Gå til innhold

Blir dere ikke fyllesyke eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk har begynt å feste igjen. Altså de i 30 årene og 50 årene. Hver helg omtrent. Så fort ting åpnet igjen var de på fylla. Ikke noe galt i det altså men jeg lurer på..hvordan takler dere det? Jeg er 29 og bruker flere dager på å komme meg igjen etter ei fyll. Har ikke vært full på 4 år, ikke rørt alkohol en gang. Av nettopp den grunnen. Enest i januar da jeg ble invitert til naboen, da ble jeg litt full. Brukte 2 dager på å kjenne meg helt bra igjen... 

Anonymkode: f1a5a...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Folk har begynt å feste igjen. Altså de i 30 årene og 50 årene. Hver helg omtrent. Så fort ting åpnet igjen var de på fylla. Ikke noe galt i det altså men jeg lurer på..hvordan takler dere det? Jeg er 29 og bruker flere dager på å komme meg igjen etter ei fyll. Har ikke vært full på 4 år, ikke rørt alkohol en gang. Av nettopp den grunnen. Enest i januar da jeg ble invitert til naboen, da ble jeg litt full. Brukte 2 dager på å kjenne meg helt bra igjen... 

Har du grei helse sånn ellers? 

Anonymkode: b714b...aab

Skrevet

Jeg drikker meg aldri full. Er også i dårlig form i mange dager etter en fest 

Anonymkode: 1a5d7...fcd

Skrevet

Mitt inntrykk er at det er ganske mange som har hatt et høyere alkoholinntak siden pandemien begynte. Dette gjør at mange har økt sin toleranse for alkohol. På sikt er jo det en veldig uheldig utvikling, selv om de kanskje ikke merker så mye til det nå.

Jeg har pga. helse valgt å drikke veldig lite alkohol siste årene, så selv om jeg skulle feste ville det ikke vært med (for) mye alkohol.

Anonymkode: 1931a...55f

Skrevet

Jeg blir helt ekstremt fyllasyk så hele neste dag er ødelagt å har det helt jævlig. Drikker jeg på lørdag så er jeg vekke fra jobb mandag for at jeg forsatt er dårlig og ikke i god form. Så drikker maks 2 ganger i året. Så jeg var en av de få som var edru på julebordet.

Anonymkode: 1b51b...d54

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg drikker meg aldri full. Er også i dårlig form i mange dager etter en fest 

Anonymkode: 1a5d7...fcd

Jeg kan drikke lite å forsatt være helt ekstremt fyllasyk så jeg må holde sengen hele neste dag. Så mengden har ingenting å si her.

Skrevet

Kan være litt tung i hodet de gangene jeg tar en fest. Men så lenge jeg drikker masse vann i tillegg når jeg er på fest går det bra. Ja også vet jeg hvor mye jeg tåler.😌så blir aldri full. Det hjelper😂

Nå er kanskje jeg i festlig lag kanskje 5 dager i året😅😂

Anonymkode: abb7d...24c

Skrevet

Blir aldri fyllesyk. Jeg drikker gjerne mye når jeg først er på fest, men jeg drikker sakte og holder meg til øl eller vin. Legger meg aldri på stigende rus, legger meg heller sent. Setter på en film eller noe når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: d30ad...0a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Blir aldri fyllesyk. Jeg drikker gjerne mye når jeg først er på fest, men jeg drikker sakte og holder meg til øl eller vin. Legger meg aldri på stigende rus, legger meg heller sent. Setter på en film eller noe når jeg kommer hjem. 

Blir en mer fyllasyk neste dag av å legge seg på stigende rus?

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Blir en mer fyllasyk neste dag av å legge seg på stigende rus?

Jeg blir i hvert fall det, men aner ikke om det ligger vitenskap bak det. For meg hjelper det i hvert fall å "drikke ned" før jeg legger meg.

Skrevet

Jeg blir aldri full, men syns det er virkelig urettferdig at jeg skal bli dårlig kun etter noen få glass vin. 

Anonymkode: eed9e...b25

Skrevet

For det første drikker jeg meg aldri full. Det synes jeg ærlig talt er en ganske tacky ting å gjøre når man er over studentalder. For det andre følger jeg normale råd som å aldri drikke på tom mage, drikke like mye vann som enheter med alkohol (minst!) og gjerne drikke et glass melk før jeg legger meg. Da sikrer jeg sakte opptak av alkoholen, unngår å bli dehydrert (hodepine dagen etter) og kvalm (melken nøytraliserer syren i alkoholen). 

Anonymkode: 42b64...cae

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

må drikke ganske mye for og bli full, så sjelden fullesyk

Anonymkode: 9d79b...38a

Skrevet

Fyllesyk? Det er ikke sånn man drikker, fyllesyk er virkelig ikke regelen for alkoholkonsumet til noen jeg kjenner.

Anonymkode: 18a5e...716

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

For det første drikker jeg meg aldri full. Det synes jeg ærlig talt er en ganske tacky ting å gjøre når man er over studentalder. For det andre følger jeg normale råd som å aldri drikke på tom mage, drikke like mye vann som enheter med alkohol (minst!) og gjerne drikke et glass melk før jeg legger meg. Da sikrer jeg sakte opptak av alkoholen, unngår å bli dehydrert (hodepine dagen etter) og kvalm (melken nøytraliserer syren i alkoholen). 

Anonymkode: 42b64...cae

Snakk om å være fordomsfull! Jeg drikker veldig lite,har alltid spist før jeg begynner å spise og drikker mye vann . Likevel er jeg ekstremt fyllasyk hele søndagen og er forsatt dårlig på mandagen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Folk har begynt å feste igjen. Altså de i 30 årene og 50 årene. Hver helg omtrent. Så fort ting åpnet igjen var de på fylla. Ikke noe galt i det altså men jeg lurer på..hvordan takler dere det? 

Hva med de i 40 årene?

Er de avholds?

Anonymkode: 0b2a9...aa0

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva med de i 40 årene?

Er de avholds?

Anonymkode: 0b2a9...aa0

Uff. Jeg er 30 selv og blir dårlig. Jeg har venner som er mye eldre som er på fest hver helg og jeg fatter ikke at de orker. Jeg var også ute hver helg før men energinivået blir betydelig lavere generelt om jeg skal holde på slik

Skrevet

Svært sjelden jeg drikker så mye at jeg blir fyllsjuk. Ei flaske vin i løpet av en lang kveld går veldig fint, da er jeg bare litt tung i hodet og litt sliten morgenen etter. Sove en time til, spise godt og drikke juice eller vann, så er det greit. Av og til en smertestillende for hodet. 

Ordentlig fyllsjuk er det årevis siden jeg har vært. Å drikke seg sjuk gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 63c16...677

Skrevet

Svært sjelden jeg drikker så mye at jeg blir fyllsjuk. Ei flaske vin i løpet av en lang kveld går veldig fint, da er jeg bare litt tung i hodet og litt sliten morgenen etter. Sove en time til, spise godt og drikke juice eller vann, så er det greit. Av og til en smertestillende for hodet. 

Ordentlig fyllsjuk er det årevis siden jeg har vært. Å drikke seg sjuk gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 63c16...677

Skrevet

Jeg blir bare dårlig hvis jeg drikker hele natten, typ.. Men det gjør jeg aldri lengre. 

Vi liker best «dagsfylla» 😅 Vi møtes heller for å drikke litt bobler i to-tretida på dagen og er klar for å dra hjem åtte-ni. Da begrenser inntaket seg selv hvis familien er hjemme. 

men det å være dårlig i flere dager, det har jeg aldri opplevd igrunn.. 

Anonymkode: b714b...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...