje! Kommer til å sende en bekymringsmelding pr post også, noe annet man kan gjøre? Barnevernsvakten ga tydelig faen i det.. Anonymkode: 40ac5...849 Det er slapt arbeid. Jeg har opplevd en lignende situasjon en gang. Da ringte jeg politiet, som tok med seg barnevernsvakta da de kom. Om de ringer politiet blir samtalen og kontakten loggført på en helt annen måte, da samtalen blir tatt opp. Så gjør heller det. Anonymkode: 4054e...bbd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Men også for å svare på spørsmålet ditt: hver eneste gang du ser en rusa voksen med ansvar for et barn, så ringer du politiet. Anonymkode: 4054e...bbd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #10 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Media skriver akkurat hva de vil,så media hadde slukt denne saken rått! Tenk å være den eneste avisen som skriver om den saken;selvsagt hadde de sagt ja umiddelbart til å skrive om det! Tror ikke du helt skjønner hvordan media jobber jeg. Anonymkode: aedd0...820 media skriver selvfølgelig ikke hva de vil, og de sluker ikke tips rått. Media er bundet av Vær varsom Plakaten, og er særdeles forsiktige når en sak involverer barn. Videre skal kilder og tips verifiseres, seriøse medier skriver ikke sladder. Kontradiksjon er et viktig prinsipp. Og i slike saker som her er skissert, hvor man man verken kan bekrefte at vedkommende var ruest, hvor man ikke kan bekrefte at barnevernvakta er ringt eller hva de evt. har gjort, så er det i praksis ingen sak. Anonymkode: 86de6...5cc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #11 Skrevet 7. juni 2021 Det kan jo gpodt hende bv har gjort noe selv om du ikke ser det. Jeg har foresten en bekjent med hofte og talefeil. Mamge har tatt ham for å være rusa selv om han hverken drikker eller bruker stoff. Det er bra du sier fra, men noen ganger er ikke alt akkurat som det ser ut for en utenforstående. Anonymkode: 8a4c5...51d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 barnvernet gir ikke beskjed hvis de gjør noe, hvis det ikke går til retten, da blir du innkalt, så kan godt hende de er på saken Anonymkode: e05bb...ee3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 7.6.2021 den 8.36): Tror du virkelig media vil skrive om en konkret sak hvor naboen mente foreldrene var rusa? uten noen form for dokumentasjon? Anonymkode: 86de6...5cc Fra ei som har jobbet i media: her er hvordan du får manipulert media: kontakt en mindre avis, som eksempelvis lokalavis. Ellers går en nettavis også bra. Der skjer det ikke så mye, så det blir fort forsidestoff. Blir det det blir det fort til at større medier også må ta saken. Selv om de ikke tar det som førstesidesak, så blir det ofte en god artikkel ut av det. Hvis du har noe du ønsker skal nå ut i media så alltid kontakt mindre media først. Anonymkode: 49aa6...6a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fra ei som har jobbet i media: her er hvordan du får manipulert media: kontakt en mindre avis, som eksempelvis lokalavis. Ellers går en nettavis også bra. Der skjer det ikke så mye, så det blir fort forsidestoff. Blir det det blir det fort til at større medier også må ta saken. Selv om de ikke tar det som førstesidesak, så blir det ofte en god artikkel ut av det. Hvis du har noe du ønsker skal nå ut i media så alltid kontakt mindre media først. Anonymkode: 49aa6...6a0 Det tror jeg fullt og fast på, ja!!! Anonymkode: 627ce...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå