Gå til innhold

Uansvarlig alene mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er alene mor på 20 år som blir snart 21 år, så har ei lita jenta på 2 år 🙂 og bor med sammen moren min. Jada pappaen er også i bildet. Men det er ikke temaet her 🙂

men det som er at jeg tydeligvis har en del venner jeg ikke vet om jeg skal kalle dem venner lenger.. moren min elsker og passe på datteren min, da mener jeg ikke at jeg er ute med venner vær dag og sånt og drikker...  Men etter leggetiden hennes, har venner som bor bare 5-10 min fra meg som jeg synes også er kjempe kjekt og henge med, da jeg kan få være meg selv, men fikk høre fra noen venner at han eine kompisen min syntes jeg høres uansvarlig ut, noe jeg ikke har hørt før.

feks, nå som det er så fint vær ute så pleier vi å gå på stranden, men jeg tar ikke med meg vesla når jeg drar med venner. Synes blir litt slitsomt og løpe etter henne her og der eller ikke få med meg 80% av det folk sier eller snakker til meg. Så velger og dra med velsa alene eller med vennene mine alene🙂 synes også er kjekt og få vært litt med venner alene så jeg kan være meg selv litt uten og rope eller springe etter vesla noe jeg heller velger og gjøre når jeg drar og er alene med henne. Moren min meiner jeg kan gå ut og henge litt med venner mens hun passer på ca 2 ganger i uken, noe jeg trives med såklart, vesla elsker jo mormor også :) syntes bare utrolig dumt og høre noe slikt av en jeg trodde var en venn.. elsker og vær mamma! Men av og til trenger jeg liten pause så jeg kan hente meg inn litt

Anonymkode: e5773...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lik situasjon som hos oss dette, ser ingen grunn til at du ikke kan henge med venner etter barnets leggetid om moren din er i huset like vel og hører etter barnet.

Anonymkode: 74ef1...e99

Skrevet

Så lenge moren din synes dette er greit vil jeg si det er sunt å være med venner på «fritiden». Uansvarlig hadde du vært om du lot barnet være alene.

Skrevet

Er jo utrolig luksus at du har det som du har det. Vinn vinn for både deg, mormoren og vesla 😊

Anonymkode: 8210e...d45

Skrevet

Hvem passer barnet når du er på jobb?

Anonymkode: 1a906...e93

Skrevet

Barnehage, samvær med far og mye barnepass hos mormor. Du er lite med barnet ditt, men vi er alle ulike og har ulike prioriteringer 

Anonymkode: c845d...6a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei jeg er alene mor på 20 år som blir snart 21 år, så har ei lita jenta på 2 år 🙂 og bor med sammen moren min. Jada pappaen er også i bildet. Men det er ikke temaet her 🙂

men det som er at jeg tydeligvis har en del venner jeg ikke vet om jeg skal kalle dem venner lenger.. moren min elsker og passe på datteren min, da mener jeg ikke at jeg er ute med venner vær dag og sånt og drikker...  Men etter leggetiden hennes, har venner som bor bare 5-10 min fra meg som jeg synes også er kjempe kjekt og henge med, da jeg kan få være meg selv, men fikk høre fra noen venner at han eine kompisen min syntes jeg høres uansvarlig ut, noe jeg ikke har hørt før.

feks, nå som det er så fint vær ute så pleier vi å gå på stranden, men jeg tar ikke med meg vesla når jeg drar med venner. Synes blir litt slitsomt og løpe etter henne her og der eller ikke få med meg 80% av det folk sier eller snakker til meg. Så velger og dra med velsa alene eller med vennene mine alene🙂 synes også er kjekt og få vært litt med venner alene så jeg kan være meg selv litt uten og rope eller springe etter vesla noe jeg heller velger og gjøre når jeg drar og er alene med henne. Moren min meiner jeg kan gå ut og henge litt med venner mens hun passer på ca 2 ganger i uken, noe jeg trives med såklart, vesla elsker jo mormor også :) syntes bare utrolig dumt og høre noe slikt av en jeg trodde var en venn.. elsker og vær mamma! Men av og til trenger jeg liten pause så jeg kan hente meg inn litt

Anonymkode: e5773...431

Ikke uansvarlig i det hele tatt. Det er jo sånn det er for alle med barn som lever i par. Den ene går ut og trener, går tur, jobber eller treffer venner når den andre er hjemme og omvendt. Om moren din passer datteren din et par ganger i uka er ikke det mye altså. Jeg kjenner etablerte par som har ungene hos besteforeldre mer enn det. Så bare slapp av. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 2449b...8ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Barnehage, samvær med far og mye barnepass hos mormor. Du er lite med barnet ditt, men vi er alle ulike og har ulike prioriteringer 

Å være borte fra ungen sin et par ganger i uka pluss litt etter ungen har lagt seg er ikke å være lite med ungen sin. Hun har mormor, ikke au pair, så bare ta deg en bolle tante pose. 

Anonymkode: 2449b...8ce

Skrevet

Jeg skjønner at folk reagerer om du er ute på kvelden flere ganger i uka. Å bo sammen med din mor er nok noe man også kan reagere på. Vil ikke et voksent menneske med barn normalt ønske å skape sitt eget liv, i egen bolig, for seg og sitt barn? 

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er galt, det du gjør. Men ja, det er noen "uansvarlige vibber" med hele situasjonen som folk flest vil trekke til uansvarlig, ung, enslig mor. Hvorfor ikke ønske å leve et voksenlivet der man selv tar ansvar for barnet sitt, også etter at barnet er lagt for kvelden?

Anonymkode: 226b9...1af

Skrevet

Jeg kjenner to damer som vokste opp slik du beskriver. Det har gått helt fint med dem, men de er mye mer knyttet til bestemødrene sine enn til mødrene. Det var bestemødrene som var der i tykt og tynt. Selv om begge flyttet ut fra bestemødrene med mødrene er det fortsatt bestemødrene som er "mor".

Anonymkode: 4d3bf...026

Skrevet

Keg ville nok også tenkt «uansvarlig» dersom det er slik at du stadig overlater ansvaret til til din nor for å dra ut med venner - uansett om det er hverdag eller helg.

Ingen vil kritisere deg for å ha barnevakt i ny og ne, men mange ganger i uka??

Det normale ville vel være å ønske å skape seg sitt eget liv uten å være avhengig av foreldrene. Flytte for seg selv, være økonomisk uavhengig, ta ansvar for hverdagen med barn osv. 

Anonymkode: efd92...72f

Skrevet

At du går ut og er med venner og gjør andre ting etter datteren din er sovnet er da ikke uansvarlig. Det er jo slik de fleste i et parforhold gjør. Jeg trener 3 ganger i uken etter at barnet mitt er lagt seg, min mann er da hjemme. Jeg er ikke uansvarlig og hadde ikke vært det om det så var min mor som var med barnet mitt. 
Så lenge din mor synes det er greit at passe barnet ditt mens hun sover slik du kan være ute med venner og gjøre andre ting, så er det vel greit. Livet stopper ikke opp fordi man har fått barn. 

Anonymkode: ab44a...50c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Keg ville nok også tenkt «uansvarlig» dersom det er slik at du stadig overlater ansvaret til til din nor for å dra ut med venner - uansett om det er hverdag eller helg.

Ingen vil kritisere deg for å ha barnevakt i ny og ne, men mange ganger i uka??

Det normale ville vel være å ønske å skape seg sitt eget liv uten å være avhengig av foreldrene. Flytte for seg selv, være økonomisk uavhengig, ta ansvar for hverdagen med barn osv. 

Anonymkode: efd92...72f

Hvis du leser hva hun skriver så er det snakk om 2 ganger i uken etter barnet leggetid. Om det er mor, far, mormor eller oldemor som er med barnet som sover spiller da ingen rolle og gjør ikke mor uansvarlig. 
Kanskje hi er under utdanning og bor med mor siden hun er alenemor og er ung, gjør det da noe? Jeg fikk barn som 20 åring og nr 2 da jeg var 22 og vi bodde i kjellerleiligheten til mine foreldre mens vi var under utdanning, kjøpte egen bolig da vi var 24. sparte masse egenkapital på å bo hjemme. Bedre å gripe muligheten der, enn å måtte kaste vekk flere tusen i leie hvis man ikke må det.

Anonymkode: ab44a...50c

Skrevet

Hvorfor får du barn når du ikke har egen bolig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tøys! 

Hvem tror du at du er? Misunnelig fordi noen får litt barnevakt og ikke du? 

Hi 

Her inne får man hets uansett hva man skriver. ❤️ 

Jeg synes du skal kose deg sammen med venner. Vi mammaer trenger ett avbrekk av og til, med hos samvittighet. 😊

Sunt for barnet ditt å være sammen med mormor,sunt for deg å være sammen med venner og sunt for mormor å være sammen med barnebarnet. Barnebarn gjør at man lever lenger. 

Gjør det du synes er rett. Ikke bry deg om hva andre sier og mener. Gjør det som er rett for deg og din familie. 😊

Anonymkode: ecf37...7e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Enig! Det er bare uansvarlig å få barn når en ikke har alt på stell først.

Anonymkode: facaf...a2d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hun ble vel gravid da?

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Hun ble vel gravid da?

Sånt skjer når man ikke har ting på stell.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånt skjer når man ikke har ting på stell.

Ja, og bare da.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil kalle deg uansvarlig, men jeg synes det er litt snodig at du flere steder skriver at du kan være deg selv bare når du er uten jenta di. "Deg selv" er jo ikke lenger en på 20 år som er fri til å dra på stranda, henge med venner og feste. "Deg selv" er jo nå en på 20 år med ansvar for et lite barn 24 timer i døgnet, og det virker kanskje litt som du trives best med å være en slags deltidsmamma. Barnevakt flere ganger i uka, stikke på stranda uten å ta med deg barnet, og uten å tenke på at det kanskje ville være mer morsomt for henne å være på stranda enn med mormor. Jeg skjønner kanskje litt hvorfor vennene dine tenker at du er litt uansvarlig, for om de ser at du setter deg selv først og barnet som nummer to, noe som er deilig av og til, men kanskje ikke så ofte som du gjør det (tror jeg hadde barnevakt to ganger de første halvannet årene største levde), så virker det jo ikke helt som du har tatt det hele og fulle mammaansvaret. Å kutte ut venner som er bekymret eller ærlige med deg er ikke spesielt modent. Det er jo de ærlige og oppriktige du vil ha og bør ta vare på. 

Anonymkode: e6127...68b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...