Gå til innhold

Wizz air... Flyselskap... innlandsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her reist med dette flyselskapet? 

Vi skal reise innenfor Norges grenser. Men vi får beskjed om at vi må ha negativ corona test og bevise at vi er fullvaksinert...

Stemmer dette?

Anonymkode: e22ee...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med Wizz Air stemmer det sikkert. De tar sikkerheten og smittevern på alvor.

De er som alle andre flyselskap, en flyvende buss som tar deg fra A til B.

Med den lille forskjellen at de koster en bra del mindre enn statseide selskap gjøre.

Anonymkode: 5a32f...461

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Med Wizz Air stemmer det sikkert. De tar sikkerheten og smittevern på alvor.

De er som alle andre flyselskap, en flyvende buss som tar deg fra A til B.

Med den lille forskjellen at de koster en bra del mindre enn statseide selskap gjøre.

Ojsann..jaja. 

Vi er ikke fullvaksinert.. da får man ikke bli med på "bussen"? Selv om det er en innlandsreise.

Skrevet

Det er jo bare å gjennomføre testen. Er den negativ får dere reise.

Anonymkode: 13787...af3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi reiser før det. Men lurer på om vi får bli med....

Jeg hadde seriøst ikke booket billetter med ett selskap jeg viste forsvant fra landet innen en uke. Ikke med alt av kanselleringer ol som er om dagen. 

Så bekymringen min hadde nok ikke vært rundt ift om jeg fikk bli med. Heller det om de i det hele tatt flyr. 

Men, ære være. Dine penger og din avgjørelse 🤷‍♀️

Anonymkode: cbc1a...912

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde seriøst ikke booket billetter med ett selskap jeg viste forsvant fra landet innen en uke. Ikke med alt av kanselleringer ol som er om dagen. 

Så bekymringen min hadde nok ikke vært rundt ift om jeg fikk bli med. Heller det om de i det hele tatt flyr. 

Det kostet meg (med to barn) 109 kroner å fly fra Oslo til Bodø i vinter. Det er ikke all verdens med penger. Det er derfor det er så leit at de presses ut av landet, de var billige å fly med.

Skrevet

Pass på bagasje størrelsen!! De er helt sykt nazi på mini håndbagasje med mini så mener jeg mindre enn en dame veske!

Anonymkode: 03532...88c

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Pass på bagasje størrelsen!! De er helt sykt nazi på mini håndbagasje med mini så mener jeg mindre enn en dame veske!

Takk for tips. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

I Know. Men jeg har allerede booket 🙈🙈 Og lurer på om jeg bare skal booke ny reise hos Norwegian. Men de er så dyr den dagen. For et styr

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det kostet meg (med to barn) 109 kroner å fly fra Oslo til Bodø i vinter. Det er ikke all verdens med penger. Det er derfor det er så leit at de presses ut av landet, de var billige å fly med.

Det var gitt vekk. Ikke verst 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det var gitt vekk. Ikke verst 

LOL! Nei, det er bare det at Wizz Air er en privateid bedrift, derfor driver de så mye billigere enn statlige foretak som SAS og Norwegian.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke leit! Hvordan tenker du det er bærekraftig med så lave billettpriser? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke leit! Hvordan tenker du det er bærekraftig med så lave billettpriser? 

De har funnet en måte å drive på som gjør det bærekraftig. Privat næringsliv kan konkurrere om priser, skjønner du lille vennen. Det er mye billigere med privat næringsliv fremfor statlig eide bedrifter. Stat og kommune driver ut fra at de har en masse penger å kaste bort på alt mulig. Privat næringsliv driver ut fra å få til ting så billig som mulig for kunden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

De har funnet en måte å drive på som gjør det bærekraftig. Privat næringsliv kan konkurrere om priser, skjønner du lille vennen. Det er mye billigere med privat næringsliv fremfor statlig eide bedrifter. Stat og kommune driver ut fra at de har en masse penger å kaste bort på alt mulig. Privat næringsliv driver ut fra å få til ting så billig som mulig for kunden.

Kjære søte deg. Da kan du forklare meg hvordan privateide flyselskaper (som du definerer dette som) får billigere fuel, forsikring, avgifter, deler, osv. Alt innen luftfart er dyrt. Og klarer du å forklare for meg hvordan det kan være billigere å fly fra Oslo til Bodø enn å ta lokaltoget fra Jessheim til Oslo så blir jeg imponert. Det er faktisk nesten dyrere å sette seg i bilen å kjøre fra Jessheim til Oslo enn det HI har betalt for flybillettene sine. 

Det sier seg da selv at siden faste utgifter (fuel, forsikringer, deler, olje, avgifter, ol) er mer eller mindre likt for alle flyselskaper, så er det årsverk de må spare på. Dette vil da gjøre seg gjeldende på både teknisk side (vedlikehold) og på operativ side (flygende personell) . 

Og privateid? De er ikke noe mer privateid de enn feks Norwegian. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oi😱 her var det mye rart. Du er vel for privatisering av jernbanen også? Jeg kan meddele deg at det wizz air tjener penger på er blant annet ekstremt lave lønninger. I tillegg setter de ett helsikes gebyr på absolutt alt. Så håper du har tungen rett i munnen når du bestiller billetten din😉. Blant annet så fikk alle ansatte sparken som ønsket en fagforening. Det er en skandale ! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...