Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #1 Skrevet 6. juni 2021 Jeg har fått soleksem på armene og brystpartiet, men det er verst på venstre arm😫 Har også en rød blemme. Begynte i i går å smøre med kortison krem. Jeg må unngå sol. Vil det si at jeg ikke kan være ute i skyggen heller? Jeg satt i skyggen i går og det blusset opp igjen. Når vil det gi seg? Noen tips? Anonymkode: 68a57...afc
Darwina Skrevet 6. juni 2021 #2 Skrevet 6. juni 2021 Unngå all sol før det er blitt bedre,dekk deg til med håndkle eller tshirt til du blir bra. Smør kortison på 2 ganger daglig og avslutt med fultighetskrem. Bruk aco sunlotion som er beregnet for de med sensitiv hud og anlegg for soleksem:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #3 Skrevet 6. juni 2021 Darwina skrev (Akkurat nå): Unngå all sol før det er blitt bedre,dekk deg til med håndkle eller tshirt til du blir bra. Smør kortison på 2 ganger daglig og avslutt med fultighetskrem. Bruk aco sunlotion som er beregnet for de med sensitiv hud og anlegg for soleksem:) Jeg bare smører på tynt med kortison. Skal jeg også smøre med fuktighetskrem etterpå?🤔 Anonymkode: 68a57...afc
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #4 Skrevet 6. juni 2021 Jeg får alltid soleksem de første dagene med sol. Om ikke det klør eller svir så er det ikje farlig. Bare ser ikke særlig pent ut 😉 men det går over. Bare dekk til med t-skjorte eller noe annet. Anonymkode: accd4...0fb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #5 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg bare smører på tynt med kortison. Skal jeg også smøre med fuktighetskrem etterpå?🤔 Anonymkode: 68a57...afc Er viktig med fuktighetskrem ca 10-15 minutter etterpå ja, er viktig for behandlingen. Du blir fortere bra mtp huden trenger fukt i tillegg til behandling. Ikke opphold deg i sol før du er bra, gjelder skyggen og , da det fortsatt kommer stråler ned( og når det er overskyet) Bruk f 50 i en periode etterpå , og viss en er plaga med soleksem , er det viktig å tenke høyere faktor... Anonymkode: 8fa7c...7d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #6 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg bare smører på tynt med kortison. Skal jeg også smøre med fuktighetskrem etterpå?🤔 Anonymkode: 68a57...afc Kortison tørker ut huden litt, så viktig med en god fuktighetskrem etterpå. Men vent til kortisonen har trekt skikkelig inn i huden. Anonymkode: 478cd...98a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #7 Skrevet 6. juni 2021 Jeg får det med en gang hvis ikke jeg er ekstremt flink til å smøre meg. Bruker solfaktor 50 om våren og 30 om sommeren når huden har herdet litt i sola.  La kortisonen tørke inn, smør med fuktighetskrem etterpå. En mild, uparfymert.  Du bør nok unngå solen i en uke eller to. Jeg bruker sjal/klær til å dekke soleksemen til det er helt bra igjen, blusser opp med en gang om ikke jeg lar det roe seg helt før jeg er i sola igjen. Anonymkode: ffeab...0cf
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #8 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kortison tørker ut huden litt, så viktig med en god fuktighetskrem etterpå. Men vent til kortisonen har trekt skikkelig inn i huden. Anonymkode: 478cd...98a Ok, takk. Jeg har ikke noe annet enn Rituals bodylotion og Biotherm, den oransje. Kan jeg bruke en av de? Anonymkode: 68a57...afc
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Ok, takk. Jeg har ikke noe annet enn Rituals bodylotion og Biotherm, den oransje. Kan jeg bruke en av de? Anonymkode: 68a57...afc Viss de er uten parfyme? Ellers ville jeg kjøpt en ny på mandag, og gjerne en god aftersun uten parfyme Anonymkode: 8fa7c...7d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Viss de er uten parfyme? Ellers ville jeg kjøpt en ny på mandag, og gjerne en god aftersun uten parfyme Anonymkode: 8fa7c...7d1 De er med parfyme 😔 Da kjøper jeg imorgen. Anonymkode: 68a57...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå