Gå til innhold

Bruker dere alltid aftersun når det er sol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere ikke er blitt solbrent etter dere har vært i solen om sommeren,bruker dere forsatt aftersun likevel?

Anonymkode: 0686b...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da har jeg ikke behov for det.

Hvis jeg har vært mye ute i sol og vind, da hender det huden kan bli tørrere selv om jeg ikke blir brent, og da hender det jeg smører meg med en vanlig fuktighetskrem for kroppen.

Husker en bestemt aftersun fra min barndom, og aftersun skal lukte akkurat slik som den. Tror ikke den finnes mer, så da er aftersun-kremer ganske uinteressant for meg ;) Men husker den var litt kjølende også, så i syden den gang var det ganske godt. Merkelignok var aftersun tingen den gangen, fremfor solkrem. Solkrem var for raringene, husker jeg. Mine foreldre ble sett rart på når vi brukte solfaktor 2 og 4 :D

Anonymkode: 199b6...2ea

Skrevet

Nei, bruker det bare hvis jeg har blitt litt brent.

Anonymkode: 44093...9ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, bruker det bare hvis jeg har blitt litt brent.

Samme her. Ble bare nygjerrig for i den andre tråden var det en som påstår at en alltid bør bruker aftersun etter å ha vært ute i solen;selv om en ikke har blitt solbrent. Når jeg ikke har blitt solbrent så har jeg aldri tenkt tanken en gang på å bruke aftersun.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Ble bare nygjerrig for i den andre tråden var det en som påstår at en alltid bør bruker aftersun etter å ha vært ute i solen;selv om en ikke har blitt solbrent. Når jeg ikke har blitt solbrent så har jeg aldri tenkt tanken en gang på å bruke aftersun.

Jeg påstår ikke at man alltid bør bruke aftersun etter en dag i solen. For min del er det en vane. Etter å ha vasket av saltvann så smører jeg med aftersun. For fuktighet og deilig dufts skyld. Selv om jeg ikke blir brent så er den deilig kjølende på solvarm hud. Ikke noe er så deilig som myke bein som lukter godt i lette sommerkjoler. Uansett .. er vel mer det at det er en vane og jeg ser for meg at mange ønsker å smøre seg etter en dag i saltvann.

Skrevet

Nei. Det bruker jeg aldri.

Anonymkode: b014a...dd5

Skrevet

Jeg bruker aldri aftersun. Smører meg med vanlig fuktighetskrem etter dusjen om kvelden. 

Et himla styr med all denne smøringen, men det gjør jo godt da. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg påstår ikke at man alltid bør bruke aftersun etter en dag i solen. For min del er det en vane. Etter å ha vasket av saltvann så smører jeg med aftersun. For fuktighet og deilig dufts skyld. Selv om jeg ikke blir brent så er den deilig kjølende på solvarm hud. Ikke noe er så deilig som myke bein som lukter godt i lette sommerkjoler. Uansett .. er vel mer det at det er en vane og jeg ser for meg at mange ønsker å smøre seg etter en dag i saltvann.

Hvis jeg vil smøre meg etter en dag i sola, men ikke er brent, så foretrekker jeg å bruke bodylotion i stedet for aftersun, synes det er mye bedre.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Det var ikke ment som kritikk.

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker aldri aftersun. Smører meg med vanlig fuktighetskrem etter dusjen om kvelden. 

Et himla styr med all denne smøringen, men det gjør jo godt da. 

Hehe ja… litt styr er det. Aftersun er deilig når man er blitt litt brent , husker dog en tid før aftersun og mamma lå med gresk youghurt på ryggen en hel kveld fordi det var det eneste som kjølnet 😂

Skrevet

Aldri

Anonymkode: 6257d...344

Skrevet

Bruker aldri aftersun. Jeg tar meg en dusj og skyller vekk saltvann, sand, solkrem og svette og smører meg med det jeg måtte ha for hånden. Dvs ofte fra en stor grønn tube pattesalve. 

Skrevet

Nei, bruker det for så vidt aldri. Brent har jeg ikke blitt på mange år. Dusjer av solkrem, svette, pollen og sand (jobber i bhg) og smører med Canoderm som vanlig. Den funker knall om jeg skulle bli litt rosa også. 

Anonymkode: ab3c0...4bb

Skrevet

Hjemme i Norge - nei
Sydover med mye mer sterkere sol - ja

Skrevet

Aldri eid og kommer nok aldri til å eie dette. Ungene har en hudkrem med aloe vera i, som jeg kan smøre meg med om jeg har vært mye ute i sola. De siste åra har brystet blitt litt kløete om det har fått endel sol den første tiden. Jeg pleier egentlig å ha på meg tynne klær som dekker, men glemmer meg innimellom. Idag var en slik dag, eller det var helt overskya så jeg trodde ikke det var noe sol som tok idag, men der tok jeg grundig feil. Så den timen jeg var ute i hagen på hytta var nok til at huden klør og er helt vabblete nå. Så nå koser den seg med aloe krem og imorra er den nok helt normalt igjen. 

Har unger med atopisk eksem som tåler direkte sol dårlig, så de går med tynne, store og luftige klær på seg så de trenger ikke aftersun de heller. Solkrem og klær på seg, brune blir de fordet, men de blir litt og litt brune. Heldigvis for de så har de arva brunfargen av bestefaren deres, som blir brun bare han går ut døra. Han er nesten sort i ansiktet nå og det har ikke vært knallvær så lenge. 

Anonymkode: 22ca9...955

Skrevet

Nei aldri.

Foretrekker fuktighetskrem.

Eneste grunn til å bruke aftersun er nostalgi, pga duften. 

Anonymkode: 4253f...177

Skrevet

Aldri! 

Bruker kun aloe vera krem (98%) på kvelden. Det kjøler så godt😁

Skrevet

Nei, det bruker jeg ikke. Bruker høy faktor (50 på overkropp og 30 på bein), så jeg blir ikke brent. Etter solbading gjør jeg vanlig hudpleierutine med serum og dag eller nattkrem, eller fuktighetsmaske. 

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt eller brukt aftersun. 
Blir noen solbrent har vi brukt litt aloevera. 
jeg har samme hudpleierutine for ansiktet hele året. På morgenen inneholder den spf50, og på kvelden fuktighetskrem. 

Kroppen får også solkrem, de delene som får sol på seg, og lotion ved behov for fukt. 

Anonymkode: a4a82...a71

Skrevet

Kjøper aftersun hver sommer, men glemmer alltid å bruke den. 

Anonymkode: ed2c6...7c2

Skrevet

Nei. Kun om jeg er solbrent. Synes ikke den gir nok fukt så jeg bruker vanlig lotion. 

Anonymkode: 845e1...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...